Το Φεστιβάλ οραματίστηκε και οργάνωσε για πρώτη φορά στην Αίγινα το 2011, η ηθοποιός Άννα Γεραλή.
Το πρόγραμμα:
"Θρόνος-Αντίκα" της Λιλής Ζωγράφου, σε σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη.
Το έργο βασίζεται στη νουβέλα με πλήρη τίτλο "Θρόνος-αντίκα χαρίζεται εις ρέκτην…" από τη συλλογή διηγημάτων "Μου σερβίρετε ένα βασιλόπουλο, παρακαλώ;" (1982). Σε αυτή τη νουβέλα η Λιλή Ζωγράφου χρησιμοποιώντας τον κεντρικό αφηγητή, βρίσκει την ευκαιρία να μας καθίσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Και πάνω από όλα, να καθίσει κατ’ αρχάς, τα μικροαστικά ήθη της Ελλάδας, τα οποία κατά την άποψή της καθόρισαν την κοινωνικοπολιτική εξέλιξη της χώρας για πάνω από 60 χρόνια σύγχρονης νεοελληνικής ιστορίας.
Ερμηνεύει η Δέσποινα Γιαννούλη.
Το έργο βασίζεται στη νουβέλα με πλήρη τίτλο "Θρόνος-αντίκα χαρίζεται εις ρέκτην…" από τη συλλογή διηγημάτων "Μου σερβίρετε ένα βασιλόπουλο, παρακαλώ;" (1982). Σε αυτή τη νουβέλα η Λιλή Ζωγράφου χρησιμοποιώντας τον κεντρικό αφηγητή, βρίσκει την ευκαιρία να μας καθίσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Και πάνω από όλα, να καθίσει κατ’ αρχάς, τα μικροαστικά ήθη της Ελλάδας, τα οποία κατά την άποψή της καθόρισαν την κοινωνικοπολιτική εξέλιξη της χώρας για πάνω από 60 χρόνια σύγχρονης νεοελληνικής ιστορίας.
Ερμηνεύει η Δέσποινα Γιαννούλη.
Σάββατο 22 Ιουλίου
"Ζητάτε να σας πω", σε σκηνοθετική επιμέλεια Αλέξανδρου Μπουρδούμη.
Μια κλασική ορχήστρα, ένας ηθοποιός και μια νύχτα μαγική! Μελωδίες μεγάλων ελλήνων συνθετών που συντροφεύουν ακόμη και τώρα τις νεότερες γενιές. H Brillante Classic Orchestra, υπό την διεύθυνση της μαέστρου Κατερίνας Βαφειάδου, καλεί τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη, να ερμηνεύσει τραγούδια που σημάδεψαν το ελληνικό θέατρο και τον ελληνικό κινηματογράφο. Μαζί του η performer Ντέπη Σακελλαρίου.
Κυριακή 23 Ιουλίου
"Η παρέλαση" της Λούλας Αναγνωστάκη, σε σκηνοθεσία κι ερμηνεία Ελένης Στεργίου και Κωνσταντίνου Μάρκελου.
Δύο αδέλφια, ο Άρης και η Ζωή, ζουν απομονωμένα, αδιευκρίνιστο για πόσον καιρό, στην σοφίτα ενός σπιτιού. Μόνη τους συντροφιά εκτός από πολλά βιβλία, τα αγορίστικα, πολεμικά παιχνίδια του πρώτου και τα πλεκτά της αδελφής του, είναι η σκιά του Πατέρα τους (ή έστω η αναφορά αυτής, αφού στο έργο δεν εμφανίζεται καθόλου) που μπαινοβγαίνει αμίλητη και αποστασιοποιημένη, αλλά και η Πόλη, ο άγνωστος κόσμος που ζει και αναπνέει έξω από τους τέσσερις τοίχους και τον μικρό φεγγίτη απ’ τον οποίο μόνο θραύσματα ζωής καταφέρνουν να εισδύσουν. Υπαρξιακό θρίλερ ή αλληγορία επώδυνου σουρεαλισμού, η "Παρέλαση" με την ιλιγγιώδη πλοκή της σκαρφαλώνει ασθμαίνοντας προς την κορύφωση: μόλις φθάσει εκεί, το σκοινί θα κοπεί απότομα. Η κάθαρση δεν θα έρθει για κανέναν."Η παρέλαση" της Λούλας Αναγνωστάκη, σε σκηνοθεσία κι ερμηνεία Ελένης Στεργίου και Κωνσταντίνου Μάρκελου.
"Ο χορός της εξουσίας: Αγαμέμνων-Κλυταιμνήστρα-Ορέστης", σε θεατρική σύνθεση Κώστα Πολιτόπουλου και σκηνοθεσία Γιάννη Νικολαΐδη.
Τα πρόσωπα του μύθου, όταν τα πήρε ο Ποιητής και τα ξανάπλασε, έπαψαν να είναι σύμβολα μονάχα. Γίνανε οντότητες, πλάσματα ζωντανά, αυθύπαρκτα και αυτόνομα, με σάρκα και με αίμα.
Δεν τα αγγίζει ο χρόνος, ζουν και υπάρχουν πάντοτε εκτός της ιστορίας, σ ένα αέναο παρόν. Σήμερα επιστρέφουνε κι έχουν πολλά να πούνε. Θύματα και θύτες, ένοχοι κι αθώοι συγκρούονται και πάλι. Καθένας προβάλλει τη δική του αλήθεια και διεκδικεί τη δικαίωση.
Παίζουν: Φωτεινή Φιλοσόφου, Γιάννης Νικολαϊδης, Λεωνίδας Αργυρόπουλος. Μονωδός ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος.
Τα πρόσωπα του μύθου, όταν τα πήρε ο Ποιητής και τα ξανάπλασε, έπαψαν να είναι σύμβολα μονάχα. Γίνανε οντότητες, πλάσματα ζωντανά, αυθύπαρκτα και αυτόνομα, με σάρκα και με αίμα.
Δεν τα αγγίζει ο χρόνος, ζουν και υπάρχουν πάντοτε εκτός της ιστορίας, σ ένα αέναο παρόν. Σήμερα επιστρέφουνε κι έχουν πολλά να πούνε. Θύματα και θύτες, ένοχοι κι αθώοι συγκρούονται και πάλι. Καθένας προβάλλει τη δική του αλήθεια και διεκδικεί τη δικαίωση.
Παίζουν: Φωτεινή Φιλοσόφου, Γιάννης Νικολαϊδης, Λεωνίδας Αργυρόπουλος. Μονωδός ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος.
Παρασκευή 28 Ιουλίου
"Οι 100 ρόλοι που δεν πρόλαβα να παίξω" των Μαργαρίτας Γερογιάννη, Χριστίνας Παπαδάκη και Δημήτρη Φραγκιόγλου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μακαλιά.
Ο ήρωας της παράστασης μετά από πολλά (ή μήπως λίγα;) χρόνια πορείας στο θέατρο αποφασίζει να κάνει μια παράσταση στην οποία θα ερμηνεύσει τους 100 ρόλους που δεν πρόλαβε ως τώρα. Όμως, μια σειρά από "αναπάντητα ερωτήματα" που κατακλύζουν το μυαλό του, τον σαμποτάρουν.
Ερμηνεύει ο Δημήτρης Φραγκιόγλου.
Ο ήρωας της παράστασης μετά από πολλά (ή μήπως λίγα;) χρόνια πορείας στο θέατρο αποφασίζει να κάνει μια παράσταση στην οποία θα ερμηνεύσει τους 100 ρόλους που δεν πρόλαβε ως τώρα. Όμως, μια σειρά από "αναπάντητα ερωτήματα" που κατακλύζουν το μυαλό του, τον σαμποτάρουν.
Ερμηνεύει ο Δημήτρης Φραγκιόγλου.
Σάββατο 29 Ιουλίου
"Cineλθετε"
Ο Διονύσης Ατζαράκης και ο Θωμάς Ζάμπρας, μετά την τηλεοπτική τους επιτυχία μεταφέρουν το χιούμορ της εκπομπής "Cineλθετε" στο θέατρο.
Σε μιάμιση ώρα ασταμάτητου γέλιου, μιλούν για την καθημερινότητα, τις σχέσεις, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τα Τρίκαλα, τα σχολικά τους χρόνια, το facebook, τα ψυχολογικά τους, τον Μπάτμαν και τις πρώην τους.
Κυριακή 30 Ιουλίου
"Caveman" του Rob Becker, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου.
Ο άνθρωπος των σπηλαίων ταξιδεύει κι αυτό το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα.
Ερμηνεύει ο Θανάσης Βισκαδουράκης.
''Μπήκε γαμπρός και βγήκε νύφη'', σε κείμενο και σκηνοθεσία Δημήτρη Βασιλειάδη.
Ο φτωχός χωρικός Ακάκιος Σμπάρος από την ορεινή ''Άνω Γλυκοριζα'', ενώ βρίσκεται μπροστά στο μεγάλο δίλημμα, να παντρέψει την μονάκριβη κόρη του Ζαμπέτα ή να πουλήσει την μονάκριβη κατσίκα του Χιονάτη, ακούει έντρομος τον ήχο του αεροπλάνου, που προσγειώνει στο κατώφλι του σπιτιού του την μεγαλοβιομήχανο Σούζυ Τζακποτ απο τις Η.Π.Α.! Αλλά πριν προσγειωθεί το υπερατλαντικό αεροπλάνο στην Άνω Γλυκόριζα καταφθάνει στο χωριό ένα υπεραστικό λεωφορείο από την Άνω Ηλιούπολη με επιβάτη τον καλοκάγαθο γεωπόνο Θαλή Αειθαλή, του οποίου η υπερπροστατευτική μητέρα Λαμπετώ Αειθαλή, ερωτεύεται παράφορα τον περίφημο συνδικαλιστή εστιατορίων Παρασκευά!
Παίζουν: Δημήτρης Βασιλειάδης, Χρύσα Πολυζώη, Δημήτρης Μιχαήλ, Γιώργος Παλαιολόγος, Χρύσα Δευτεραίου, Βεατρίκη Ανδριώτη.
Παρασκευή 4 και Σάββατο 5 Αυγούστου:
"Ο καπετάν Μιχάλης" του Νίκου Καζαντζάκη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Βασιλάκη.
Στο μυθιστόρημα του Καζαντζάκη, οι θεμελιακές αντιθέσεις των προσώπων, το αγνό πατριωτικό αίσθημα, ο έρωτας, η καθημερινότητα (βίαιη και κωμική ταυτόχρονα), οι αλλεπάλληλες εξεγέρσεις και ματαιώσεις, μας αποκαλύπτουν το ανθρωπολογικό βάθος του έργου και το τοποθετούν χρονικά έξω από το ιστορικό του πλαίσιο, καθιστώντας το διαχρονικό και επίκαιρο όσο ποτέ.
Κυριακή 6 Αυγούστου
"Η σονάτα του σεληνόφωτος" του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία κι ερμηνεία Κατερίνας Διδασκάλου.
Το έργο αυτό σηματοδοτεί το πέρασμα του ποιητή από την στρατευμένη ποίηση στα λυρικά-θεατρικά έργα της τέταρτης διάστασης που έγραψαν ιστορία. Ο έρωτας, η μοναξιά, η συνεχής αναζήτηση και τέλος η κάθαρση και ο απεγκλωβισμός που λυτρώνει ξεδιπλώνονται υπέροχα μέσα σε μια ώρα με την μοναδική γλώσσα του Ρίτσου και την πρωτότυπη μουσική που γράφτηκε από τον Μηνά Αλεξιάδη ειδικά για την παράσταση.
"Ο καπετάν Μιχάλης" του Νίκου Καζαντζάκη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Βασιλάκη.
Στο μυθιστόρημα του Καζαντζάκη, οι θεμελιακές αντιθέσεις των προσώπων, το αγνό πατριωτικό αίσθημα, ο έρωτας, η καθημερινότητα (βίαιη και κωμική ταυτόχρονα), οι αλλεπάλληλες εξεγέρσεις και ματαιώσεις, μας αποκαλύπτουν το ανθρωπολογικό βάθος του έργου και το τοποθετούν χρονικά έξω από το ιστορικό του πλαίσιο, καθιστώντας το διαχρονικό και επίκαιρο όσο ποτέ.
Κυριακή 6 Αυγούστου
"Η σονάτα του σεληνόφωτος" του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία κι ερμηνεία Κατερίνας Διδασκάλου.
Το έργο αυτό σηματοδοτεί το πέρασμα του ποιητή από την στρατευμένη ποίηση στα λυρικά-θεατρικά έργα της τέταρτης διάστασης που έγραψαν ιστορία. Ο έρωτας, η μοναξιά, η συνεχής αναζήτηση και τέλος η κάθαρση και ο απεγκλωβισμός που λυτρώνει ξεδιπλώνονται υπέροχα μέσα σε μια ώρα με την μοναδική γλώσσα του Ρίτσου και την πρωτότυπη μουσική που γράφτηκε από τον Μηνά Αλεξιάδη ειδικά για την παράσταση.
Δευτέρα 7 Αυγούστου
"Μεταξύ συρμού και αποβάθρας", σε ιδέα κι ερμηνεία Δέσποινας Γιαννούλη και Βαγγέλη Πιτσιλού.
Ιερογλυφικά. Πάπυροι. Περιστέρια. Γράμματα. Σήματα μορς. Τηλέφωνα σταθερά. Τηλεγραφήματα. Τηλεομοιότυπα. Τηλέφωνα κινητά. Μηνύματα. E-mail. Chat. Βιντεοκλήσεις. Skype. Viber. Messenger. Επικοινωνία. Επικοινωνία; Επαφή. Επαφή; Οι λέξεις. Οι λέξεις; Οι λέξεις είναι επικοινωνία;
Μια παράσταση για αιώνια θέματα που μας συνδέουν, όπως ο έρωτας και η μοναξιά και για αιώνια θέματα που μας χωρίζουν, όπως ο έρωτας και η μοναξιά.
Ιερογλυφικά. Πάπυροι. Περιστέρια. Γράμματα. Σήματα μορς. Τηλέφωνα σταθερά. Τηλεγραφήματα. Τηλεομοιότυπα. Τηλέφωνα κινητά. Μηνύματα. E-mail. Chat. Βιντεοκλήσεις. Skype. Viber. Messenger. Επικοινωνία. Επικοινωνία; Επαφή. Επαφή; Οι λέξεις. Οι λέξεις; Οι λέξεις είναι επικοινωνία;
Μια παράσταση για αιώνια θέματα που μας συνδέουν, όπως ο έρωτας και η μοναξιά και για αιώνια θέματα που μας χωρίζουν, όπως ο έρωτας και η μοναξιά.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου