(30-3-3017)
Το έργο ξεκινάει με μια νεκρή μαύρη γάτα πάνω σ' ένα τραπέζι. Ένας γείτονας την έφερε εδώ στο σπίτι και υποστηρίζει ότι τη βρήκε στο δρόμο, λιωμένη. Ο ιδιοκτήτης του σπιτιού όμως δεν είναι τελικά ο κάτοχος της...
Στη μοναδική μαύρη κωμωδία του Μάρτιν ΜακΝτόνα που αναφέρεται στον IRA και στον INLA, μπλέκονται ακόμα πέντε χαρακτήρες που υπογραμμίζουν ακόμα περισσότερο το ''Σκοτάδι'' με ακόμα πιο ''Χαρούμενες'' μελωδίες.
Συνέντευξη στην Αδαμαντία Ξηρίδου
─ Είναι έργο σε κινηματογραφική γραφή όπως το χαρακτηρίζετε. Mοιάζει πολύ πυκνό σε δράση κι ανατροπές. Οι ηθοποιοί και οι θεατές πρέπει να είναι συνέχεια σε εγρήγορση;
Οι θεατές είναι σε εγρήγορση όλη μέρα, και προφανώς έρχονται στο θέατρο για να ψυχαγωγηθούν, έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά μια μοναδική κωμωδία και να χαλαρώσουν. Οι ηθοποιοί με τα πορτρέτα που έχουν συνθέσει είναι σε εγρήγορση όσο αφορά τους κανόνες επιβίωσης τους, και αυτός είναι ένας κοινός παρονομαστής με το κοινό. Είναι άνθρωποι. Δεν είναι θέατρο, συμβαίνει τώρα. Το κείμενο από την άλλη, είναι υβρίδιο, έχει άξονα αρχαίας τραγωδίας με βρετανικό ρυθμό, και κινηματογραφική γραφή με θεατρικούς όρους. Γι' αυτό και ο συγγραφέας έχει αφήσει ''αέρα'' στις οδηγίες προκειμένου να μπορεί να εφαρμοστεί επί σκηνής αυτό που γράφει.
─ Οι αναφορές στον IRA και στον INLA δεν γίνονται προς χάριν μιας ιστορικής επισκόπησης• οι οργανώσεις ήταν ενεργές τον καιρό που γράφτηκε το έργο. Σήμερα πώς αναμένετε να αντιδράσει ο έλληνας θεατής σε μια πλοκή που τις περιέχει σαν συνθήκη;
Ναι βέβαια. Ο I.R.A είναι ακόμα ενεργός. ο Έλληνας θεατής δεν ωφείλει να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν παράνομες τρομοκρατικές αλλα και πολιτικές οργανώσεις της Ιρλανδιας, που αφορούσαν τον ''απελευθερωτικό της αγώνα''. Η αντίδραση που θα θέλαμε να έχει βλέποντας τη δουλειά μας, είναι η δράση. Η Δράση και ο αγώνας για μια ελεύθερη χώρα, δεν έχει χρώματα ή ονόματα. Μπορεί να είναι στην Γάζα, στην Αγκόλα, στη Σερβία, στην Ινδία οπουδήποτε. Οπότε θεωρώ οτι ο θεατής κρατάει απλα και μόνο το οτι δεν μιλάμε για κάποιες φανταστικές οργανώσεις, αλλα για κάποιους με αληθινή συσταση, και έτσι υπογραμμίζεται ακόμα πιό πολύ το κωμικό, διότι ενδέχεται ολα αυτα να έγιναν όντως καποτε...
─ Οι ήρωες χρησιμοποιούν, ο καθένας από την πλευρά του, την βία για να πετύχουν τους στόχους τους. Η βία συνεχίζει και στον καιρό μας να αποτελεί το κύριο μέσο έκφρασης, υπάρχουν μήπως εξαιρέσεις ή άλλοι τρόποι να εκδηλώσει κανείς τη δυσαρέσκειά του;
Ναι βέβαια. Ο I.R.A είναι ακόμα ενεργός. ο Έλληνας θεατής δεν ωφείλει να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν παράνομες τρομοκρατικές αλλα και πολιτικές οργανώσεις της Ιρλανδιας, που αφορούσαν τον ''απελευθερωτικό της αγώνα''. Η αντίδραση που θα θέλαμε να έχει βλέποντας τη δουλειά μας, είναι η δράση. Η Δράση και ο αγώνας για μια ελεύθερη χώρα, δεν έχει χρώματα ή ονόματα. Μπορεί να είναι στην Γάζα, στην Αγκόλα, στη Σερβία, στην Ινδία οπουδήποτε. Οπότε θεωρώ οτι ο θεατής κρατάει απλα και μόνο το οτι δεν μιλάμε για κάποιες φανταστικές οργανώσεις, αλλα για κάποιους με αληθινή συσταση, και έτσι υπογραμμίζεται ακόμα πιό πολύ το κωμικό, διότι ενδέχεται ολα αυτα να έγιναν όντως καποτε...
─ Οι ήρωες χρησιμοποιούν, ο καθένας από την πλευρά του, την βία για να πετύχουν τους στόχους τους. Η βία συνεχίζει και στον καιρό μας να αποτελεί το κύριο μέσο έκφρασης, υπάρχουν μήπως εξαιρέσεις ή άλλοι τρόποι να εκδηλώσει κανείς τη δυσαρέσκειά του;
Στον κόσμο του ΜακΝτόνα μπορεί να συμβαίνουν τραγικά πράγματα, όμως τίποτα, ποτέ δεν παρουσιάζεται ως τέτοιο. Έχει δημιουργήσει έναν υπερβολικό κόσμο, στον οποίο οι άνθρωποι αψηφούν την παράδοση και επινοούν τους δικούς τους ηθικούς κώδικες. Αυτές οι ''υπερβολικές κοινωνίες'' υπάρχουν για να αφυπνίσουν το κοινό, οπότε ένας άλλος τρόπος να εκδηλώσει κανείς τη δυσαρέσκεια του είναι το να παρουσιάσει τη μικρογραφία μιας τέτοιας κοινωνίας, και να κάνει το κοινό να σκεφτεί αν πραγματικά η βία είναι σύμβολο πλήρους ελέγχου της ζωής που έχουμε στα χέρια μας.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Μετάφραση: Βαλεντίνα Μπουζαλά, Σπύρος Αθηναίου
Stage Manager A': Μαρία Αρβανίτη
Stage Manager B': Αναστασία Διατσίδου
Εικαστική επιμέλεια: Κώστας Παυλίδης
Κινησιολογία: Κώστας Γεράρδος
Ενδυματολογία: Αναστασία Διατσίδου, Μαρία Αρβανίτη
Μουσική επιμέλεια: Σπύρος Αθηναίου
Μουσική διδασκαλία: Μιχάλης Γούτης
Σχεδιασμός φωτισμού: Δημήτρης Κοκολινάκης
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Καπουσούζης
Τεχνική υποστήριξη: Αντρέας Αθηναίου
Όπλα-εξοπλισμοί: Airsoft City
Επιμέλεια βίντεο: Dato Boukhra
Φωτογραφίες: Γιώργος Σπανός, Dato Boukhra, Γιάννης Τσότσος
Special Effects: Κώστας Σακάλογλου
Οργάνωση παραγωγής: Αντώνης Καπουσούζης
Παραγωγή: Σάσα Νάτση.
Stage Manager B': Αναστασία Διατσίδου
Εικαστική επιμέλεια: Κώστας Παυλίδης
Κινησιολογία: Κώστας Γεράρδος
Ενδυματολογία: Αναστασία Διατσίδου, Μαρία Αρβανίτη
Μουσική επιμέλεια: Σπύρος Αθηναίου
Μουσική διδασκαλία: Μιχάλης Γούτης
Σχεδιασμός φωτισμού: Δημήτρης Κοκολινάκης
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Καπουσούζης
Τεχνική υποστήριξη: Αντρέας Αθηναίου
Όπλα-εξοπλισμοί: Airsoft City
Επιμέλεια βίντεο: Dato Boukhra
Φωτογραφίες: Γιώργος Σπανός, Dato Boukhra, Γιάννης Τσότσος
Special Effects: Κώστας Σακάλογλου
Οργάνωση παραγωγής: Αντώνης Καπουσούζης
Παραγωγή: Σάσα Νάτση.
Παίζουν: Θανάσης Διμηνάς, Νατάσα Αραμπατζή, Δημήτρης Καστέλλος, Αλέξανδρος Παπατριανταφύλλου, Τριαντάφυλλος Δελής, Γιάννης Τσότσος, Λάμπρος Σταυρινόπουλος, Οδυσσέας Ζήκας.
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα στις 21:00, έως 9 Απριλίου 2017
Εισιτήρια: 12€, 10€ (μειωμένο)
0 comments: