Τον ποιητικό λόγο. Τις λέξεις του Σοφοκλή και τη θέση τους στη σημερινή κοινότητα. Τις πιθανές αντιστοιχίες, πόσο αφορούν σήμερα οι λέξεις του ποιητή, πόσο ενδιαφέρουν το κοινό.
Πώς διαχειρίζεται ο χορός την απροσδόκητη πτώση του ήρωα από την ευτυχισμένη ζωή του βασιλιά, στην δυστυχισμένη ζωή του τυφλού επαίτη – όπως προδιαγράφεται από εδώ και πέρα;
Ποιοι νόμοι οφείλουν να ακολουθηθούν; Οι φυσικοί; Οι άγραφοί; Οι θεϊκοί νόμοι, που ανάγουν την καταγωγή τους στον Όλυμπο;
Για τον Χορό, η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά στην τύχη. Ο Χορός νιώθει πως απειλείται η κοσμική τάξη στην οποία πίστευε και συνεχίζει να θέλει να πιστεύει. Ο Οιδίποδας, δολοφόνος του βασιλιά, σφετεριστής του θρόνου και της γυναίκας του, αιμομίκτης που παραβιάζει τους ιερούς δεσμούς της οικογένειας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί πράγματι άναγνος, καθώς η αγνότητα σχετίζεται αποκλειστικά με τις πράξεις ανεξαρτήτως πρόθεσης. Πώς όμως ο χορός θα κρίνει ασεβή έναν ήρωα που ποτέ στη ζωή του δεν επέλεξε να επιδείξει ασέβεια προς τα θεία ούτε με τα λόγια του ούτε με κάποια ιερόσυλη πράξη;
Πώς διαχειρίζεται ο χορός την απροσδόκητη πτώση του ήρωα από την ευτυχισμένη ζωή του βασιλιά, στην δυστυχισμένη ζωή του τυφλού επαίτη – όπως προδιαγράφεται από εδώ και πέρα;
Ποιοι νόμοι οφείλουν να ακολουθηθούν; Οι φυσικοί; Οι άγραφοί; Οι θεϊκοί νόμοι, που ανάγουν την καταγωγή τους στον Όλυμπο;
Για τον Χορό, η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά στην τύχη. Ο Χορός νιώθει πως απειλείται η κοσμική τάξη στην οποία πίστευε και συνεχίζει να θέλει να πιστεύει. Ο Οιδίποδας, δολοφόνος του βασιλιά, σφετεριστής του θρόνου και της γυναίκας του, αιμομίκτης που παραβιάζει τους ιερούς δεσμούς της οικογένειας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί πράγματι άναγνος, καθώς η αγνότητα σχετίζεται αποκλειστικά με τις πράξεις ανεξαρτήτως πρόθεσης. Πώς όμως ο χορός θα κρίνει ασεβή έναν ήρωα που ποτέ στη ζωή του δεν επέλεξε να επιδείξει ασέβεια προς τα θεία ούτε με τα λόγια του ούτε με κάποια ιερόσυλη πράξη;
"Οιδίπους Τύραννος-Χορικά" του Σοφοκλή, από τη Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε., σε σκηνοθεσία και διδασκαλία Γιάννη Ρήγα και Μιχάλη Σιώνα.
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης
Κοστούμια: Χρήστος Μπρούφας
Κίνηση: Ειρήνη Καλογηρά
Διαχειρίστρια (από τους "Οψόμεθα εις Φιλίππους"): Ελένη Χατζηγεωργίου
Συμμετέχουν οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος: Χρήστος Διαμαντούδης, Γιάννης Καράμπαμπας, Μαριλένη Κουζού, Ίνγκριντ Κουτσουρέλη, Νίκος Μήλιας, Κατερίνα Πλεξίδα, Μάρα Μαλγαρινού, Κατερίνα Παπαδάκη, Γκαλ Ρομπίσα, Μάγδα Σκούπρα, Δημήτρης Ροΐδης, Νίκος Σταθόπουλος-Σέυμουρ.
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης
Κοστούμια: Χρήστος Μπρούφας
Κίνηση: Ειρήνη Καλογηρά
Διαχειρίστρια (από τους "Οψόμεθα εις Φιλίππους"): Ελένη Χατζηγεωργίου
Συμμετέχουν οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος: Χρήστος Διαμαντούδης, Γιάννης Καράμπαμπας, Μαριλένη Κουζού, Ίνγκριντ Κουτσουρέλη, Νίκος Μήλιας, Κατερίνα Πλεξίδα, Μάρα Μαλγαρινού, Κατερίνα Παπαδάκη, Γκαλ Ρομπίσα, Μάγδα Σκούπρα, Δημήτρης Ροΐδης, Νίκος Σταθόπουλος-Σέυμουρ.
Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017, στις 21:00
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου