Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- 'Προσωπική συμφωνία': μνήμες σε ένα τοπίο από ερείπια

Leave a Comment

"Προσωπική συμφωνία" του Ρόναλντ Χάργουντ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά.(6-11-2018)

Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγλερ θεωρείται ο σημαντικότερος διευθυντής ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. 

Μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Άρνολντ, ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί κι εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά μολαταύτα, τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη "διατήρηση της γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών", συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο Ρόντε, δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

"Προσωπική συμφωνία" του Ρόναλντ Χάργουντ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης σημειώνει: "Στα ερείπια τοποθετηθεί ο Χάργουντ τη δράση της Προσωπικής Συμφωνίας, το ιδανικό σκηνικό ενός πολέμου που μόλις έχει τελειώσει. Ή μάλλον δεν έχει τελειώσει. Διότι ακόμη κι αν έχει υπάρξει κατάπαυση του πυρός, τα πρόσωπα του έργου κουβαλάνε την οδύνη και τις μνήμες αυτού του πολέμου. Στον πόλεμο δεν υπάρχουν καθαροί νικητές. Πρόκειται για μια συνθήκη ακραία, ολοκληρωτική, βάναυση. Όλοι κάτι χάνουν. Σε τέτοιες συνθήκες οι συμπεριφορές είναι αποκαλυπτικές. Κι εκεί ακριβώς συναντιέμαι με αυτό το σπουδαίο έργο, όχι μόνο σε μια προσπάθεια να αποτυπώσω σκηνικά μία από τις χειρότερες σελίδες της ανθρώπινης Ιστορίας αλλά να αναζητήσω αντιστοιχίες σε ένα σήμερα που αν και με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, έχει επίσης ακραίες εκδοχές".

Η "Προσωπική συμφωνία" γράφτηκε το 1995 και βασίζεται σε πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγλερ, τα οποία κρατούσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του. Η πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο Minerva Theatre του Τσίτσεστερ, σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ. Για την ερμηνεία του μαέστρου ο Ντάνιελ Μάσεϊ απέσπασε το βραβείο Laurence Olivier Award for Best Actor ενώ το έργο τιμήθηκε με το βραβείο Laurence Olivier Award for Best New Play. Το 2001 μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε διασκευή του ίδιου του συγγραφέα, σκηνοθεσία του ούγγρου Ίστβαν Σάμπο και με τον Χάρβεϊ Καϊτέλ στον ρόλο του ανακριτή Άρνολντ.

Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου
Σκηνικά-κοστούμια: Αγγελικη Αθανασιάδου, Λήδα Σπερελάκη
Μουσική επιμέλεια-σύνθεση: Παύλος Κατσιβέλης
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Επιμέλεια κίνησης και χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου
Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Χρήστος Καρανικόλας

Παίζουν: Νικήτας Τσακίρογλου, Χρήστος Βαλαβανίδης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Άννα Ελεφάντη, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Παναγιώτης Γουρζουλίδης, Κώστας Κουτρούλης, Δημήτρης Μπούρας.

Από Μηχανής Θέατρο-Κάτω Σκηνή (Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, Αθήνα, τηλ. 210 5232097)
Κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 18:00, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, από 7 Νοεμβρίου 2018
Εισιτήρια: Τετάρτη, Πέμπτη Παρασκευή: 15€ (κανονικό), 12€ (φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65 ετών), 5€ (ατέλειες)
Σάββατο, Κυριακή: 18€ (κανονικό), 15€ (φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65 ετών), 5€ (ατέλειες)


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: