Από τις ίδιες εκδόσεις και το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου "Ο πατέρας του Άμλετ" (που παρουσιάζεται στη θεατρική σκηνή αυτή την περίοδο σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη, με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη)
Πιστή και προσηλωμένη στο θέατρο η Κάπα Εκδοτική πρότεινε -μεταξύ πολλών άλλων- το 2017 την έκδοση του θεατρικού έργου του βραβευμένου καταλανού συγγραφέα Γκιλιέμ Κλούα "Το χελιδόνι", σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και το νέο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη "Καμ μπακ".
Από τις εκδόσεις νεοελληνικών θεατρικών έργων ξεχωρίζουν οι επανεκδόσεις των πρώτων θεατρικών κειμένων της εκλιπούσας το 2017, Λούλας Αναγνωστάκη από την Κάπα Εκδοτική, το νέο θεατρικό κείμενο της Ελένης Ζιώγα "Η καρφίτσα ή Απλά μαθήματα επιβίωσης" (Εκδόσεις Πορφύρα), τα επτά μονόπρακτα της Νίνας Ράπη "Splinters" (Σοκόλης) και η έκδοση του πολυσυζητημένου πρώτου θεατρικού του κινηματογραφιστή Γιάννη Οικονομίδη "Στέλλα κοιμήσου" (Αντίποδες)
Έπειτα από πέντε χρόνια αφιερωμένα στο σύγχρονο γαλλικό θέατρο, οι Εκδόσεις Άγρα στράφηκαν στα έργα του κλασικού γαλλικού ρεπερτορίου, έργα ελάχιστα, ουδόλως η πλημμελώς μεταφρασμένα η παντελώς άγνωστα στην ελληνική σκηνή. Σε έναν τόμο -"Γαλλικό Θέατρο Τότε και Τώρα-Γαλλικός Ρομαντισμός 1"- κυκλοφόρησαν τρία έργα του ρομαντικού ρεπερτορίου, τριών συγγραφέων που άφησαν με το έργο τους ανεξίτηλα τα ίχνη τους στην ευρωπαϊκή σκηνή: Αλφρέ ντε Μυσσέ, Προσπέρ Μεριμέ και Αλφρέ ντε Βινύ.
Στον ρομαντισμό της Ευρώπης του 19ου αιώνα μας ταξιδεύει και το "Σούμαν", το δεύτερο θεατρικό έργο της ηθοποιού και συγγραφέως, Σοφίας Καψούρου, που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Σοκόλη. Το έργο πηγάζει από τη ζωή του μεγάλου γερμανού συνθέτη, Ρόμπερτ Σούμαν· ανασταίνοντας τις ρομαντικές του μελωδίες, και με συνοδοιπόρους τους ρομαντικούς της ήρωες. Το έργο της Σοφίας Καψούρου ισορροπεί ανάμεσα σε δύο χώρους και δύο εποχές: την Ευρώπη του 19ου αιώνα και την Αθήνα του 21ου.
Από τις εκδόσεις Biblitheque κυκλοφόρησαν σε έναν τόμο άπαντα τα θεατρικά του Χούλιο Κορτάσαρ, σε μετάφραση Σπύρου Μαυρίδη.
Με το βιβλίο "Το παραδοσιακό λαϊκό θέατρο στην Ελλάδα και τη βαλκανική" (Εκδόσεις Αρμός) ολοκληρώνεται η εκδοτική σειρά για τη λαογραφία, που ξεκίνησε το 2007 ο διακεκριμένος καθηγητής Βάλτερ Πούχνερ. Μέσα από μια συγκριτική προσέγγιση παραδειγμάτων οι αναζητήσεις του Βάλτερ Πούχνερ κινούνται με άνεση στο παραδοσιακό κουκλοθέατρο, την ιστορία του Καραγκιόζη και τις λαϊκές παραστάσεις της Ερωφίλης και φθάνουν έως τις επτανησιακές ομιλίες, το θρησκευτικό θέατρο ως μαζικό θέαμα από τις Άλπεις ως το Αιγαίο, και το ερασιτεχνικό θέατρο της ελληνικής επαρχίας.
Από τις Εκδόσεις Εξάντας κυκλοφόρησε το βιβλίο της Κυριακής Πετράκου "Ο Θεοτοκάς του θεάτρου-Έργα, θεωρία και κριτική, δράση". Ο Γιώργος Θεοτοκάς έγραψε δεκατρία θεατρικά έργα, θεατρικές κριτικές και πολλά άρθρα, ενώ υπήρξε τρεις φορές διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου και πρωτεργάτης στην ίδρυση και διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Δύο χρήσιμες εκδόσεις για το Θέατρο στην Εκπαίδευση έδωσαν η Κλειώ Φανουράκη ("Το θέατρο στην εκπαίδευση με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών", εκδόσεις Παπαζήση) και ο Τάσος Αγγελόπουλος ("Παίζοντας θέατρο-Ασκήσεις και παιχνίδι για την θεατρική αγωγή", εκδόσεις σοφία)
Οι πατραϊκές εκδόσεις Το Δόντι παρουσίασαν το θεατρικό έργο του Γιώργου Σκούρτη "Οι παγιδευτές". Πρόκειται για ένα "κόρπους" πέντε θεατρικών έργων, το ένα μέσα στο άλλο, με στόχο κάθε ένα να προχωράει τους χαρακτήρες, τον πολιτικό-ιδεολογικό προβληματισμό και την αισθητική της γραφής του/των προηγουμένων.
Μια διεισδυτική ματιά στο παράλογο επιχειρεί η Δέσποινα Γ. Κοσμοπούλου με την μελέτη "Πιραντέλλο και Ζενέ-Μια "συνάντηση" στο τραγικό και το παράλογο" (Εκδόσεις Δρόμων), ενώ με το "Δυτικό ηγεμονικό "παράδειγμα" και διαπολιτισμικό θέατρο" (Εκδόσεις Παπαζήση), ο Δημήτρης Τσατσούλης μελετά την πρόσληψη του αρχαιελληνικού δράματος στην ελληνική και μη δυτική σκηνή.
Η μελέτη του Γιάννη Μόσχου "Ο Ερρίκος Ίψεν στην ελληνική σκηνή" (Εκδόσεις Αμολγός) επιχειρεί να καταγράψει και να αναλύσει τις σκηνικές τύχες των θεατρικών έργων του Ερρίκου Ίψεν στην Ελλάδα από την πρώτη παράσταση, το 1894, έως το τέλος του 20ού αιώνα.
Δύο χρήσιμες εκδόσεις για το Θέατρο στην Εκπαίδευση έδωσαν η Κλειώ Φανουράκη ("Το θέατρο στην εκπαίδευση με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών", εκδόσεις Παπαζήση) και ο Τάσος Αγγελόπουλος ("Παίζοντας θέατρο-Ασκήσεις και παιχνίδι για την θεατρική αγωγή", εκδόσεις σοφία)
Στην έκδοση "Μια γιορτή για τον Σαίξπηρ" (Εκδόσεις Βακχικόν), δεκαέξι συγγραφείς αποτίνουν φόρο τιμής στον βάρδο, με δεκαεπτά ανατρεπτικές θεατρικές σκηνές εμπνευσμένες από το έργο του. Αποτέλεσμα του Εργαστηρίου Συγγραφής Θεατρικού Έργου για τα 400 χρόνια από τον θάνατο του Σαίξπηρ, που συντόνισε ο Ανδρέας Φλουράκης στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν.
Από τις Εκδόσεις Πλέθρον κυκλοφόρησαν το 2017 τα εγχειρίδια υποκριτικής του Κονσταντίν Στανισλάβσκι "Η δουλειά του ηθοποιού με τον εαυτό του: Το βίωμα" (μετάφραση Βίκυ Λιακοπούλου) και "Η δουλειά του ηθοποιού με τον εαυτό του: Η ενσάρκωση" (μετάφραση Χριστιάννα Μυγδάλη, Βασίλης Ντζούνης)
Από τις Εκδόσεις Πλέθρον κυκλοφόρησαν το 2017 τα εγχειρίδια υποκριτικής του Κονσταντίν Στανισλάβσκι "Η δουλειά του ηθοποιού με τον εαυτό του: Το βίωμα" (μετάφραση Βίκυ Λιακοπούλου) και "Η δουλειά του ηθοποιού με τον εαυτό του: Η ενσάρκωση" (μετάφραση Χριστιάννα Μυγδάλη, Βασίλης Ντζούνης)
0 comments: