Από το Blogger.

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Τελευταίες παραστάσεις έως την Κυριακή των Βαΐων (1 Απριλίου 2018)

(15-3-2018)

Η Κυριακή των Βαΐων (1 Απριλίου 2018) πλησιάζει και φέρνει μαζί της την αυλαία για τις περισσότερες παραστάσεις της χειμερινής θεατρικής περιόδου.

Οι Σκηνοβασίες επιλέγουν και προτείνουν παραστάσεις για θεατρικές εξόδους, λίγο πριν το Πάσχα.

ΑΘΗΝΑ

Στο Θέατρο Αθηνών θα παρουσιάζεται μέχρι την Κυριακή των Βαΐων η τρυφερή παραβολή για την εξιλέωση και την λύτρωση του Κόνορ Μακφέρσον "Ο φάρος", σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. (Η παράσταση από την Κυριακή του Πάσχα 8 Απριλίου θα μεταφερθεί στο Θέατρο Αριστοτέλειον της Θεσσαλονίκης)

Η "Γρανάδα" της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris είναι μια παράσταση για την απώλεια, τις συμπτώσεις που δένουν τις ζωές μας για πάντα, τις τροχιές των άστρων, τα γεγονότα που κανονικά δεν θα έπρεπε να συμβούν, και τους ανθρώπους που θέλουν να προχωρήσουν. Στο Από Μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Ο Ένκε Φεζολλάρι μεταφέρει στη σκηνή του Θεάτρου Αργώ το μυθιστόρημα της Λιλής Ζωγράφου "Η αγάπη άργησε μια μέρα", ένα έργο βαθύτατα ελληνικό που παρουσιάζει την συγκλονιστική εικόνα της ελληνικής επαρχίας από τα μέσα της δεκαετίας του ’30 ως τις αρχές της δεκαετίας του ’80, που άφησε τα σημάδια της και στις επόμενες γενιές και εποχές. 

Ο "Αύγουστος" του Τρέισι Λετς αποτελεί το γλαφυρό πορτρέτο μιας βαθιά δυσλειτουργικής οικογένειας. Ένα έργο σκληρό αλλά και αστείο, πικρόχολο αλλά και τρυφερό, δραματικό αλλά συγχρόνως διασκεδαστικό. Στο Θέατρο Δημήτρης Χορν, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη.

Στο έργο "Ο αδαής και παράφρων" ο Τόμας Μπέρνχαρντ μετατρέπει την ιατρική σε επιστήμη της αποσύνθεσης και τη μουσική σε τέχνη της αποπροσωποποίησης και της καταστροφής. Ο αυστριακός συγγραφέας επιστρατεύει το γκροτέσκο και "χολερικό" χιούμορ του για να υπογραμμίσει το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του. Μια άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεϊκής χειραγώγησης. Σκηνοθετεί ο Γιάννος Περλέγκας (Θέατρο Πορεία, έως 3/4)

Κοινωνικές και προσωπικές αντιλήψεις, κρυφοί πόθοι και ανομολόγητες λέξεις, τραυματισμένες μνήµες και όνειρα ανεκπλήρωτα, ένας κόσμος φοβισμένος "συνωστίζεται" μέσα στο ... "Τραμ με το όνομα «Πόθος»". Ένα από τα σημαντικότερα έργα του θεατρικού ρεαλισμού του 20ού αιώνα, στη Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού. 

Ένα έργο σταθμός της σύγχρονης δραματουργίας, που έχει αφήσει το δικό του στίγμα, από το πρώτο του ανέβασμα στη νέα Σκηνή του Λευτέρη Βογιατζή, ήρθε ξανά στο επίκεντρο, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Δημήτρη Καραντζά. Το "Με δύναμη από την Κηφισιά" των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά ολοκληρώνει την πορεία του στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου την Κυριακή των Βαΐων.

Το αντιπολεμικό κοινωνικό δράμα του David Ian Lee "The Curing Room", σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου και σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, ολοκληρώνει τη δεύτερη χρονιά παραστάσεων στον Πολυχώρο Vault. Ένα έργο βαθιά συγκινητικό, ανθρώπινο, σκληρό, άγριο, σπαρακτικό. Ένα αγωνιώδες, τολμηρό, αποτρόπαιο και έντονο θρίλερ. (έως 2/4)

Το έργο-μύθος του Ζαν Ζενέ "Οι δούλες" ζωντανεύει και πάλι στη σκηνή του Υπογείου του Θεάτρου Τέχνης -50 ακριβώς χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του στο ελληνικό κοινό- σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη. (έως 2/4)

Ένα από τα σημαντικότερα έργα των γαλλικών γραμμάτων παρουσιάζει το Θέατρο Πόρτα, σε συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, σε διασκευή και σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου: "Καντίντ ή η Αισιοδοξία" του Βολταίρου. 


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνονται την Κυριακή των Βαΐων, οι παραστάσεις: "Η αυλή των θαυμάτων" του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου (Μονή Λαζαριστών), "Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα" του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Πάνου Δεληνικόπουλου (Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών), "Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ" του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, σε σκηνοθεσία Κορίνας Βασιλειάδου και Χάρη Πεχλιβανίδη (Φουαγιέ Ε.Μ.Σ.), "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη (Βασιλικό Θέατρο) και "Περλιμπλίν και Μπελίσα" του Λόρκα, σε σκηνοθεσία Αλέκου Σπυριδάκη (Θέατρο Τ)




0 comments:

Δημοσίευση σχολίου