Από το Blogger.

4ο Μικρό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στη Κύπρο

Το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Μιτος και το Θέατρο Ριάλτο ενώνουν τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν το 4ο Μικρό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος, από τις 4 έως τις 10 Μαΐου 2016, σε διάφορους θεατρικούς χώρους της Λεμεσού.

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ:

Τετάρτη 4 και Πέμπτη 5 Μαΐου, στις 20:30 [πρώην πολυκατάστημα E & S]
"Ήμουν η Λυσιστράτη" του Αντώνη Γεωργίου
Ένα νέο κυπριακό κείμενο που μεταφέρει τη Λυσιστράτη στο σήμερα. Επανέρχεται με τη συνειδητοποίηση της αποτυχίας της να σταματήσει τον πόνο του πολέμου, και βιώνει την ματαιότητα. Γίνεται κριτική, σκληρή με τον εαυτό της, τους αγαπημένους της, με τον έρωτα και την ίδια τη ζωή.

Παρασκευή 6 Μαΐου, στις 20:30 [Θέατρο Ριάλτο]
Κυπριακή Πλατφόρμα Αρχαίου Δράματος
Τρεις καινούργιες αναγνώσεις των κειμένων του αρχαίου δράματος από νέους κύπριους δημιουργούς:

"Ψάχνοντας τον Αίαντα" από την Ομάδα Υπόγα και το Συνεργείο.
Μια ανοιχτή πρόβα-παράσταση που ως σκοπό έχει να ανθολογήσει την προσωπικότητα του αρχαίου τραγικού Σοφοκλή καθώς και του έργου του, "Αίας". 
Σκηνοθεσία: Στέλιος Ανδρονίκου. Συμμετέχουν: Δημήτρης Σπύρου, Στέλιος Ανδρονίκου, Στέλιος Κυπριανού.

"Προμηθέας, εικόνα 1"
Με το δώρο του Προμηθέα ο άνθρωπος μετατοπίζεται στο επίκεντρο του τραγικού γεγονότος. Κατά την προσπάθεια του ανθρώπου να ορίσει τον καινούργιο χώρο που του ανατέθηκε, το φως θα μετατραπεί από ύλη προς χρήση σε μια νέα καταστατική υπαρξιακή συνθήκη. 
Σύλληψη-σκηνοθεσία-σκηνική εγκατάσταση: Στέφανος Δρουσιώτης. Επί σκηνής: Προκόπης Αγαθοκλέους.

"NARcissus: ύβρις/ θρήνος"
Μια σπουδή στο θρήνο για τρεις γυναικείες φωνές και αφηγητή/ κιθαρίστα. Το μοιρολόι από τις ερμηνεύτριες επαναπροσδιορίζεται φιλτραρισμένο μέσα από τον μύθο του Νάρκισσου και της Ηχούς (Οβίδιος). 
Με τους Κατερίνα Αντρέου, Έλλη Αλωνεύτου, Julia Πέτρου-Μιχαηλίδου, Νεκτάριος Ροδοσθένους.

Σάββατο 7 Μαΐου, στις 19:55 [Θέατρο Ριάλτο]
"Ηλέκτρα" του Ρίχαρντ Στράους.
Η φλογερή τραγωδία, βασισμένη στη διασκευή της ομώνυμης τραγωδίας του Σοφοκλή από τον Hugo von Hofmannsthal, με επικεφαλής τη Nina Stemme στον ρόλο της εμμονικής πριγκίπισσας που διψά για εκδίκηση, από την Metropolitan Όπερα της Νέας Υόρκης.

Κυριακή 8 Μαΐου, στις 19:00 [Παλιό Ξυδάδικο]
"Η Ιφιγένεια στην Αυλίδα: Ιστορική Μνήμη και Αμνησία", από την Μαγδαλένα Ζήρα και το Φανταστικό Θέατρο.
Παρουσίαση υπό μορφή διάλεξης.

Κυριακή 8 και Δευτέρα 9 Μαΐου, στις 20:30 [Θέατρο Ριάλτο]
"Ορέστης" του Ευριπίδη, από την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος, σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα.
Μετά τη μητροκτονία τα τραγικά αδέρφια προσπαθούν να ξεφύγουν, ενώ η βία κυριαρχεί παντού. Στην παρηκμασμένη Αθήνα του Πελοποννησιακού πολέμου ο Ευριπίδης μιλά για τη δημοκρατία που φθίνει και πειραματίζεται πάνω στα όρια της τραγωδίας. Η παράσταση του Σίμου Κακάλα, σε μετάφραση Γιάννη Τσαρούχη, δίνει έμφαση στο σκηνικό παιχνίδι και τη θεατρική σύμβαση.

Δευτέρα 9 Μαΐου, στις 18:00 [Παλιό Ξυδάδικο]
Ανοικτή συζήτηση: "Γιατί αρχαίο δράμα;"
Οι διοργανωτές προσκαλούν το κοινό και τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο Μικρό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος να συζητήσουν γιατί μας αφορά το αρχαίο δράμα και τα θέματα που αντλούνται από την αρχαία ελληνική δραματουργία.

Τρίτη 10 Μαΐου, στις 20:30 [Παλιό Ξυδάδικο]
Mικρή Πλατφόρμα
"Ορέστης–Ισμήνη", από την Ελένη Αναστασίου και τη Ροδιά Βόμβολου.
Ο Ορέστης και η Ισμήνη συναντιούνται για πρώτη φορά μαζί στη σκηνή προκειμένου να πάρουν μια σημαντική απόφαση μέσα σε 30 λεπτά. Με τους Μαρίνα Αργυρίδου και Έκτορα Λιάτσο.

"Κλυταιμνήστρα, αυτοβιογραφούμενη", από την Αυγή Λίλλη και την Άννα Φωτιάδου.
Πόσο ένοχη μπορεί να είναι τελικά μια δολοφόνος; Σε ένα διαχρονικά αιματηρό σκηνικό, ένα σφαγείο, η Κλυταιμνήστρα, εν μέσω οργής, πόνου και θλίψης, συνθέτει με τον μονόλογό της μια εν δυνάμει αυτοβιογραφία. Σε αυτή τη διαδραστική θεατρική performance, που ενσωματώνει video art, video mapping και σχεδιασμό ήχου, η μυθική ηρωίδα εκφέρει "ελεύθερα" το λόγο της (και τους ποιητικούς λόγους της) απαγκιστρωμένη από τον χρόνο. Τον μονόλογο της Κλυταιμνήστρας συνθέτουν αποσπάσματα από έργα των Αισχύλου, Στ. Βαβούρη, Κ. Δημουλά, Γ. Ρίτσου, Γ. Σεφέρη και Κ. Χαραλαμπίδη.






0 comments:

Δημοσίευση σχολίου