Ηoly Flowers (the project), η bijoux de kant μοιράζεται τη θλίψη της
Η bijoux de kant μοιράζεται τη θλίψη της Μεγάλης Εβδομάδας, ανοίγοντας το bijoux de kant hood.
Ως μπιζού των παθών, ακολουθεί τον Νυμφίο, παρηγορεί την Κασσιανή, στολίζει τον Επιτάφιο, ραίνει με άνθη τη βαρυπενθούσα οδό Αθηνάς.
Για τη συμμετοχή χρειάζεται προϋπηρεσία στον θρήνο, αγάπη στα άνθη και πίστη στην Ανάσταση.
Ως μπιζού των παθών, ακολουθεί τον Νυμφίο, παρηγορεί την Κασσιανή, στολίζει τον Επιτάφιο, ραίνει με άνθη τη βαρυπενθούσα οδό Αθηνάς.
Για τη συμμετοχή χρειάζεται προϋπηρεσία στον θρήνο, αγάπη στα άνθη και πίστη στην Ανάσταση.
Bob Theatre Festival 2016
Το Bob Theatre Festival έρχεται για ένατη συνεχόμενη χρονιά στο Bios, από τη Δευτέρα 9 έως την Κυριακή 15 Μαΐου 2016. Στο μενού του Φεστιβάλ μπορούμε να βρούμε επιλεγμένες θεατρικές παραστάσεις της περιόδου 2015-2016, πρεμιέρες και παραγωγές in progress, παραστάσεις stand up comedy και φυσικά τον διαγωνισμό Scratch Night.
Γκάμπυ (μείνατε ευαίσθητοι)
Η Γκάμπυ γεννήθηκε σε αριστοκρατική οικογένεια, μια εποχή που η ελευθερία και η ανεξαρτησία των γυναικών έμοιαζε παράλογη. Σε νεαρή ηλικία, κάνει μια "επιλογή ανεξαρτησίας": μακριά από οικογένεια, από εργοδότες (έγινε η ίδια και "επιχειρηματίας" και "προϊόν") και από έρωτες που πληγώνουν, παίρνει έναν δρόμο που της δίνει όλα όσα θέλει και κρατά μακριά της όλα αυτά στα οποία έμαθε να αμύνεται.
Συνέντευξη: οι ηθοποιοί της παράστασης "Εμείς, οι άλλοι"
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, δημιούργησε το πρόγραμμα "Αλληλεγγύη" που στοχεύει στην προσέγγιση παραμελημένων κοινωνικών ομάδων και στη σταδιακή ένταξή τους στην πολιτιστική ζωή του τόπου τους. Μια ανάσα τέχνης για ανθρώπους που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στο θέατρο.
7ο Φεστιβάλ αφήγησης και τεχνών του λόγου στη Κοζάνη
Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης διοργανώνει το 7ο Φεστιβάλ Αφήγησης και Τεχνών του Λόγου, από τις 13 έως τις 24 Απριλίου 2016. Για 12 μέρες η πόλη της Κοζάνης, αλλά και η ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, θα πλημμυρίσουν από λέξεις, αφηγήσεις, εικόνες και μελωδίες. Καλλιτεχνικός υπεύθυνος του Φεστιβάλ είναι ο Στέλιος Πελασγός.
Συνέντευξη: Η Στεφανία Παπαμιχαήλ στις Σκηνοβασίες
Η Ομάδα Casuali έπειτα από μια σειρά επιτυχημένων παραστάσεων στο θέατρο Αυλαία και στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς "Μελίνα Μερκούρη", συνεχίζει την παράσταση του έργου "Mall" της Στέλλας Παπαδημητρίου, στο Θέατρο Άνετον, στο πλαίσιο της διοργάνωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης "Ανοιχτή Σκηνή–Θεατρικές Φωνές της Πόλης"
Η Αδαμαντία Ξηρίδου συνομιλεί με τη σκηνοθέτρια της παράστασης, Στεφανία Παπαμιχαήλ.
Τρικυμία: ένα καρναβάλι φτιαγμένο από το υλικό των ονείρων
Στο μαγεμένο νησί της "Τρικυμίας" του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, απόλυτος άρχοντας είναι ο Πρόσπερο, ο εξόριστος Δούκας του Μιλάνο που έχασε το θρόνο του από το σφετεριστή αδερφό του Αντόνιο, με τη βοήθεια του βασιλιά της Νάπολης Αλόνσο. Εκεί ζει απομονωμένος με την κόρη του Μιράντα, το πειθήνιο πνεύμα Άριελ και τον δύσμορφο σκλάβο Κάλιμπαν, αφοσιωμένος στις μυστικιστικές τέχνες. Όταν μια φοβερή τρικυμία θα φέρει, όχι τυχαία,
Θερινή θεατρική περίοδος 2016: το καλοκαίρι των συμπράξεων
Το γνωμικό "η ισχύς εν τη ενώσει" θα εφαρμοστεί αυτό το θεατρικό καλοκαίρι με στόχο την καλλιτεχνική και ταμειακή επιβίωση των θιάσων. Κιμούλης, Μπέζος, Φιλιππίδης, συμπράττουν στον αριστοφανικό "Πλούτο". Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου συνεργάζονται για πρώτη φορά στην "Αντιγόνη" του Σοφοκλή, ενώ το Εθνικό θα παρουσιάσει σε συνεργασία με το Θέατρο Βαχτάνγκοφ της Μόσχας, τον "Οιδίποδα", σε σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας.
Αναλύοντας το σώμα του ηθοποιού: πρακτικές και θεωρία
Ο Σύλλογος Αποφοίτων του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. διοργανώνει τριήμερο θεατρικών εργαστηρίων στις 15, 16 και 17 Απριλίου 2016, στον Πολυχώρο Τέχνης "ΦΙΞ in art", (26ης Οκτωβρίου 15, παλιό εργοστάσιο ΦΙΞ, Θεσσαλονίκη), με τίτλο: "Αναλύοντας το σώμα του ηθοποιού: πρακτικές και θεωρία".
MĒTA: 1η Πλατφόρμα Παραστατικών Τεχνών
Με τον τίτλο MĒTA (από το MĒet The Artists), μια ομάδα καλλιτεχνών από διαφορετικά πεδία (θέατρο, χορός, εικαστικά, μουσική), εγκαινιάζει έναν νέο θεσμό, εισάγοντας στον σύγχρονο πολιτιστικό χάρτη μια νέα πλατφόρμα παραστατικών τεχνών. Έξι χορογράφοι της νεότερης γενιάς, η Κατερίνα Αρχοντάκη, ο Στάθης Δογάνης, ο Ντένης Αλαμάνος, η Δανάη Δημητριάδη, η Μυρτώ Δελημιχάλη και ο Δημήτρης Κουτσούμπας, δημιουργούν πέντε σύντομα χορογραφικά έργα τα οποία παρουσιάζονται σε σπονδυλωτή δομή.
Στις Αλεξάνδρα Αϊδίνη και Ιωάννα Παππά το βραβείο "Μελίνα Μερκούρη" για το 2016
Η καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη παραδόθηκε φέτος (για πρώτη φορά) στα χέρια δύο ηθοποιών. Η επιτροπή αποφάσισε —στο συμπλήρωμα των δέκα ετών από την καθιέρωση του Βραβείου "Μελίνα Μερκούρη"— να βραβεύσει την Αλεξάνδρα Αϊδίνη για τον ρόλο της Μαρίνας στη "Μεγάλη Χίμαιρα" του Μ. Καραγάτση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, και την Ιωάννα Παππά για το έργο "Οδός Πολυδούρη" της Ρούλας Γεωργακοπούλου, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη.
Το Αριστούργημα ή The Re-Mohammed-Ty Show
Το ταξίδι ζωής της Αγγελικής Ματθαίου
Η Αγγελική Ματθαίου είναι "...παιδί της Λωζάνης. Της συνθήκης της Λωζάνης". Η ιστορία της ξεκινά στα 1922 στο σπίτι της, όταν η ηρωίδα ήταν μόλις έξι χρονών. Με την Καταστροφή της Σμύρνης, η οικογένειά της αιχμαλωτίζεται από την τουρκική στρατοχωροφυλακή (τσανταρμάδες). Κι έτσι ξεκινά ένα πολύχρονο οδοιπορικό προς τα ενδότερα της Τουρκίας στη διάρκεια του οποίου χάνει όλη της την οικογένεια.
Ψάχνοντας αποδιοπομπαίους τράγους...
Του Κορνήλιου Ρουσάκη
Σκέψεις λίγο μετά την παραίτηση του Γιαν Φαμπρ...
Η τοποθέτηση του φλαμανδού καλλιτέχνη Γιαν Φαμπρ στο τιμόνι του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και οι αντιδράσεις που ακολούθησαν αμέσως μετά την ανακοίνωση του —ομολογουμένως πρόχειρου και "στο πόδι" σχεδιασμένου— καλλιτεχνικού προγραμματισμού, αναδεικνύουν για πολλοστή φορά, με εύγλωττο και πικρό τρόπο την έλλειψη σοβαρής κι οργανωμένης στρατηγικής στο πεδίο της πολιτιστικής και καλλιτεχνικής παραγωγής της χώρας.
Σκέψεις λίγο μετά την παραίτηση του Γιαν Φαμπρ...
Η τοποθέτηση του φλαμανδού καλλιτέχνη Γιαν Φαμπρ στο τιμόνι του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και οι αντιδράσεις που ακολούθησαν αμέσως μετά την ανακοίνωση του —ομολογουμένως πρόχειρου και "στο πόδι" σχεδιασμένου— καλλιτεχνικού προγραμματισμού, αναδεικνύουν για πολλοστή φορά, με εύγλωττο και πικρό τρόπο την έλλειψη σοβαρής κι οργανωμένης στρατηγικής στο πεδίο της πολιτιστικής και καλλιτεχνικής παραγωγής της χώρας.