Από το Blogger.

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Μηνολόγιο Δεκεμβρίου 2017

(1-12-2017)

Μια επιλογή από τις θεατρικές προτάσεις του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το Vis Motrix Performance Studio παρουσιάζει το αιρετικό έργο του πολυδιάστατου ισπανού θεατρικού συγγραφέα Φερνάντο Αραμπάλ, "Φάντο και Λις", σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Ζήκα. Πρόκειται για την ιστορία δύο χαρακτήρων, του Φάντο και της Λις που, σαν παιδιά χαμένα στα συντρίμμια του κόσμου των μεγάλων, αναζητούν τη μυθική πόλη της Ταρ, μιας πολιτείας όπου όλα τα όνειρα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, μιας πολιτείας που χαρίζει την ευτυχία σε όλους όσοι καταφέρουν να φτάσουν εκεί. (από 1/12)

Η πολυβραβευμένη ταινία "Μία ξεχωριστή μέρα" (Una Giornata Particolare) του Έττορε Σκόλα, ανεβαίνει σε θεατρική διασκευή του Αλέξανδρου Ρήγα και σκηνοθεσία της Άσπας Καλλιάνη. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Σταύρος Ζαλμάς και η Δήμητρα Ματσούκα. (Θέατρο Αυλαία, από 8/12)

Το Studio Μαυρομιχάλη τιμώντας την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του σπουδαίου γερμανού νομπελίστα συγγραφέα Χάινριχ Μπελ, παρουσιάζει σε θεατρική διασκευή, το εμβληματικό μυθιστόρημά του, "Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ", σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή. Ένα γαϊτανάκι βίας, μία σπουδή για την εξέλιξή της και το πού αυτή μπορεί να οδηγήσει, μία παραβολή για τη χαμένη αθωότητα αλλά και μία στυγνότατη κοινωνική κριτική στα ανεξέλεγκτα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και στον κιτρινισμό. (Θέατρο Αυλαία, 12/12)

Το Θέατρο Τ παρουσιάζει τον "Γυάλινο κόσμο" του Τέννεσση Ουίλλιαμς, σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή. Στο πιο αυτοβιογραφικό έργο του, ο Ουίλλιαμς αντλεί σχεδόν απευθείας από γεγονότα της προσωπικής του ζωής, κατά τη διάρκεια της παραμονής της οικογένειάς του στο Σαιντ Λιούις, τη δεκαετία του ’30. Στον ρόλο της Αμάντας η Γιώτα Φέστα. (Θέατρο Τ, από 15/12)

Ο "Πατέρας του Άμλετ" είναι το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου. Είναι η αναμέτρηση με τον θάνατο, με αυτά που έγιναν, ο απολογισμός μιας ζωής. Ο Μάνος Ελευθερίου και ο Θοδωρής Γκόνης επιχειρούν να μπουν στο μυαλό και την ψυχή ενός μεγάλου δραματικού ήρωα λίγο πριν το τέλος του. Εργαλείο τους; Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο οποίος γίνεται η φωνή του επιβλητικού και μελαγχολικού πατέρα του Άμλετ και μας μεταφέρει στον κόσμο του, για να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς. (Θέατρο Αθήναιον, από 25/12)

ΑΘΗΝΑ

Ο γνωστός φωτιστής Σάκης Μπιρμπίλης, μεταφέρει στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου το μυθιστόρημα του Αλεσάντρο Μπαρίκο, "Ωκεανός". Μια ακυβέρνητη σχεδία στη μέση του Ωκεανού. 147 άνθρωποι, τα μάτια τους, μια σκέψη, μια σχολαστική σφαγή, η νύχτα που έρχεται, η πείνα, τα φαντάσματα, η σάρκα, ένας άντρας που με κοιτάζει… Η Θάλασσα χορεύει, αργά όμως. (από 4/12)

Το Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου φιλοξενεί την κωμωδία του Gerald Sibleyras, "Ήρωες", σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, με πρωταγωνιστές τον Γιάννη Φέρτη, τον Δημήτρη Πιατά και τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη. Τρεις γκρινιάρηδες βετεράνοι στρατιωτικοί ζουν έγκλειστοι σε ένα νοσοκομείο αναπολώντας τις παλιές τους δόξες. Ζουν με το όνειρο πως μια μέρα θα καταφέρουν να δραπετεύσουν και να ξαναβρεθούν στον έξω κόσμο. (από 9/12)

Η "Αντιγόνη" του Σοφοκλή με τα χαρακτηριστικά μιας κωμωδίας. Γίνεται; Δίνουν διαλέξεις οι άσχετοι; Είναι η δική μας τραγωδία μεγαλύτερη από όλες; Αν φανταζόμασταν κάποιον να επιχειρεί να "αναποδογυρίσει" την αρχαία τραγωδία, αυτή θα ήταν η Λένα Κιτσοπούλου, η πληθωρική αντι-περσόνα του ελληνικού θεάτρου. Και, πράγματι, το τολμά με το έργο "Αντιγόνη/Lonely Planet" στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. (από 14/12)

"Splinters" είναι το νέο έργο της Νίνας Ράπη που θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Μιχαήλ, στη Σκηνή A Small Argo full of art στο Θέατρο Αργώ. Επίκαιρα και διαχρονικά, 7 μονόπρακτα για όλα αυτά που (δεν) τολμάμε. Επιθυμίες και όρια, ελευθερία, σχέσεις ερωτικές, σχέσεις ανθρώπινες, σχέσεις εξουσιαστικές –ελπίδες που δεν πεθαίνουνε, το εδώ, το αλλού, το σώμα που ψάχνει. (από 18/12)

Η "Καρφίτσα (ή Απλά Μαθήματα Επιβίωσης)" της Ελένης Ζιώγα είναι ένα κείμενο για τον φυλακισμένο άνθρωπο που νοσταλγεί την ελευθερία του: σ’ αυτή τη μεγάλη φυλακή της ζωής που περιβάλλεται από θάνατο κι όπου όλοι, ελεύθεροι ή φυλακισμένοι, είναι δυνητικά το ίδιο έγκλειστοι. Σ’ αυτόν τον δύσκολο κόσμο που η αγάπη πασχίζει να επικρατήσει, όλοι, θύματα ή θύτες είναι δυνητικά το ίδιο αθώοι… (Βios, από 21/12)

Ο "Μισάνθρωπος", μια διασκευή πάνω στο κλασσικό έργο του Μολιέρου, σε νέα μετάφραση του Νίκου Ζιώγα, ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον, από την ομάδα 4Frontal. Με αφορμή τη διαχρονική ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργεί ένα δημοφιλές προφίλ που πολλές φορές είναι απομακρυσμένο από την πραγματικότητα, και τη δυσκολία δημιουργίας υγειών και σταθερών σχέσεων, η ομάδα 4frontal συστήνει το έργο του Μολιέρου μέσα από τον νέο τρόπο επικοινωνίας του 21ου αιώνα, τα social media. (από 25/12)


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου