Ο Ιούλιος πλησιάζει και η καρδιά του θεάτρου της Γαλλίας για έναν ολόκληρο μήνα θα χτυπά στην Αβινιόν και στην Αυλή της Τιμής του Παλατιού των Παπών. Ο Κορνήλιος Ρουσάκης σταχυολογεί 10 θεατρικές παραγωγές που θα παρουσιαστούν ή θα κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Αβινιόν 2017.
Ο ιάπωνας σκηνοθέτης Satoshi Miyagi έρχεται στην Αβινιόν με μια παράσταση βασισμένη στην "Αντιγόνη" του Σοφοκλή, με στόχο να διερευνήσει τα όρια που θέτει ο δυτικός πολιτισμός ανάμεσα στο "καλό" και το "κακό". Με σκηνικά οχήματα το νερό, τη φωτιά και τις σκιές, η παράσταση είναι μια "γιορτή" της αληθινής ανθρώπινης φύσης (6-8/7 και 10-12/7)
O πορτογάλος Tiago Rodrigues επιστρέφει στο Φεστιβάλ με την παράσταση "Sopro" (7-10/7 και 12-16/7). Μια γυναίκα -θεματοφύλακας της μνήμης- που έχει περάσει όλη της τη ζωή σ' ένα θέατρο, διηγείται τις αληθινές και ψευδείς ιστορίες του θεάτρου. Οι φωνές, οι ήχοι και οι μουσικές δίνουν τη θέση τους στην "αναπνοή" του ίδιου του χώρου, που για πρώτη φορά έρχεται στο προσκήνιο.
Προκειμένου να φωτιστεί η σχέση ανάμεσα στον καλλιτέχνη και την πολιτική εξουσία, ο Frank Castorf στην -εξάωρης διάρκειας- παράστασή του "Le Roman De Monsieur De Moliere" (8, 9/7 και 11-13/7) αναμετράται με κείμενα του Μπουλγκάκοφ, του Φασμπίντερ, του Κορνέιγ, του Μολιέρου και του Ρακίνα, που εμπλουτίστηκαν και με διαλόγους που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των προβών.
Με αφετηρία τις προσωπικές του εμπειρίες, ο Simon Stone φέρνει στη σκηνή εικόνες από τη ζωή σύγχρονων ανθρώπων, συνδυασμένες με μια πινακοθήκη αγαπημένων χαρακτήρων του Ίψεν, που έχουν απομακρύνει το πέπλο που καλύπτει τα ψέματα της καθημερινής τους ζωής. Το "Ibsen huis" (15, 16/7 και 18-20/7) δημιουργεί ένα νέο δραματουργικό μονοπάτι προς την πορεία της αμφισβήτησης των ανθρώπινων ενστίκτων επιβίωσης.
O πορτογάλος Tiago Rodrigues επιστρέφει στο Φεστιβάλ με την παράσταση "Sopro" (7-10/7 και 12-16/7). Μια γυναίκα -θεματοφύλακας της μνήμης- που έχει περάσει όλη της τη ζωή σ' ένα θέατρο, διηγείται τις αληθινές και ψευδείς ιστορίες του θεάτρου. Οι φωνές, οι ήχοι και οι μουσικές δίνουν τη θέση τους στην "αναπνοή" του ίδιου του χώρου, που για πρώτη φορά έρχεται στο προσκήνιο.
Προκειμένου να φωτιστεί η σχέση ανάμεσα στον καλλιτέχνη και την πολιτική εξουσία, ο Frank Castorf στην -εξάωρης διάρκειας- παράστασή του "Le Roman De Monsieur De Moliere" (8, 9/7 και 11-13/7) αναμετράται με κείμενα του Μπουλγκάκοφ, του Φασμπίντερ, του Κορνέιγ, του Μολιέρου και του Ρακίνα, που εμπλουτίστηκαν και με διαλόγους που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των προβών.
Με αφετηρία τις προσωπικές του εμπειρίες, ο Simon Stone φέρνει στη σκηνή εικόνες από τη ζωή σύγχρονων ανθρώπων, συνδυασμένες με μια πινακοθήκη αγαπημένων χαρακτήρων του Ίψεν, που έχουν απομακρύνει το πέπλο που καλύπτει τα ψέματα της καθημερινής τους ζωής. Το "Ibsen huis" (15, 16/7 και 18-20/7) δημιουργεί ένα νέο δραματουργικό μονοπάτι προς την πορεία της αμφισβήτησης των ανθρώπινων ενστίκτων επιβίωσης.
H Katie Mitchell μετακινεί τους προβληματισμούς που κυριαρχούν στις "Δούλες" του Ζενέ (16-18/7 και 20, 21/7) σ' ένα γενικότερο ευρωπαϊκό πεδίο, μεταφέροντας τη δράση του έργου από το παριζιάνικο διαμέρισμα στο κέντρο του σημερινού Άμστερνταμ και κάνοντας τους ήρωές του πολωνούς. Στην ανάγνωση της Mitchell το έργο μετατρέπεται σε προβληματισμό απέναντι στην πατριαρχική εκμετάλλευση.
Δύο παραστάσεις του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ, Olivier Py, θα παρουσιαστούν αυτή τη χρονιά στην Αβινιόν. To έργο "The Parisians" -σε κείμενο του ίδιου του Py- εγκλωβίζει τους χαρακτήρες του σε μια ζωντανή πόλη που "καταβροχθίζει" του πάντες και τα πάντα. Ο δημιουργός επιστρέφει στα κύρια θέματα που χαρακτηρίζουν τα έργα του: το Θέατρο, ο Θεός, ο Έρωτας, ο Θάνατος, η Ελευθερία και η Εξουσία, εντάσσοντας τα σε μια κωμωδία ταυτόχρονα επική, λυρική και αστεία. (8, 9/7 και 11-15/7)
Μια ιδιαίτερη διασκευή του "Άμλετ" του Σαίξπηρ, ερμηνευμένη από κρατούμενους των φυλακών της Αβινιόν είναι η δεύτερη παράσταση του Py. H παράσταση προέκυψε μέσα από το εργαστήριο δραματικής τέχνης που πραγματοποιήθηκε μέσα στις φυλακές. (21, 22/7)
Με το "Bestie di scena" η Emma Dante συνεχίζει τη δική της αναζήτηση της αλήθειας. Χωρίς θεατρικό κείμενο, χωρίς σκηνικά, χωρίς κοστούμια, χωρίς μουσική. Αλλά με ηθοποιούς. Οι ηθοποιοί οδηγούνται στην πρόκληση, χρησιμοποιώντας μόνο τις δικές τους "αποσκευές", ενώ μεταμορφώνονται σε ζώα, παιδιά... (18-20/7 και 22-25/7)
Στην Αβινιόν, φέτος, ταξιδεύει και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου με την παράσταση "The Great Tamer". Tο έργο καταπιάνεται με το ερώτημα κατά πόσο η ανθρώπινη ζωή μπορεί να ιδωθεί ως ένα εξερευνητικό ταξίδι, ένα κυνήγι κρυμμένου θησαυρού, μια εσωτερική ανασκαφή που υπόσχεται να φέρει στην επιφάνεια βαθύτερα νοήματα. (19-22/7 και 24-26/7)
Η παράσταση "Juliet, the Beginning" των Grégoire Aubin και Marceau Deschamps-Ségura, χρησιμοποιώντας σαιξπηρικά παραδείγματα, περιστρέφεται γύρω από ζητήματα των μειονοτήτων και της πρόσβασης των γυναικών στην εξουσία. Ο Άμλετ, ο αποκληρωμένος γιος, επαναστατεί όταν η Ιουλιέτα, μια νεαρή εργάτρια σε εργοστάσιο, χάνει τον έρωτα της ζωής, τον Ρωμαίο. Τραυματισμένος από την καταπίεση του συστήματος, ο Άμλετ ζητάει δικαιοσύνη... (23-25/7)
Με το "Bestie di scena" η Emma Dante συνεχίζει τη δική της αναζήτηση της αλήθειας. Χωρίς θεατρικό κείμενο, χωρίς σκηνικά, χωρίς κοστούμια, χωρίς μουσική. Αλλά με ηθοποιούς. Οι ηθοποιοί οδηγούνται στην πρόκληση, χρησιμοποιώντας μόνο τις δικές τους "αποσκευές", ενώ μεταμορφώνονται σε ζώα, παιδιά... (18-20/7 και 22-25/7)
Στην Αβινιόν, φέτος, ταξιδεύει και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου με την παράσταση "The Great Tamer". Tο έργο καταπιάνεται με το ερώτημα κατά πόσο η ανθρώπινη ζωή μπορεί να ιδωθεί ως ένα εξερευνητικό ταξίδι, ένα κυνήγι κρυμμένου θησαυρού, μια εσωτερική ανασκαφή που υπόσχεται να φέρει στην επιφάνεια βαθύτερα νοήματα. (19-22/7 και 24-26/7)
0 comments: