Από το Blogger.

Η μικρή μας πόλη

Το έργο "Η μικρή μας πόλη", είναι τρίπρακτο θεατρικό του Θόρντον Ουάιλντερ. Η δράση τοποθετείται στη φανταστική πόλη Grover's Corners και παρουσιάζει τη καθημερινότητα απλών ανθρώπων των αρχών του 20ού αιώνα. Το έργο καλύπτει τη χρονική περίοδο 1901-1913. Η ιδιαιτερότητα της σκηνικής παρουσίασης του έργου είναι πως δεν προβλέπεται η ύπαρξη σκηνικού χώρου και σκηνικών αντικειμένων.

Οι υποψήφιοι για το βραβείο "Δημήτρης Χορν"

Για δέκατη τέταρτη χρονιά απονέμεται φέτος το βραβείο "Δημήτρης Χορν", στη καλύτερη ερμηνεία νέου άνδρα ηθοποιού την προηγούμενη θεατρική περίοδο.

Οι υποψήφιοι για τη φετινή χρονιά είναι:

Ο Γερμανός ξανάρχεται...

Εμείς οι Έλληνες είμαστε φιλόξενος λαός, γεγονός αδιαμφισβήτητο.
Αγαπάμε το καλοκαίρι, τις διακοπές και τους τουρίστες!
Το ίδιο και η Φρόσω με τον Στέλιο, ένα νεοελληνικό ζευγάρι που αποφασίζει να πάει διακοπές στην Πάρο. Η άφιξη όμως του Γερμανού ξαδέρφου της Φρόσως, Hansel Gretel, αποτελεί πρόβλημα.

Κριτική θεάτρου: Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε

Της Δήμητρας Χριστοδούλου

"Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε" του Λουίτζι Πιραντέλλο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Κριτική θεάτρου: Το Τίμημα

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

"Το Τίμημα" του Άρθουρ Μίλλερ, σε σκηνοθεσία Άσπας Καλλιάνη, στο Νέο Υπερώο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Οι περιπέτειες μιας συμβίωσης

Ένα βροχερό βράδυ ένας μοναχικός άντρας, που αισθάνεται κοινωνικά αποκλεισμένος και περιθωριοποιημένος, ο Μπέντζαμιν, βάζει ένα στοίχημα με τον εαυτό του. "Μπορεί ή όχι να συμβιώσει με μια γυναίκα;" Την απάντηση στο ερωτηματικό αυτό, στη "λέξη της ημέρας", θα προσπαθήσει να τη βρει απαγάγοντας "τυχαία" τη Γκλόρια.

Cleansed: σχόλιο στη βαναυσότητα της εξουσίας

Σε ένα απροσδιόριστο χωροχρονικό περιβάλλον, ένας άνδρας, o Τίνκερ, παρακολουθεί, ελέγχει και βασανίζει σωματικά και ψυχολογικά τα μέλη ενός ακαδημαϊκού "ιδρύματος", ισοπεδώνοντας κάθε αίσθημα ελευθερίας και δοκιμάζοντας την πίστη τους στην ολοκληρωτική αγάπη. Όμως ο ερχομός της νεαρής Γκρέης, η οποία αναζητά τον νεκρό αδερφό της, θα αλλάξει σταδιακά όλες τις ισορροπίες.

Βαλκανικό Φεστιβάλ στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών οργανώνει φέτος ένα νέο "γεωπολιτικό" φεστιβάλ με τίτλο "Transitions" (Μεταβάσεις), επιχειρώντας να διευρύνει και να εμβαθύνει τον πολιτιστικό διάλογο με κοινωνίες που κλυδωνίζονται τις τελευταίες δύο δεκαετίες από ραγδαίες πολιτικές και οικονομικές αλλαγές, ενώ συγχρόνως αντιμετωπίζουν ακραία κοινωνικά φαινόμενα.

Δύο έλληνες δημιουργοί πρωτοπορούν στη Γερμανία

Ο Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης παρουσιάζουν για δεύτερη χρονιά την παράσταση "Τηλέμαχος-Should I Stay or Should I Go?", στο Ballhaus Naunynstrasse, στο Βερολίνο. Το έργο αποτελεί μια σκηνική συνάντηση δύο γενιών ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, των Γκασταρμπάιτερ της δεκαετίας του '60 και των νέων ανθρώπων που φεύγουν στις μέρες μας από τη χώρα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Το γλυκό πουλί της νιότης

Η μοναξιά, ο ερωτισμός και η ανάγκη για την "καλοσύνη των ανθρώπων" κυριαρχούν στα περισσότερα έργα του Τένεσι Ουίλλιαμς. Οι χαρακτήρες παλεύουν με τους δαίμονες τους και προσπαθούν να επιβιώσουν σε έναν κόσμο που αλλάζει. Στο "Γλυκο πουλί της νιότης", ένας τυχοδιώκτης, ο Τσανς Γουέιν επιστρέφει στη γενέτειρα του, φέρνοντας μαζί του την "ξεπεσμένη" σταρ του κινηματογράφου Αλεξάνδρα ντελ Λάγκο.

Αίας: ηρωική υπαρξιακή αγωνία

Ο "Αίας" γράφτηκε από τον Γιάννη Ρίτσο στην εξορία της Λέρου και της Σάμου (1967-69). Η ιστορία του ομηρικού ήρωα με το τραγικό τέλος έδωσε την αφορμή στον Ρίτσο να συνδέσει την αρχαία αφήγηση με τον 20ό αιώνα. Τα ομηρικά γεγονότα είναι αυτούσια, τότε που ο γιγάντιος και ανίκητος Τελαμώνας σε παράκρουση αυτοκτονεί.

Θεατρικό σεμινάριο "Το φεγγάρι και η ζητιάνα"

Η ομάδα "Απ'αλλού Φερμένη" παρουσιάζει το σεμινάριο "Το Φεγγάρι και η Ζητιάνα", μια μελέτη και προσέγγιση στους δύο ρόλους εμπνεόμενοι από το θεατρικό έργο του Λόρκα "Ματωμένος Γάμος".
Με βάση το κείμενο, θα συνδυαστούν τα εργαλεία του Butoh και της υποκριτικής τέχνης ώστε ο συμμετέχων να προσεγγίσει ολιστικά τον χαρακτήρα που καλείται να ερμηνεύσει.

Κριτική θέατρου: Ρινόκερος

Της Δήμητρας Χριστοδούλου

"Ρινόκερος" του Ευγένιου Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, στο Θησείον-Ένα θέατρο για τις τέχνες.

Η Περσινή αρραβωνιαστικιά στη σκηνή

Ένα κορίτσι αρραβωνιάζεται τον Μάρκο το βράδυ της Πρωτοχρονιάς του 1961. Γυναίκα πια, ανοίγει τα φύλλα της μνήμης της και αναβιώνει το γεγονός που επικυρώνει την είσοδό της στην περίοδο που η ίδια αποκαλεί "πρώτη μοναξιά της ζωής της". Ο πρώτος έρωτας για το παιδί θα γίνει ένας παλιός πόνος για τον ενήλικα.

Κριτική θεάτρου: Τρελοβγενιώ

Κριτική θεάτρου: Τρελοβγενιώ
Του Κορνήλιου Ρουσάκη

"Η Τρελοβγενιώ" της Ινές Κανιατί, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη, στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.

Η ανάκριση: δριμύ κατηγορητηριο κατά του ναζισμού

Το έργο "Η Ανάκριση" του Πέτερ Βάις (Die Ermittlung, 1965), ορατόριο σε 11 ωδές, είναι ένα συγκλονιστικό, αποκαλυπτικό και δριμύ κατηγορητήριο κατά του ναζισμού, που βασίστηκε στα πρακτικά της δίκης βασικών στελεχών του ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης και εξόντωσης του Άουσβιτς.

Είμαι ένας άλλος

Υπάρχει ζωή παντού και κάθε μια απ’ αυτές τις ζωές αξίζει να τη ζήσεις...

Ένα αγόρι που γνωρίζει από πολύ νεαρή ηλικία τον πόνο και την απώλεια, αλλά δε θέλει να ζει φοβισμένο, όπως όλοι οι υπόλοιποι, θέλει το ίδιο να ορίζει τη μοίρα του. Από τότε και για πάντα, λατρεύει το συναίσθημα ότι η ζωή ξεκινάει από την αρχή και ότι όλα είναι καινούρια.

Δροσάκη, Κοντογεώργη, Σκαφιδά για το Βραβείο Μελίνα Μερκούρη

Οι φετινές υποψήφιες για το θεατρικό βραβείο "Μελίνα Μερκούρη" είναι η Λένα Δροσάκη για την ερμηνεία της στα έργα "Είσαι σκοπός και γύρω σου χορεύουν τσοπανόσκυλα" του Γιώργου Ιωάννου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη και "Venison", σε σύλληψη και σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου, η Νάντια Κοντογεώργη για την ερμηνεία της στο "Σικάγο" των Φρεντ Εμπ και Μπομπ Φόσι, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή και η Γιούλικα Σκαφιδά

Κριτική θεάτρου: Βρυκόλακες

Της Ήβης Βασιλείου

"Βρυκόλακες" του Ερρίκου Ίψεν, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας.

1ο Φεστιβάλ Εταιρικών Θιάσων

Ο Οργανισμός Εταιρικών Θιάσων του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (Ο.Ε.Θ.– ΣΕΗ), διοργανώνει το 1ο Φεστιβάλ Εταιρικών Θιάσων, με τη συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και την στήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Αθηναίων.

Η υπέροχη αγκαλιά της μαμάς μου

Η νέα πρόταση της Λυκόφως στο μονοπάτι ενός παιδικού θεάτρου που σέβεται τους μικρούς και μεγάλους θεατές, περιλαμβάνει ένα έργο–ωδή στη μητρική αγκαλιά, ως μικρό οδηγό για μελλοντικούς και νέους γονείς και νήπια. Το έργο "Η υπέροχη αγκαλιά της μαμάς μου" της Στέλλας Σερέφογλου, μιλάει για τον μαγικό δεσμό μητέρας–παιδιού, πατέρα–παιδιού, μητέρας–πατέρα, μητέρας–πατέρα–παιδιού χωρίς να χρειαστεί να πει μια λέξη.

Μάχη με τα μεγάλα, παραξενα κενά

...Οι "τρίτοι" εξαπατώνται εντελώς
και απολύτως από τον κτηνώδη Χειριστή,
είναι φοβερό πόσο τον σέβονται, τον υπακούουν, του κάνουν
τεμενάδες.

Shopping and Fucking

Ο βρετανός συγγραφέας Μαρκ Ρέιβενχιλ, γεννημένος το 1966, είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους της γενιάς του και εκπρόσωπος του περίφημου κινήματος του "in-yer-face" theatre. Το πρώτο του έργο, ένας διάλογος διάρκειας δέκα λεπτών με τίτλο "Fist", αποτέλεσε έναυσμα για τη δημιουργία του ολοκληρωμένου πια έργου "Shopping and Fucking".

Η πατρίς λυπάται πολύ

- Ε που είσαι απάντησέ μου…
- Θέλω να περάσω τα σύνορα!
- Έχεις διαβατήριο σε ισχύ;
- Όχι, δεν έχω διαβατήριο.
- Ότι είναι παράνομο μπορεί να στραφεί εναντίον σου.

Πολύ κακό για το τίποτα

Το Πολύ κακό για το τίποτα του Σαίξπηρ, παρουσιάστηκε επί σκηνής τη χρονιά 1598-1599 και εκδόθηκε το 1600. Παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή σαιξπηρικά έργα και μοιάζει πολύ με σύγχρονες ρομαντικές κωμωδίες, παριστάνοντας τη σχέση ανάμεσα σε δυο ζευγάρια, τον Κλαύδιο και την Ηρώ,

Σκηνές του κόσμου Vol.1

ΛΟΝΔΙΝΟ
1984 του Τζορτζ Όργουελ, σε διασκευή Robert Icke and Duncan Macmillan.
Το ολοκληρωτικό καθεστώς του Μεγάλου Αδελφού, παρακολουθώντας συνεχώς τους πάντες και τα πάντα μέσα από αμέτρητες διαδραστικές τηλεοθόνες, ασκεί τον απόλυτο έλεγχο στις πράξεις και τις συνειδήσεις.

Κριτική θεάτρου: Μένγκελε

Της Δήμητρας Χριστοδούλου

"Μένγκελε" του Θανάση Τριαρίδη, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, στο Faust.

Η ιστορία του Κοντορεβυθούλη αλλιώς

Εδώ και χρόνια, ο Κοντορεβυθούλης και τα αδέρφια του, ο Ιορδάνης ο αλάνης και ο Ζοζεφίνος ο θεατρίνος, όπως και ολόκληρη η επαρχία, ζουν βυθισμένοι στη Μαύρη Πείνα, τρώγοντας μόνο σούπες με βότσαλα και αέρα κοπανιστό. Εκτός βέβαια από τον καλοθρεμένο τους άρχοντα, που φήμες λένε, ότι τα κελάρια του είναι γεμάτα φαγητό.

Δύο μονόπρακτα του Μπέκετ στο θέατρο Ροές

"Οι αναμνήσεις σε σκοτώνουν. Δεν πρέπει λοιπόν να σκέφτεσαι όσα αγαπάς, ή μάλλον καλύτερα να τα σκέφτεσαι, γιατί ειδάλλως διατρέχεις τον κίνδυνο να τα βρεις, λίγο, λίγο, στο μυαλό σου" Σ.Μπέκετ/Διωγμένος (1946)

Big Day Μίλλερ

Mε ένα ολοήμερο αφιέρωμα στον Άρθουρ Μίλλερ συνεχίζονται τα Big Days του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014, στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Κατά τη διάρκεια του αφιερώματος, από τις 11:00 το πρωί έως τις 6:00 το απόγευμα, θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω δράσεις.

Θεατρικες Πρεμιερες 2014

Οι Θεατρικές Πρεμιέρες του Δήμου Καλαμαριάς έρχονται για δεύτερη χρονιά στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς. Το πρόγραμμα αυτής της χρονιάς περιλαμβάνει τρεις θεατρικές παραγωγές ομαδων-σχημάτων της πόλης.

Ήλιος με δόντια

Απόμεινα τότε, θυμάμαι, εκεί, κάτω από τη μεγάλη γαλαρία, γερμένος για κάμποση ώρα πάνω στη βαριά σιδεριά της καστρόπορτας, να κλαίω με αναφιλητά, ώσπου μέσα στο βούρκο του μυαλού μου άστραψε η σκέψη πως από κείνη την ώρα ήμουνα πια εγώ η μοναδική, η πιο μεγάλη ντροπή του Φρουρίου.

Μηνολόγιο Φεβρουαρίου 2014

Επιλογές από θεατρικές πρεμιέρες σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το αφήγημα του Εμμανουήλ Ροΐδη, Ψυχολογία συριανού συζύγου έρχεται στη Θεσσαλονίκη