Το πρωινό στο σπίτι της οικογένειας Γεωργιάδη "σημαδεύεται" από δύο ατυχή περιστατικά: τη δυσκολία εύρεσης οικιακής βοηθού και την άφιξη της παντρεμένης κόρης Πολυξένης Δρογκά που μόλις έμαθε την άπιστη συμπεριφορά του συζύγου της Γιώργου Δρογκά, με την Καλλιόπη, την οικιακή βοηθό.
Η αδελφή της, η Αγγέλα, προσπαθεί να τη συνετίσει και να ανατρέψει την απόφασή της να χωρίσει, εκφράζοντας ταυτόχρονα την εμπιστοσύνη της στο δικό της σύζυγο, αποκλείοντας το ενδεχόμενο απιστίας.
Πολύ σύντομα αποκαλύπτεται πως η πέτρα του σκανδάλου της ρήξης στη σχέση Πολυξένης-Γιώργου και η νεαρή κοπέλα που μόλις καταφθάνει στο σπίτι για να εργαστεί, είναι το ίδιο πρόσωπο: η Καλλιόπη, ο "πειρασμός".
Η άφιξη της Πολυξένης στο σπίτι θα ξεκινήσει το γαϊτανάκι των παρεξηγήσεων ανάμεσα στα ζευγάρια. Αποφασίζει να μείνει μακριά από τον Γιώργο και αρνείται να τον δει όταν καταφθάνει κι αυτός στο σπίτι. Τα γεγονότα αυτά εγείρουν το ζήτημα αν η Καλλιόπη θα πρέπει να παραμείνει στο σπίτι ή αν θα πρέπει να εκδιωχθεί. Έπειτα από μια διαδικασία στη οποία παρευρίσκονται όλοι οι ένοικοι του σπιτιού και που παραπέμπει σε λαϊκό δικαστήριο, η Αγγέλα που προεδρεύει, αποφασίζει να κρατήσει την Καλλιόπη.
Η Καλλιόπη είναι εργατική, καπάτσα και δραστήρια. Δουλεύει πολύ και προσπαθεί να χειρίζεται τις ερωτικές επιθέσεις από τους άρρενες της οικογένειας, αφού πρώτα εξασφαλίσει λάφυρα από τον πόλεμο που εκτυλίσσεται μπροστά της.
Η Καλλιόπη γνωρίζει πώς να τους χειριστεί προσπαθώντας να έχει την κατάσταση υπό έλεγχο. Τους ελέγχει απόλυτα και καταφέρνει να ξεγλιστρά την κατάλληλη στιγμή ενώ ο "κίνδυνος" την περικυκλώνει από παντού. Παίρνει τα δώρα που της κάνουν, δίχως να αφήνει υπονοούμενα για κάτι παραπάνω.
Από το δωμάτιο της περνά ο Μενέλαος Γεωργιάδης, ο πρεσβύτερος της οικογένειας, ο Νίκος, ο άνδρας της Αγγέλας, ο Γιώργος Δρογκάς, ο νεαρός Κρίτων αλλά κι ο εραστής Μήτσος. Ο θυμός ενός παραμελημένου άνδρα, του Μήτσου, θα ανοίξει το δρόμο για τη λήξη της σύντομης παραμονής της Καλλιόπης —μόλις οκτώ ημέρες— στο σπίτι. Ο Μήτσος γράφει ένα γράμμα που καταλήγει στα χέρια λάθος παραλήπτη. Η Αγγέλα παραλαμβάνει το γράμμα, ενώ αυτό απευθυνόταν στη μητέρα της, Κλειώ. Μαθαίνει τις ατασθαλίες του συζύγου της και η Καλλιόπη βλέπει την πόρτα της εξόδου. Η Αγγέλα βρίσκεται στη θέση που βρισκόταν η αδελφή της. Μια κατάσταση που η Αγγέλα υποτιμούσε. Τελικά, μετά από μια σύντομη περίοδο ρήξης, η Αγγέλα συμφιλιώνεται με τον Νίκο, η Κλειώ ακολουθεί τη συμβιβαστική οδό στη σχέση της με τον Μενέλαο κι η Καλλιόπη εξασφαλίζει ένα πιστοποιητικό για να συνεχίσει στο επόμενο σπίτι.
Ένα έργο για το παιχνίδι του έρωτα και τη δοκιμασία των συζυγικών σχέσεων, όπου νικητής βγαίνει η αγάπη. Και ο Πειρασμός, που ξεκινά μια καινούρια ζωή. Μα κι ένα έργο με πολιτική χροιά, για τους φτωχούς και τους πλούσιους, γι’ αυτούς "που το ‘χει η μοίρα τους να δουλεύουν για τον κόσμο" και την ομορφιά της αλληλεγγύης. Ο Γρηγόριος Ξενόπουλος, εξαιρετικός ψυχογράφος, δίχως να ηθικολογεί, ανατέμνει όλες τις πλευρές των πολλαπλών ερωτικών τριγώνων του: αυτή της πέτρας του σκανδάλου, αυτή του άντρα που υποκύπτει μοιραία και αυτή γυναίκας ή άντρα- που υποφέρει από την προδοσία που γεννά η απιστία. Οι ήρωες γίνονται θύτες και θύματα, αλλάζουν ρόλους, ευτυχούν, δυστυχούν, κλαίνε, γελάνε, αγαπούν, μισούν, συγχωρούν, προδίδουν και προδίδονται, διεκδικούν ή παραιτούνται, υποτάσσονται στη μοίρα τους ή την προκαλούν, μα κανείς δε λέει όχι στο υπέροχο παιχνίδι του Έρωτα.
Σκηνικά-Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Η αδελφή της, η Αγγέλα, προσπαθεί να τη συνετίσει και να ανατρέψει την απόφασή της να χωρίσει, εκφράζοντας ταυτόχρονα την εμπιστοσύνη της στο δικό της σύζυγο, αποκλείοντας το ενδεχόμενο απιστίας.
Πολύ σύντομα αποκαλύπτεται πως η πέτρα του σκανδάλου της ρήξης στη σχέση Πολυξένης-Γιώργου και η νεαρή κοπέλα που μόλις καταφθάνει στο σπίτι για να εργαστεί, είναι το ίδιο πρόσωπο: η Καλλιόπη, ο "πειρασμός".
Η άφιξη της Πολυξένης στο σπίτι θα ξεκινήσει το γαϊτανάκι των παρεξηγήσεων ανάμεσα στα ζευγάρια. Αποφασίζει να μείνει μακριά από τον Γιώργο και αρνείται να τον δει όταν καταφθάνει κι αυτός στο σπίτι. Τα γεγονότα αυτά εγείρουν το ζήτημα αν η Καλλιόπη θα πρέπει να παραμείνει στο σπίτι ή αν θα πρέπει να εκδιωχθεί. Έπειτα από μια διαδικασία στη οποία παρευρίσκονται όλοι οι ένοικοι του σπιτιού και που παραπέμπει σε λαϊκό δικαστήριο, η Αγγέλα που προεδρεύει, αποφασίζει να κρατήσει την Καλλιόπη.
Η Καλλιόπη είναι εργατική, καπάτσα και δραστήρια. Δουλεύει πολύ και προσπαθεί να χειρίζεται τις ερωτικές επιθέσεις από τους άρρενες της οικογένειας, αφού πρώτα εξασφαλίσει λάφυρα από τον πόλεμο που εκτυλίσσεται μπροστά της.
Η Καλλιόπη γνωρίζει πώς να τους χειριστεί προσπαθώντας να έχει την κατάσταση υπό έλεγχο. Τους ελέγχει απόλυτα και καταφέρνει να ξεγλιστρά την κατάλληλη στιγμή ενώ ο "κίνδυνος" την περικυκλώνει από παντού. Παίρνει τα δώρα που της κάνουν, δίχως να αφήνει υπονοούμενα για κάτι παραπάνω.
Από το δωμάτιο της περνά ο Μενέλαος Γεωργιάδης, ο πρεσβύτερος της οικογένειας, ο Νίκος, ο άνδρας της Αγγέλας, ο Γιώργος Δρογκάς, ο νεαρός Κρίτων αλλά κι ο εραστής Μήτσος. Ο θυμός ενός παραμελημένου άνδρα, του Μήτσου, θα ανοίξει το δρόμο για τη λήξη της σύντομης παραμονής της Καλλιόπης —μόλις οκτώ ημέρες— στο σπίτι. Ο Μήτσος γράφει ένα γράμμα που καταλήγει στα χέρια λάθος παραλήπτη. Η Αγγέλα παραλαμβάνει το γράμμα, ενώ αυτό απευθυνόταν στη μητέρα της, Κλειώ. Μαθαίνει τις ατασθαλίες του συζύγου της και η Καλλιόπη βλέπει την πόρτα της εξόδου. Η Αγγέλα βρίσκεται στη θέση που βρισκόταν η αδελφή της. Μια κατάσταση που η Αγγέλα υποτιμούσε. Τελικά, μετά από μια σύντομη περίοδο ρήξης, η Αγγέλα συμφιλιώνεται με τον Νίκο, η Κλειώ ακολουθεί τη συμβιβαστική οδό στη σχέση της με τον Μενέλαο κι η Καλλιόπη εξασφαλίζει ένα πιστοποιητικό για να συνεχίσει στο επόμενο σπίτι.
Τώρα στη θεατρική σκηνή
Ο πειρασμός του Γρηγόριου Ξενόπουλου, σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι.
Κίνηση: Αναστασία Θεοφανίδου
Μουσική επιμέλεια: Ένκε Φεζολλάρι
Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Σαμψαλάκης.
Παίζουν: Μαίρη Ανδρέου, Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη, Θανάσης Δισλής, Τζένη Θεωνά, Γιάννης Καραμφίλης, Ανδρέας Κοντόπουλος, Γιώργος Παπαγεωργίου, Αστέρης Πελτέκης, Σπύρος Σαραφιανός, Εύη Σαρμή, Πολυξένη Σπυροπούλου.
Μια παραγωγή του Κ.Θ.Β.Ε.
Στο Φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου, (Πλατεία Λευκού Πύργου, Θεσσαλονίκη)
Από 12 Ιουλίου έως 4 Αυγούστου & 21 έως 30 Αυγούστου.
Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00.
0 comments: