Ένα θεατρικό ντοκιμαντέρ για τον κόσμο του μεταξιού
Από που προέρχεται το μετάξι; Πώς γίνεται η επεξεργασία του μεταξωτού νήματος; Τι μπορεί να φτιαχτεί από το υλικό αυτό; Τι εμπειρίες κουβαλά κάποιος που δουλεύει σε μεταξουργείο; Τι σημαίνει για μια περιοχή η λειτουργία εργοστασίου επεξεργασίας μεταξιού; Γιατί έχουν κλείσει πλέον τα περισσότερα μεταξουργεία της χώρας; Ποια προοπτική υπάρχει για τα εγκαταλελειμμένα σήμερα αυτά βιομηχανικά συγκροτήματα;
Θεατρικό Μουσείο "Ιάκωβος Καμπανέλλης" στη Νάξο
Το Θεατρικό Μουσείο Νάξου "Ιάκωβος Καμπανέλλης" —που στεγάζεται στην περιοχή της Γρόττας, εκεί όπου ο συγγραφέας γεννήθηκε και μεγάλωσε— άνοιξε τις πόρτες του τη Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016 και θα υποδέχεται στο εξής όσους επιθυμούν να γνωρίσουν, μέσα από ένα εξαιρετικό αρχείο, τον συγγραφέα που ανανέωσε τη μεταπολεμική θεατρική δραματουργία.
Τα Παραβάν: η αποθέωση της θεατρικότητας
Το έργο του Ζαν Ζενέ "Τα παραβάν" γράφτηκε κατά τη διάρκεια της "επιχείρησης διατήρησης της τάξης στην Αλγερία" (μεταξύ 1956 και 1961) και προκάλεσε μεγάλη δυσφορία τόσο στους συντηρητικούς όσο και τους προοδευτικούς κύκλους της εποχής, καθώς ο Ζενέ χρησιμοποίησε τη γαλλική εισβολή στην Αλγερία για να ανατρέψει τα πρότυπα του ηρωισμού, της ηθικής και της στράτευσης.
Βραδιές Θεάτρου στην Αίγινα
Η Περιφέρεια Αττικής και η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Αίγινας διοργανώνουν το 6ο Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας από την Παρασκευή 22 Ιουλίου έως το Σάββατο 13 Αυγούστου 2016, στην αυλή του Λαογραφικού Μουσείου.
Το Φεστιβάλ οραματίστηκε και οργάνωσε για πρώτη φορά στην Αίγινα το 2011, η ηθοποιός Άννα Γεραλή.
"Αντιγόνη" του Ανούιγ: ο αγώνας του ατόμου απέναντι σ΄ ένα αυταρχικό κράτος
Η "Αντιγόνη" του Ζαν Ανούιγ —κορυφαίο έργο της σύγχρονης δραματουργίας, γραμμένο το 1942 στη διάρκεια της ιδιόρρυθμης ναζιστικής κατοχής στη Γαλλία— συνιστά μια μεταφορά για το άτομο και τον αγώνα του απέναντι σε ένα παντοδύναμο, γερασμένο, αυταρχικό κράτος. Η νεότητα και το γήρας, η ομορφιά και η ασχήμια, η δύναμη και η αδυναμία, το δίκαιο και το άδικο αντιπαραβάλλονται για να ξεσκεπάσουν μια κοινωνία φοβισμένη, βουτηγμένη στον ατομικισμό και τη διαφθορά, μια κοινωνία σε σημείο μηδέν.
Οιδίπους Τύραννος από το Εθνικό Θέατρο και το Θέατρο Βαχτάνγκοφ
Ο "Οιδίποδας τύραννος" του Σοφοκλή ανήκει στον Θηβαϊκό κύκλο. Σύμφωνα με τις πηγές διδάχθηκε για πρώτη φορά το 425 π.Χ. , εν μέσω του Πελοποννησιακού πολέμου και του λοιμού που είχε αποδεκατίσει τον λαό της Αθήνας. Στο επίκεντρο της προβληματικής του έργου τίθεται το άτομο σε σχέση με την προσωπική του ελευθερία, την εξουσία, την κοινωνία και τη θεϊκή βούληση.
Πέρσες του Αισχύλου από το Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία
Το μοναδικό επαγγελματικό θέατρο στην Ελλάδα που αποτελείται από ηθοποιούς με αναπηρία στην κύρια σύνθεσή του, ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία), μέλος της Κίνησης Καλλιτεχνών με Αναπηρία, παρουσιάζει, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών 2016, το αρχαιότερο σωζόμενο δράμα (472 π.Χ.) τους "Πέρσες" του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου.
Περιμένοντας τον Godot: αναμονή σε τόπο κενό
Don΄t touch me! Don΄t question me! Don΄t speak to me! Stay with me!
Ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν συναντιούνται σε έναν χώρο οικείο αλλά όχι συγκεκριμένο, κοντά σ’ ένα δέντρο. Συζητώντας ανακαλύπτουν και αποκαλύπτουν ότι βρίσκονται εκεί γιατί περιμένουν απλώς έναν άντρα, τον Γκοντό. Στη διάρκεια της αναμονής τους, έρχεται ο Πότζο, που έχει δεμένο με σκοινί τον Λάκυ, το δούλο του, τον οποίο πηγαίνει να πουλήσει στην αγορά.