Από το Blogger.

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Μηνολόγιο Ιανουαρίου 2018

Μια επιλογή από τις θεατρικές πρεμιέρες του μήνα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα(2-1-2018)

Μια επιλογή από τις θεατρικές πρεμιέρες του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τριπλό ποδαρικό στο νέο θεατρικό έτος από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Πρώτη πρεμιέρα της χρονιάς, η παραγωγή "Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα" του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Πάνου Δεληνικόπουλου. (Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, από 13/1). Ακολουθούν: "Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Κάντ" του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, σε σκηνοθεσία Κορίνας Βασιλειάδου και Χάρη Πεχλιβανίδη (Φουαγιέ Ε.Μ.Σ., από 20/1) και "Ντα" του Χιου Λέοναρντ, σε σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου (Θέατρο Ε.Μ.Σ., από 27/1)

Μετά την ολοκλήρωση με επιτυχία των πρώτων ανοιχτών παρουσιάσεων, ο "Οδυσσέας" (Α' Θεατρικό Σχεδίασμα) του Τζέιμς Τζόυς, από το Σχήμα εκτός Άξονα, μεταφέρεται στο Μπενσουσάν Χαν. Είναι η πρώτη φορά, που ο Νίκος Βουδούρης και η Αναστασία Θεοφανίδου ενώνουν τις δυνάμεις τους και συνεργάζονται σε διαφορετικούς ρόλους (σκηνοθέτη και ερμηνευτή) για την ίδια παράσταση, ενισχύοντας το ξεκίνημα της γιορτής -10 χρόνια Σχήμα εκτός Άξονα. (11-28/1)

Το Θέατρο του 'Αλλοτε παρουσιάζει το έργο του Αλέκου Γαλανού ''Κόκκινα Φανάρια'', επιχειρώντας να αντιμετωπίσει και να σχολιάσει το θέμα της πορνείας ωμά και ρεαλιστικά, αφήνοντας στην άκρη τη συνηθισμένη σεξιστική, ωραιοποιημένη εικόνα των γυναικών αυτών, που με τη νόμιμη σφραγίδα του κράτους και της κοινωνίας υποφέρουν μια στιγματισμένη ζωή γεμάτη κινδύνους, κακοποιημένες ψυχικά και σωματικά. (Θέατρο Αυλαία, από 18/1)

Η νέα εταιρεία θεάτρου της Θεσσαλονίκης "Σπίτι της" κάνει την πρώτη της εμφάνιση με την παράσταση "Καύσωνας". Το μονόπρακτο θεατρικό έργο -των Εμμανουέλας Κοντογιώργου και Χριστίνας Μπιρμπίλη- αποτελεί ένα γλυκόπικρο σχόλιο σε όλα όσα προβληματίζουν τη σύγχρονη κοινωνία, μια αλληγορία για τα αδιέξοδα του σημερινού ανθρώπου και τις συνθήκες πίεσης στις οποίες αυτός υπόκειται. (Πολυχώρος Ενώ, από 21/1) 


ΑΘΗΝΑ

Το δυνατό θρίλερ "Misery" που βασίστηκε στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Στίβεν Κιγκ, έρχεται στο Ιλίσια Βολανάκης σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά με την Ρένη Πιττακή και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο. Το "Misery" περιγράφει την ιστορία του επιτυχημένου συγγραφέα Πωλ Σέλντον, ο οποίος μετά από ένα σοβαρό αυτοκινητιστικό ατύχημα, σώζεται από την "Νούμερο 1" θαυμάστρια του Άννι Γουίλκς με αποτέλεσμα να ξυπνήσει παγιδευμένος στο σπίτι της. Ενώ αναρρώνει, η Αννι διαβάζει κρυφά το χειρόγραφο με το καινούριο του μυθιστόρημα, όπου ανακαλύπτει με οργή ότι ο Πωλ έχει "σκοτώσει" την αγαπημένη της ηρωίδα, την Misery. (από 10/1)

Η παράσταση "Μπολιβάρ", το δεύτερο εθνικό πορτραίτο -μετά τον "Ναπολέοντα Λαπαθιώτη"- της bijoux de kant, έχει ως πηγή έμπνευσης το εμβληματικό ποίημα του Νίκου Εγγονόπουλου. Ο έλληνας υπερρεαλιστής ποιητής, με οδηγό τον εθνικό ήρωα της Κολομβίας επιθυμεί να υμνήσει την αρετή του ελεύθερου ανθρώπινου πνεύματος, με την ένταση και τη δύναμη που υμνεί κανείς το ερωτικό αντικείμενο. (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 12/1)

Τα "Περιστατικά", σε κείμενα του Δανιήλ Χαρμς, επιστρέφουν για δεύτερη χρονιά, από τις 17 Ιανουαρίου στο Θέατρο Tempus Verum–Εν Αθήναις. Ιστορίες βγαλμένες από τη ζωή, που μιλούν για νεκρούς, µια Όλγα Πετρόβνα και το τσεκούρι της, κάτι περίεργες γριές, έναν νεαρό µ’ ένα κίτρινο γάντι, ένα κηροπήγιο που δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του και άλλα πολλά, πολύ σημαντικά που θα μεταφερθούν στη σκηνή. Σκηνοθετεί η Νάνσυ Μπούκλη.

Δύο ισχυρές "φωνές" της σύγχρονης ελληνικής σκηνής συναντιούνται για πρώτη φορά: ο Ευθύμης Φιλίππου γράφει και ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί τον "Ρομπ/Rob", έναν κατά συρροή δολοφόνο. Oι θεατές γίνονται μάρτυρες και συνένοχοι μιας μυστήριας τελετής γύρω από έναν νεκρό πια δολοφόνο, τον Ρομπ, ο οποίος αναγεννιέται μέσα από τις αφηγήσεις και τις μαρτυρίες των θυμάτων, αλλά και των οπαδών του, και ζωντανεύει για να αποθεωθεί και, τελικά, να κατασπαραχθεί ξανά από μια κοινωνία που έχει πάντα την ανάγκη να κατασκευάζει αρχηγούς – Φύρερ, Αγίους ή, απλώς, αποδιοπομπαίους τράγους. (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 17-18/1)

Η Εταιρεία Θεάτρου Sforaris παρουσιάζει στο Από Μηχανής Θέατρο το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού "Γρανάδα". Μια παράσταση για την απώλεια, τις συμπτώσεις που δένουν τις ζωές μας για πάντα, την ιστορία της Ιωάννας της Τρελής-μιας βασίλισσας χωρίς βασίλειο και τους ανθρώπους που ζουν όλη τους τη ζωή περιμένοντας… (από 31/1)

Το "Σπήλαιο", σε σύλληψη και σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου, διερευνά μέσα από την φιλοσοφική διάσταση της τυφλότητας, πιθανές παραλληλίες με τον σημερινό κόσμο της εικονικής πραγματικότητας και των ψευδών ειδήσεων αντλώντας από την πλατωνική αλληγορία του Σπηλαίου. Μια όπερα που αντλεί από μια μεγάλη γκάμα επιρροών: μοτίβα παραδοσιακής ελληνικής μουσικής, μπαρόκ μουσική λουπαδόροι και θορυβικά τοπία συνυφαίνονται με τον απρόβλεπτο εικαστικό κόσμο των σκιών σε μια ποιητική εμπειρία. (Θέατρο Τέχνης-Υπόγειο, από 31/1)



0 comments:

Δημοσίευση σχολίου