Μια επιλογή από τις θεατρικές πρεμιέρες του μήνα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ο "Κήπος" είναι το τελευταίο έργο του Μπρους Γκόυτς, συγγραφέα και ηθοποιού και ιδρυτικού μέλους της Εταιρείας Θεάτρου New Fangled Stages, η οποία εδρεύει στο Τορόντο. Στο έργο, δύο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται σε μια προσπάθεια να γεφυρώσουν δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους και να βρουν, ο καθένας με τον τρόπο του, τη σωτηρία. Παίζουν ο Στέλιος Μάινας και η Κάτια Σπερελάκη. (Θέατρο Αυλαία, 4 και 5/3)
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει τον "Υπηρέτη δύο αφεντάδων" του Κάρλο Γκολντόνι, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα. Το έργο διεισδύει, κριτικάρει, σατιρίζει την παρακμή και τη σήψη της κοινωνίας αλλά και τη διαφθορά, που διαχρονικά είναι σύμφυτη με την ανθρώπινη φύση. (Θέατρο ΕΜΣ, από 8/3)
Ο Γιάννης Παρασκευόπουλος σκηνοθετεί τις "Ψευδαισθήσεις" του Ιβάν Βιριπάγεφ. Μια πολυπρισματική φιλοσοφική κωμωδία για την αγάπη και το νόημα της ζωής. Τέσσερις αφηγητές μιλούν για την ιστορία δύο παντρεμένων ζευγαριών, μια ιστορία που ξεκινά τη στιγμή του ύστατου αποχαιρετισμού και είναι γεμάτη από καταιγιστικές εξομολογήσεις που ανατρέπουν τις βεβαιότητες στις οποίες στηρίχτηκαν οι ζωές τους. (Θέατρο Τ, από 9/3)
Στο "Τίμημα" του Άρθουρ Μίλλερ, οι ήρωες καλούνται να αναθεωρήσουν όλες τις αποφάσεις τους μπροστά στην αναγκαστική εκποίηση της πατρικής περιουσίας τους. Ένα σωρό έπιπλα στοιβαγμένα για σχεδόν 30 χρόνια, ύστερα από την οικονομική καταστροφή του πατέρα τους το 1929, "στοιχειωμένα" με τις επιλογές που καθόρισαν τις ζωές όλων. Σκηνοθετεί η Ιωάννα Μιχαλακοπούλου και παίζουν ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, η Ρένια Λουιζίδου, ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής. (Αριστοτέλειον, από 13/3)
Η Ομάδα Angelus Novus παρουσιάζει -για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη- την αληθινή ιστορία "Ερκουλίν Μπαρμπέν: οι ιστορίες ενός ερμαφρόδιτου", σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη. Η ιστορία της/του Ερκουλίν Μπαρμπέν, όπως η ίδια/ο ίδιος κατέγραψε στο ημερολόγιο της/του, έμεινε στην Ιστορία ως το πρώτο κείμενο ερμαφρόδιτου, ένα ντοκουμέντο πάνω στο οποίο βασίστηκε ο Μισέλ Φουκώ για να γράψει το άρθρο του "Το αληθινό φύλο". (Μπενσουσάν Χαν, από 15/3)
Ο Τάσος Νούσιας φορά το κοστούμι του αλαζόνα βασιλιά Ριχάρδου Β' του Σαιξπηρ, βουτώντας στα άδυτα της ψυχοσύνθεσης του, ενσαρκώνοντας παράλληλα και τους κύριους αντιπάλους του. Το έργο "Ριχάρδος Β'-Το ρέκβιεμ ενός βασιλιά" αποτελεί μια συμπυκνωμένη εκδοχή του "Ριχάρδου Β'". (Θέατρο Αθήναιον, από 21/3)
ΑΘΗΝΑ
Η Άντζελα Μπρούσκου και το Θέατρο Δωματίου παρουσιάζουν τον "Ιβάνωφ" του Άντον Τσέχωφ. Γραμμένος στα τέλη του 1880, ο "Ιβάνωφ" αποτελεί μια θαυμάσια προσπάθεια δημιουργίας ενός σύγχρονου Άμλετ. Μια πρώιμη μελέτη του Τσέχωφ για τις ανεκπλήρωτες ζωές στις επαρχίες. (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, από 9/3)
Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει τον "Μισάνθρωπο" του Μολιέρου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό, στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Αλσέστ είναι ένας αθεράπευτα ειλικρινής ήρωας που απεχθάνεται την υποκρισία και κερδίζει την συμπάθεια και τον θαυμασμό. Μοιάζει να κουβαλά τα βιώματα του συγγραφέα για μια "από σκηνής διαμαρτυρία" (από 10/3)
Το έργο "Cowboy Mouth" των Sam Shepard και Patty Smith ανεβάζει η ομάδα Αρχή Workshop Τheatre, σε σκηνοθετική επιμέλεια Νέλλης Καρρά. Με αφετηρία τη μουσική και σε έναν ελεύθερο τζαζ αυτοσχεδιασμό λόγου, οι συγγραφείς δημιουργούν ένα αλλόκοτο περιβάλλον στα όρια του παραλόγου, ένα περιβάλλον μεταξύ τέχνης και ζωής, γεμάτο φαντασιώσεις και όνειρα, ψάχνοντας στην ουσία την ταυτότητα και τον προσανατολισμό τους. (Θέατρο Φούρνος, από 13/3)
Ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί τη "Βάσσα" του Μαξίμ Γκόργκι. Η ιστορία μιας σκληρής γυναίκας που, τώρα που πεθαίνει ο άνδρας της αναλαμβάνει τα ηνία της οικογένειας αλλά και της οικογενειακής επιχείρησης. Μια σαρκαστική μικρογραφία της "Αγίας Οικογένειας". (Vault Theatre Plus, από 27/3)
0 comments: