Όταν η σοβιετική λογοκρισία ενέκρινε τη σκηνική παρουσίαση του "Δον Κιχώτη" που έγραψε ο Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, δεν γνώριζε ότι πρόκειται για μια δυναμική κριτική απέναντι στο σταλινικό καθεστώς. Ο Δον Κιχώτης του Μπουλγκάκοφ "βουτά" στον κόσμο των ιδεαλιστών και των διανοούμενων της ρωσικής παράδοσης του 19ου αιώνα και η διαδρομή του γίνεται μια αλληγορία για την προσπάθεια των καλλιτεχνών να επιβιώσουν μέσα στις δυσμενείς συνθήκες του σταλινικού καθεστώτος.
Ο Μπουλγκάκοφ δεν πρόλαβε να δει το έργο του στη θεατρική σκηνή. Ο "Δον Κιχώτης" παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1941, λίγους μήνες μετά τον θάνατο του συγγραφέα.
Σε απόλυτη δυσαρμονία και σύγκρουση με το κοινωνικό του πεπρωμένο, ο ρομαντικός, ιδεαλιστής και εντέλει τραγικός Δον Κιχώτης του Μπουλγκάκοφ παραπέμπει με κωμικοτραγικό τρόπο στα ακυρωμένα όνειρα. Παραπέμπει επίσης στον κυνισμό με τον οποίο αντιμετωπίζονται διαχρονικά οι έννοιες δικαιοσύνη, ιδανικό, όνειρο. Διασκευή του επικού μυθιστορήματος του Θερβάντες, το έργο είναι γραμμένο στα 1938. Μία κωμική αλλά και σκοτεινή αλληγορία πάνω στην κατάσταση του ανθρώπου σε συνθήκες ολοκληρωτισμού. Πίσω από κάθε κουβέντα του Δον Κιχώτη ξεπροβάλλει η προσωπική αγωνία του συγγραφέα μπροστά στην απόλυτη απομόνωσή του από το σταλινικό καθεστώς. Οι φράσεις του ξεπηδούν μέσα από τις απελπισμένες επιστολές του Μπουλγκάκοφ στον Στάλιν. Ο Δον Κιχώτης πεθαίνει από ρεαλισμό και στέρηση της ελευθερίας του. Λίγο καιρό αργότερα, πεθαίνει και ο Μπουλγκάκοφ από τις ίδιες αιτίες.
Η έννοια του ολοκληρωτισμού ωστόσο είναι σήμερα πολύ ευρύτερη. Εκφράζεται από τον ολοκληρωτισμό των ιδεών, των media, των τραπεζών, του κυνισμού και της μισαλλοδοξίας. Μέσα σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον, το στοιχείο της βίας αποκτά πάντα κεντρικό ρόλο. Όποιος αντιστέκεται, είτε είναι ρομαντικός ήρωας, είτε συνειδητός επαναστάτης, θα την υποστεί στο πνεύμα και στο σώμα του. Ο Μπουλγκάκοφ ωστόσο δεν ενδιαφέρεται μόνο για την ουτοπία της διεκδίκησης ενός καλύτερου κόσμου. Εμβαθύνει σε μία υπαρξιακή διάσταση. Προσδίδει στον κωμικό Δον Κιχώτη στοιχεία τραγικού ήρωα, καθώς, μέσα απ’ αυτόν, σκιαγραφεί την πορεία του ανθρώπου προς την αυταπάτη. Για τον Δον Κιχώτη, ο ολοκληρωτισμός είναι οι άλλοι. Όλοι, εκτός από τον Σάντσο Πάντσα.
Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Δον Κιχώτης" του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη.
Δραματουργική επεξεργασία: Αμαλία Κοντογιάννη
Σκηνικά-κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου
Eικαστική σύλληψη-εκτέλεση γλυπτού: Σιμόνη Συμεωνίδου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Ζωντανή μουσική-πρωτότυπη σύνθεση: Κώστας Βόμβολος
Οργάνωση παραγωγής: Μαρλέν Βερσιούρεν.
Παίζουν: Αιμιλία Βάλβη, Μομώ Βλάχου, Αναστασία Δαλιάκα, Νίκος Μαραγκόπουλος, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Σίμος Πατιερίδης, Χάρης Πεχλιβανίδης, Μίλτος Σαμαράς, Θάνος Φερετζέλης.
Στον ρόλο του Δον Κιχώτη ο Γιώργος Καύκας.
Μια παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Γενικού Ρωσικού Προξενείου Θεσσαλονίκης.
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2315 200200)
Τετάρτη στις 18:00, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00, Κυριακή στις 19:15.
Εισιτήρια: 15, 10 (μειωμένο), 10 (Τετάρτη, Πέμπτη)
Ο Μπουλγκάκοφ δεν πρόλαβε να δει το έργο του στη θεατρική σκηνή. Ο "Δον Κιχώτης" παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1941, λίγους μήνες μετά τον θάνατο του συγγραφέα.
Σε απόλυτη δυσαρμονία και σύγκρουση με το κοινωνικό του πεπρωμένο, ο ρομαντικός, ιδεαλιστής και εντέλει τραγικός Δον Κιχώτης του Μπουλγκάκοφ παραπέμπει με κωμικοτραγικό τρόπο στα ακυρωμένα όνειρα. Παραπέμπει επίσης στον κυνισμό με τον οποίο αντιμετωπίζονται διαχρονικά οι έννοιες δικαιοσύνη, ιδανικό, όνειρο. Διασκευή του επικού μυθιστορήματος του Θερβάντες, το έργο είναι γραμμένο στα 1938. Μία κωμική αλλά και σκοτεινή αλληγορία πάνω στην κατάσταση του ανθρώπου σε συνθήκες ολοκληρωτισμού. Πίσω από κάθε κουβέντα του Δον Κιχώτη ξεπροβάλλει η προσωπική αγωνία του συγγραφέα μπροστά στην απόλυτη απομόνωσή του από το σταλινικό καθεστώς. Οι φράσεις του ξεπηδούν μέσα από τις απελπισμένες επιστολές του Μπουλγκάκοφ στον Στάλιν. Ο Δον Κιχώτης πεθαίνει από ρεαλισμό και στέρηση της ελευθερίας του. Λίγο καιρό αργότερα, πεθαίνει και ο Μπουλγκάκοφ από τις ίδιες αιτίες.
Η έννοια του ολοκληρωτισμού ωστόσο είναι σήμερα πολύ ευρύτερη. Εκφράζεται από τον ολοκληρωτισμό των ιδεών, των media, των τραπεζών, του κυνισμού και της μισαλλοδοξίας. Μέσα σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον, το στοιχείο της βίας αποκτά πάντα κεντρικό ρόλο. Όποιος αντιστέκεται, είτε είναι ρομαντικός ήρωας, είτε συνειδητός επαναστάτης, θα την υποστεί στο πνεύμα και στο σώμα του. Ο Μπουλγκάκοφ ωστόσο δεν ενδιαφέρεται μόνο για την ουτοπία της διεκδίκησης ενός καλύτερου κόσμου. Εμβαθύνει σε μία υπαρξιακή διάσταση. Προσδίδει στον κωμικό Δον Κιχώτη στοιχεία τραγικού ήρωα, καθώς, μέσα απ’ αυτόν, σκιαγραφεί την πορεία του ανθρώπου προς την αυταπάτη. Για τον Δον Κιχώτη, ο ολοκληρωτισμός είναι οι άλλοι. Όλοι, εκτός από τον Σάντσο Πάντσα.
Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Δον Κιχώτης" του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη.
Μετάφραση: Ταμίλα
Κουλίεβα
Σκηνοθεσία: Γιάννης Λεοντάρης
Σκηνικά- κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα - Ράνια Υφαντίδου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Ζωντανή μουσική- πρωτότυπη σύνθεση: Κώστας Βόμβολος
Στο ρόλο του Δον Κιχώτη ο Γιώργος Καύκας
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Αιμιλία Βάλβη, Μομώ Βλάχου, Αναστασία
Δαλιάκα, Γιώργος Καύκας, Νίκος Μαραγκόπουλος, Παναγιώτης Παπαϊωάννου,
Σίμος Πατιερίδης, Χάρης Πεχλιβανίδης, Μίλτος Σαμαράς, Θάνος Φερετζέλης.
Μουσικός: Κώστας Βόμβολος
Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/culture/theatre/article/362195/o-don-kihoths-toy-mihahl-mpoylgkakof-sto-kthve.html
Πηγή: www.in2life.gr
Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/culture/theatre/article/362195/o-don-kihoths-toy-mihahl-mpoylgkakof-sto-kthve.html
Πηγή: www.in2life.gr
Μετάφραση: Ταμίλα
Κουλίεβα
Σκηνοθεσία: Γιάννης Λεοντάρης
Σκηνικά- κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα - Ράνια Υφαντίδου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Ζωντανή μουσική- πρωτότυπη σύνθεση: Κώστας Βόμβολος
Στο ρόλο του Δον Κιχώτη ο Γιώργος Καύκας
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Αιμιλία Βάλβη, Μομώ Βλάχου, Αναστασία
Δαλιάκα, Γιώργος Καύκας, Νίκος Μαραγκόπουλος, Παναγιώτης Παπαϊωάννου,
Σίμος Πατιερίδης, Χάρης Πεχλιβανίδης, Μίλτος Σαμαράς, Θάνος Φερετζέλης.
Μουσικός: Κώστας Βόμβολος
Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/culture/theatre/article/362195/o-don-kihoths-toy-mihahl-mpoylgkakof-sto-kthve.html
Πηγή: www.in2life.gr
Μετάφραση: Ταμίλλα ΚουλίεβαΔιαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/culture/theatre/article/362195/o-don-kihoths-toy-mihahl-mpoylgkakof-sto-kthve.html
Πηγή: www.in2life.gr
Δραματουργική επεξεργασία: Αμαλία Κοντογιάννη
Σκηνικά-κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου
Eικαστική σύλληψη-εκτέλεση γλυπτού: Σιμόνη Συμεωνίδου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Ζωντανή μουσική-πρωτότυπη σύνθεση: Κώστας Βόμβολος
Οργάνωση παραγωγής: Μαρλέν Βερσιούρεν.
Παίζουν: Αιμιλία Βάλβη, Μομώ Βλάχου, Αναστασία Δαλιάκα, Νίκος Μαραγκόπουλος, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Σίμος Πατιερίδης, Χάρης Πεχλιβανίδης, Μίλτος Σαμαράς, Θάνος Φερετζέλης.
Στον ρόλο του Δον Κιχώτη ο Γιώργος Καύκας.
Μια παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Γενικού Ρωσικού Προξενείου Θεσσαλονίκης.
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2315 200200)
Τετάρτη στις 18:00, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00, Κυριακή στις 19:15.
Εισιτήρια: 15, 10 (μειωμένο), 10 (Τετάρτη, Πέμπτη)
0 comments: