Συνέντευξη στην Αδαμαντία Ξηρίδου
─ Η Πεντάμορφη και το ιπτάμενο...Τέρας. Ποια είναι τα πρόσωπα αυτής της ιστορίας; Πώς το έργο αυτό συναντά το κλασικό παραμύθι της Πεντάμορφης;
Η ιστορία μας έχει να κάνει με έναν σκώρο και μία πεταλούδα. Ο Φάνης και η Έρη. Η Έρη η πιο όμορφη του λιβαδιού, κόρη του πιο ισχυρού πεταλούδου. Ο Φάνης ο σκοτεινός τύπος που συχνάζει σε ντουλάπες και τρώει ρούχα. Μια ιστορία που μας ταξιδεύει από το φως στο σκοτάδι απο το σκοτάδι στο φως. 'Ένας συνδυασμός που οδηγεί σε αδιέξοδο, αταίριαστος. Απο την γνωριμία στην επαφή τους και τελικά στην αγάπη που γεννιέται μεταξύ τους και δοκιμάζει τα όριά τους. Μια ιστορία αυτοθυσίας και από τις δυο πλευρές. Το γνωστό παραμύθι της Πεντάμορφης συναντά την δική μας ιστορία στα πιο βαθιά σημεία, στο κάτω κείμενο όπως συνηθίζουμε να λέμε. Στην έννοια της αυτοθυσίας στο όνομα της αγάπης, στην ανακάλυψη της εσωτερικής αξίας κάποιου, στο αναπάντεχο της ίδιας της αγάπης η οποία έρχεται εκεί που δεν το περιμένεις και με κάποιον που ποτέ δεν φανταζόσουν.. Και φυσικά στην δίψα για γνώση και ζωή..
— Η παράσταση παίζεται για δεύτερη χρονιά . Ποιες είναι οι αντιδράσεις των παιδιών έως τώρα; Υπήρξε στιγμή που κάποιο παιδί σάς έφερε σε αμηχανία ή να σας είπε κάτι που δεν περιμένατε να ακούσετε;
Η παράσταση είναι έντονη, έχει γρήγορους ρυθμούς ήδη από το ξεκίνημά της. Δηλαδή, έχει έντονη σωματική κίνηση, γρήγορο λόγο και τραγούδια. Αυτά όλα είναι στοιχεία που καθηλώνουν το παιδικό μας κοινό, όπως και το ενήλικο, από την αρχή. Συμπάσχουν κι έχουν αγωνία, ταυτίζονται με τους χαρακτήρες, γελάνε και τους δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής κατά την διάρκεια της παράστασης. Τα παιδιά έχουν φαντασία, σχολιάζουν το οτιδήποτε και ρουφάνε σαν σφουγγάρια. Τους αρέσει να δίνουν λύσεις ακόμα κι αν δεν ερωτηθούν. Το αν ένα παιδί θα αντιδράσει άσχημα, οφείλεται φυσικά και στον τρόπο που του μάθανε να αντιδρά, αλλά ξεκινάει κάπως και από εμάς. Από το πόσο εμείς θα καταφέρουμε να το πάρουμε μαζί μας. Η διαδικασία γνωριμίας και επαφής ξεκινάει ακόμα πριν από το "καλημέρα σας, πως είστε;". ΄Οσο τα παιδιά μπαίνουν στην αίθουσα. Ήδη από το ζέσταμά μας σωματικό φωνητικό, η διαδικασία αρχίζει. Να μας φέρουν σε δύσκολη θέση..., όχι. Ακόμα κι αν ένα παιδί είναι κάπως πιο ζωηρό από όλα τα άλλα δεν έχει τύχει έως τώρα να ακούσουμε κάτι άσχημο... και η αλήθεια είναι πως ένα τέτοιο παιδί έχει πάντα κάτι να πει, κάτι που μας αρέσει πολύ! Οι απαντήσεις και οι απορίες των παιδιών ποικίλες, κάποτε ίδιες αναμεταξύ τους, επηρεασμένες από των άλλων παιδιών, κάποτε συνεπαρμένες από την δράση και την αγωνία του τι θα απογίνουν οι ήρωές μας. Οι αντιδράσεις τους όμως ως προς αυτό που βλέπουν είναι μοναδικές και διαποτισμένες από τον χαρακτήρα του καθενός..τα παιδιά έχουν άποψη. Αυτό είναι και το μαγικό.. Είναι παιδιά, ανθρωπάκια που πλάθονται... Νιώθουν, ακούν, συμπάσχουν. Χρέος μας να τα βοηθάμε να καταλαβαίνουν που μας αδικούν όταν αυτό συμβαίνει.
─ Μετά το τέλος της παράστασης ακολουθούν δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος. Με ποιον τρόπο δουλεύει η ομάδα Hippo τις παραστάσεις της;
Η παράσταση είναι έντονη, έχει γρήγορους ρυθμούς ήδη από το ξεκίνημά της. Δηλαδή, έχει έντονη σωματική κίνηση, γρήγορο λόγο και τραγούδια. Αυτά όλα είναι στοιχεία που καθηλώνουν το παιδικό μας κοινό, όπως και το ενήλικο, από την αρχή. Συμπάσχουν κι έχουν αγωνία, ταυτίζονται με τους χαρακτήρες, γελάνε και τους δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής κατά την διάρκεια της παράστασης. Τα παιδιά έχουν φαντασία, σχολιάζουν το οτιδήποτε και ρουφάνε σαν σφουγγάρια. Τους αρέσει να δίνουν λύσεις ακόμα κι αν δεν ερωτηθούν. Το αν ένα παιδί θα αντιδράσει άσχημα, οφείλεται φυσικά και στον τρόπο που του μάθανε να αντιδρά, αλλά ξεκινάει κάπως και από εμάς. Από το πόσο εμείς θα καταφέρουμε να το πάρουμε μαζί μας. Η διαδικασία γνωριμίας και επαφής ξεκινάει ακόμα πριν από το "καλημέρα σας, πως είστε;". ΄Οσο τα παιδιά μπαίνουν στην αίθουσα. Ήδη από το ζέσταμά μας σωματικό φωνητικό, η διαδικασία αρχίζει. Να μας φέρουν σε δύσκολη θέση..., όχι. Ακόμα κι αν ένα παιδί είναι κάπως πιο ζωηρό από όλα τα άλλα δεν έχει τύχει έως τώρα να ακούσουμε κάτι άσχημο... και η αλήθεια είναι πως ένα τέτοιο παιδί έχει πάντα κάτι να πει, κάτι που μας αρέσει πολύ! Οι απαντήσεις και οι απορίες των παιδιών ποικίλες, κάποτε ίδιες αναμεταξύ τους, επηρεασμένες από των άλλων παιδιών, κάποτε συνεπαρμένες από την δράση και την αγωνία του τι θα απογίνουν οι ήρωές μας. Οι αντιδράσεις τους όμως ως προς αυτό που βλέπουν είναι μοναδικές και διαποτισμένες από τον χαρακτήρα του καθενός..τα παιδιά έχουν άποψη. Αυτό είναι και το μαγικό.. Είναι παιδιά, ανθρωπάκια που πλάθονται... Νιώθουν, ακούν, συμπάσχουν. Χρέος μας να τα βοηθάμε να καταλαβαίνουν που μας αδικούν όταν αυτό συμβαίνει.
─ Μετά το τέλος της παράστασης ακολουθούν δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος. Με ποιον τρόπο δουλεύει η ομάδα Hippo τις παραστάσεις της;
Φαντασία, συμμετοχή, απλότητα, διάδραση, κρυφά και φανερά μηνύματα, κριτική σκέψη, διαδικασία του να αποφασίσουν μόνα τους χωρίς καθοδήγηση γονιών, κοινωνικοποίηση, θάρρος. Πολλά τα ερεθίσματα κι ακόμα πόσα άλλα. Υπάρχει πρώτα το κείμενο, πρωτότυπο πάντα. Λίγη κουβέντα, (το λεγόμενο τραπέζι που λέμε εμείς οι ηθοποιοί εδώ δεν ισχύει), πολλοί αυτοσχεδιασμοί, ιδέες και πραγματοποίησή τους μέσω της φωνής και του σώματος. Οι υπερβολές (που κατά κάποιον τρόπο είναι ζητούμενες στις πρόβες) κόβονται, οι στοχευμένες προτάσεις κρατιούνται. Είμαστε σε συνεχή κίνηση, βουτάμε με τα μούτρα στην φαντασία και οι ρυθμοί είναι γρήγοροι. Έτσι δηλαδή όπως τρέχει το μυαλό ενός παιδιού. Μέσα από το εκπαιδευτικό δράμα δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να δωσουν μια λύση στην εξέλιξη της ιστορίας. Τα βάζει απέναντι σε ένα πρόβλημα προς επίλυση. Τα κοινωνικοποιεί, τα κάνει ομάδα. Υπάρχει πάντα η έγνοια από εμάς του το ένα παιδί να ενθαρρύνει το άλλο όπως και να έρθει σε επαφή με το σώμα του και την θεατρική διαδικασία η οποία πραγματώνεται μέσα από το παιχνίδι. Είναι κι ένας τρόπος εκτόνωσής τους. 45 λεπτά μας παρακολουθούν, 15 λεπτά διαδρούν μαζί μας. Αυτό πάντα τους αρέσει, το θυμούνται και το εκτιμούν όσο και την παράστασή. Τη λύση δίνουν πάντα τα παιδιά...
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
"Η Πεντάμορφη και το ιπτάμενο... τέρας", σε σκηνοθεσία Hippo Theatre Group (Φώτης Δούσος, Αλέξανδρος Ράπτης)
Κείμενο: Hippo Theatre Group
Σκηνικά-κοστούμια: Κατερίνα Χατζοπούλου
Μάσκα: Μάρθα Φωκά
Κίνηση: Ηippo Theatre Group
Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Δράματος: Hippo Theatre Group, Καλλιόπη Φύκαρη
Ενορχήστρωση: Γιώργος Δούσος, Παύλος Μέτσιος, Πάρης Φράγκος
Μουσική-Παραγωγή: Ηippo Theatre Group (Φώτης Δούσος, Αλέξανδρος Ράπτης)
Παίζουν: Ηλέκτρα Γωνιάδου, Τάσος Μπαρνιαδάκης.
Πολυχώρος Ενώ (Ερμού 11, 1ος Όροφος, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 257637)Σκηνικά-κοστούμια: Κατερίνα Χατζοπούλου
Μάσκα: Μάρθα Φωκά
Κίνηση: Ηippo Theatre Group
Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Δράματος: Hippo Theatre Group, Καλλιόπη Φύκαρη
Ενορχήστρωση: Γιώργος Δούσος, Παύλος Μέτσιος, Πάρης Φράγκος
Μουσική-Παραγωγή: Ηippo Theatre Group (Φώτης Δούσος, Αλέξανδρος Ράπτης)
Παίζουν: Ηλέκτρα Γωνιάδου, Τάσος Μπαρνιαδάκης.
Σάββατο 18 Μαρτίου στις 17:00 και Κυριακή 19 Μαρτίου 2017, στις 12:00
Εισιτήρια: 5€
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά
[Η παράσταση προτείνεται για παιδιά ηλικίας 3 έως 12 ετών]
Καθημερινές παραστάσεις για σχολεία και νηπιαγωγεία στον χώρο που διαθέτει το κάθε σχολείο σε ειδικές τιμές. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974 040085.
0 comments: