"Μεταμορφώσεις" στο Φεστιβάλ Αθηνών |
(10-5-2019)
Ιστορικά, ο άνθρωπος χρησιμοποιεί τη μεταμόρφωση για να εξηγήσει αυτό που δεν καταλαβαίνει, αυτό που δεν χωράει ο νους του, το μη αναστρέψιμο. Αυτό κάνει κι ο Οβίδιος, κατορθώνοντας, ταυτόχρονα, να μεταμορφώσει τις ενοχές και τη βία σε ομορφιά.
Η επιβολή της δύναμης, καταλύτης των περισσότερων ιστοριών, είναι συνήθως ανδρικό ή θεϊκό προνόμιο. Είτε με τη μορφή της ζήλιας, είτε με τη μορφή του πόθου, είτε με τη μορφή της εκδίκησης, είτε με τη μορφή της βίας, έχει ως θύμα τον αδύναμο − συχνά τη γυναίκα. Ο Οβίδιος, επεμβαίνοντας με ποιητικό τρόπο στον χρόνο, δίνει τη λύση και μεταμορφώνει τα θύματα σε δέντρα, πουλιά ή ζώα και, εντέλει, σε αιώνια σύμβολα.
Στην πραγματική ζωή, εν απουσία ποίησης, συντελούνται μεταμορφώσεις; Ένα θύμα βίας μένει θύμα βίας στην αιωνιότητα; Με ποια μορφή; Υπάρχουν σήμερα άνθρωποι που έγιναν αρκούδες ή αστέρια;
Η επιβολή της δύναμης, καταλύτης των περισσότερων ιστοριών, είναι συνήθως ανδρικό ή θεϊκό προνόμιο. Είτε με τη μορφή της ζήλιας, είτε με τη μορφή του πόθου, είτε με τη μορφή της εκδίκησης, είτε με τη μορφή της βίας, έχει ως θύμα τον αδύναμο − συχνά τη γυναίκα. Ο Οβίδιος, επεμβαίνοντας με ποιητικό τρόπο στον χρόνο, δίνει τη λύση και μεταμορφώνει τα θύματα σε δέντρα, πουλιά ή ζώα και, εντέλει, σε αιώνια σύμβολα.
Στην πραγματική ζωή, εν απουσία ποίησης, συντελούνται μεταμορφώσεις; Ένα θύμα βίας μένει θύμα βίας στην αιωνιότητα; Με ποια μορφή; Υπάρχουν σήμερα άνθρωποι που έγιναν αρκούδες ή αστέρια;
Η ομάδα C. for Circus, έπειτα από δέκα χρόνια κοινής πορείας, έχει διαμορφώσει τη δική της σκηνική ταυτότητα με κύριο στοιχείο τη διαρκή παρουσία επί σκηνής, όλων των ηθοποιών οι οποίοι παίζουν ζωντανά μουσική που συνθέτουν οι ίδιοι. Στόχος της παραμένει η από κοινού διαμόρφωση του σκηνικού αποτελέσματος, με τη σύνθεση του προσωπικού υλικού που καταθέτει ο κάθε ερμηνευτής. Στο παρόν εγχείρημα αποπειράται να εξελίξει τον τρόπο δουλειάς της στην κίνηση και να προσεγγίσει τον ποιητικό λόγο του Οβίδιου μέσα από τη χορικότητα.
Δραματουργική επεξεργασία: Ελίνα Μαντίδη
Μουσική: C. for Circus
Μουσική επιμέλεια: Βαλέρια Δημητριάδου
Βοηθός σκηνοθέτρια: Κατερίνα Αδαμάρα
Σχεδιασμός φωτισμών: Σεσίλια Τσελεπίδη
Επιμέλεια κίνησης: Δρόσος Σκότης
Σκηνικά-κοστούμια: Τζίνα Ηλιοπούλου, Λίνα Σταυροπούλου
Επικοινωνία: Ελεάννα Γεωργίου
Φωτογραφία: Σπύρος Χατζηαγγελάκης.
Μουσική: C. for Circus
Μουσική επιμέλεια: Βαλέρια Δημητριάδου
Βοηθός σκηνοθέτρια: Κατερίνα Αδαμάρα
Σχεδιασμός φωτισμών: Σεσίλια Τσελεπίδη
Επιμέλεια κίνησης: Δρόσος Σκότης
Σκηνικά-κοστούμια: Τζίνα Ηλιοπούλου, Λίνα Σταυροπούλου
Επικοινωνία: Ελεάννα Γεωργίου
Φωτογραφία: Σπύρος Χατζηαγγελάκης.
Παίζουν: Παναγιώτης Γαβρέλας, Βαλέρια Δημητριάδου, Δημήτρης Κίτσος,Μαρία-Ελισάβετ Κοτίνη, Χρύσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Παύλος Παυλίδης, Νατάσα Ρουστάνη, Αθηνά Σακαλή, Σπύρος Χατζηαγγελάκης
Πειραιώς 260, Χώρος Ε
Πέμπτη 30, Παρασκευή 31 Μαΐου, Σάββατο 1 και Κυριακή 2 Ιουνίου 2019, στις 21:00
Εισιτήρια: 15€ (Ζώνη Α'), 10€ (Ζώνη Α' φοιτητικό, άνω των 65 ετών), 10€ (Ζώνη Β'), 5€ (Ζώνη Β' φοιτητικό, άνω των 65 ετών)
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά.
0 comments: