Από το Blogger.

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

(25-5-2017)

Το 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, με καλλιτεχνική διευθύντρια την Κατερίνα Κασιούμη, θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 23 Ιουλίου 2017. Οκτώ ξένες και τέσσερις ελληνικές ομάδες σύγχρονου χορού, ένα σεμινάριο, τρία εργαστήρια, δύο masterclass και έξι παράλληλες εκδηλώσεις θα φιλοξενηθούν στο Μέγαρο Χορού, στο Πνευματικό Κέντρο, στο Ζουμπούλειο Μέγαρο, στο Αμφιθέατρο του Κάστρου και στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Μεσσηνίας.

Το πρόγραμμα:

Παρασκευή 14 και Σάββατο 15 Ιουλίου, στις 22:00 [ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο – Μπαλέτο της Λoρραίνης
"Rose-variation" της Mathilde Monnier
"Εγκατάσταση Opal Loop/Cloud Installation #72503" (1980) της Trisha Brown
"Sounddance" του Merce Cunningham
Το Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο–Μπαλέτο της Λoρραίνης παρουσιάζει από ένα έργο τριών ξεχωριστών χορογράφων: της Τρίσα Μπράουν, του Μερς Κάννιγχαμ και της Ματίλντ Μοννιέ.

Σάββατο 15 Ιουλίου στις 20:00 [ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
"Tordre" του Rachid Ouramdane, από το CCN2-Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ.
Ένα δυνατό ντουέτο, για δύο γυναίκες, σαν εκτυφλωτικό φως, που δείχνει τι συνιστά τη μοναδικότητα. Ο Ρασίντ Ουραμντάν και σε αυτό το έργο του χρησιμοποιεί την τέχνη του χορού για να συμβάλει στον κοινωνικό διάλογο, μέσω χορογραφιών που αναπτύσσουν μια ποιητική της μαρτυρίας.

Κυριακή 16 Ιουλίου, στις 20:00 [ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ]
"Ανύποπτος χρόνος", σε χορογραφία Αντίγονης Γύρα και ομάδας Κινητήρα.
Ένα ερευνητικό καλλιτεχνικό εγχείρημα το οποίο δημιουργήθηκε από την ομάδα επαγγελματιών και ερασιτεχνών του Κινητήρα κατά τη διάρκεια ενός χρόνου. Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο ποίημα του Χρήστου Πολυμενάκου, που εξερευνά τη διάρκεια του χρόνου σε σχέση με τη στιγμή όπου ξαφνικά όλα αλλάζουν–λίγο ή πολύ.

Δευτέρα 17 Ιουλίου, στις 20:00 [ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
"Αλάσκα" της Ίριδας Καραγιάν, από την Ομάδα Χορού Ζήτα.
Το έργο σχεδιάζεται πάνω στις επιφάνειες των σωμάτων και στον χώρο ανάμεσά τους. Η χορογραφία είναι σαν ένας μηχανισμός που λειτουργεί σε συνθήκες εναλλασσόμενων ταχυτήτων, έντασης και χαλάρωσης, συμφωνίας και παραφωνίας, θολού και καθαρού, κοντινού και μακρινού.

Τρίτη 18 Ιουλίου, στις 22:00 [ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
"Yama" της Noa Wertheim σε συνεργασία με τη Rina Wertheim-Koren, από τη Vertigo Dance Company.
Το αποτύπωμα της ανθρώπινης δραστηριότητας στο οικοσύστημα, η αλληλεξάρτηση και η ικανότητα αναγέννησης είναι τα σημεία εκκίνησης για τη χορογράφο Νόα Βέρτχαϊμ, που στο καινούργιο της έργο παρατηρεί την πηγή κάθε κίνησης και τον αντίκτυπο που έχει στο περιβάλλον.

Τετάρτη 19 Ιουλίου, στις 20:00 [ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
"απόγειος" της Πωλίνας Κρεμαστά, από την Ομάδα Σύγχρονου Χορού Creo.
Η παράσταση αφηγείται ένα ταξίδι χορού και μουσικής. Μια περιπλάνηση από το χθες προς το σήμερα, από το μαζί προς τη μνήμη, το συναίσθημα, την κάθαρση και τη λύση. Οι χορευτές περιπλανιούνται πάνω σε έξι "τοπία" νεόκτιστων χορών και σαρώνουν τον χώρο και τον ρυθμό με τα κινητικά τους μοτίβα. Οι δύο μουσικοί επί σκηνής συμπληρώνουν την κίνηση και την αφήγηση, επιλέγοντας είτε να αποδομήσουν είτε να επαναδομήσουν τα παραδοσιακά ακούσματα, ανασυνθέτοντας με αυτό τον τρόπο νέα.

Παρασκευή 21 και Σάββατο 22 Ιουλίου, στις 20:00 [ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ]
"Meeting You" των Helena Franzén και Ori Flomin
To έργο πραγματεύεται το θέμα της φιλίας και της συντροφικότητας. Το θέμα παρουσιάζουν ο Ori Flomin και η Helena Franzén, παλιοί φίλοι, χορευτές, χορογράφοι και καθηγητές χορού από τη Σουηδία με διεθνή καριέρα και συμμετοχές, που συνεργάζονται εδώ ως χορογράφοι και ερμηνευτές.

Παρασκευή 21 Ιουλίου, στις 22:00 [ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
"Romeo & Juliet / Rebellion & Johannesburg" της Jessica Nupen
H νοτιοαφρικανή χορογράφος -που έχει την έδρα της στη Γερμανία- Jessica Nupen, αφηγείται εκ νέου, με προκλητική διάθεση, το κλασικό αριστούργημα του Σαίξπηρ, τοποθετώντας το στους δρόμους του Γιοχάνεσμπουργκ. Παράλληλα με την παράσταση προβάλλεται και η ομότιτλη ταινία, σε σκηνοθεσία της Leila El’Kayem και χορογραφία της Jessica Nupen, που έχει αποσπάσει βραβείο ταινίας μικρού μήκους στο Φεστιβάλ San Francisco Dance Film, 2016.

Σάββατο 22 Ιουλίου, στις 22:00 και Κυριακή 23 Ιουλίου, στις 20:30 [ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
"Three Times Rebel" της Marina Mascarell.
Το έργο διερευνά τις απαρχές της ανισότητας των φύλων και τον αυθαίρετο τρόπο με τον οποίο μεθοδεύτηκαν οι σχετικές αντιλήψεις στη σύγχρονη κοινωνία. Μέσα από επισταμένη αναζήτηση σε έργα λογοτεχνίας, ντοκιμαντέρ, εκθέσεις και συνεντεύξεις με ειδικούς, η Ισπανο-ολλανδή Marina Mascarell συνειδητοποίησε την ανάλγητη φύση της ανισότητας. Αυτή η πλευρά αντανακλάται στον ευτελισμό του γυναικείου σώματος, στη χρήση στερεοτύπων στην εκπαίδευση ή στη βία που περνάει υποσυνείδητα και υπόγεια στην καθημερινότητα. 

Κυριακή 23 Ιουλίου, στις 11:00 [ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ]
"One one one" των Γιάννη Μανταφούνη και Aoife McAtamney.
Στο διαδραστικό έργο "One One One" ο χορογράφος Γιάννης Μανταφούνης -σε συνεργασία με την ιρλανδή Ίφε Μακατάμνυ- προσκαλεί τον θεατή να μοιραστεί μαζί του το χρόνο, σε έναν κοινό χώρο, με τον πιο απλό και άμεσο τρόπο. Τον προσκαλεί να καθίσει σε μία καρέκλα απέναντί του, να μείνει εκεί όση ώρα θέλει και να κοιταχτεί στα μάτια με τον χορευτή. Έτσι θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για έναν προσωπικό χώρο.

Κυριακή 23 Ιουλίου, στις 19:00 [ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
"It’s Always Here" του Adi Boutrous
"Scarabeo, Angles and The Void" του Andrea Costanzo Martini
(Τα έργα των δύο χορογράφων θα παρουσιαστούν σε ενιαία παράσταση). 
Ο Adi Boutrous στο "It’s Always Here" παραμερίζει το ζήτημα της μειονοτικής ταυτότητας και επικεντρώνεται στην έρευνα της σωματικότητας. Με τη χορογραφία του, που έχει στοιχεία αυτοσχεδιασμού contact και χιπ χοπ, ως προς την ένταση των κινήσεων και τη δεξιοτεχνία, δείχνει την ταυτότητα που έχει το σώμα. Χορεύει με έναν εβραίο χορευτή, και μαζί δημιουργούν μία κοινή, αμοιβαία ταυτότητα, μέσω της οποίας αναφέρεται στην ισραηλινή ταυτότητα.
Ο Andrea Costanzo Martini χρησιμοποιεί τη λέξη "Scarabeo" που για τους αρχαίους Αιγύπτιους υπήρξε σύμβολο του κύκλου της ζωής και της αναγέννησης. Στα ιταλικά η ίδια λέξη χρησιμοποιείται και για το επιτραπέζιο παιχνίδι Scrabble, όπου γράμματα χρησιμοποιούνται παραπάνω από μία φορές για να σχηματίσουν διαφορετικές λέξεις με διαφορετικό νόημα σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Αυτές είναι οι δύο κύριες κατευθύνσεις για το έργο, που θα παρουσιάσει.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 


Κυριακή 16 Ιουλίου, στις 22:00 [ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
Προβολή ταινίας: "Martha & Niki"
Σκηνοθεσία-Σενάριο: Tora Mkandawire Mårtens
Συμμετέχουν οι χορεύτριες Martha Nabwire και Niki Tsappos
(Στα σουηδικά με ελληνικούς υπότιτλους)

Δευτέρα 17 Ιουλίου, στις 22:00 [ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
Προβολή ταινίας: "Working Dancers"
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα και Julia Martinez Heimann
(Στα ισπανικά με αγγλικούς υπότιτλους)

Τετάρτη 19 και Κυριακή 23 Ιουλίου, στις 22:00 [ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
Προβολή ταινίας: "Mr. Gaga"
Σκηνοθεσία: Tomer Heymann
(Στα αγγλικά και τα εβραϊκά με ελληνικούς υπότιτλους)

Τετάρτη 19 Ιουλίου, στις 20:00 [ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ]
Παρουσίαση του έργου της Πωλίνας Κρεμαστά "απόγειος" με την ομάδα Creo.

Πέμπτη 20 Ιουλίου, στις 21:00 [ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ]
Παρουσίαση του απογευματινού σεμιναρίου της Μπάρμπαρας Κέιν

Πέμπτη 20 Ιουλίου, στις 22:00 [ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ]
"Μασκαρεμένες μάχες"
Ρεσιτάλ πιάνου της Αλεξίας Μουζά

Παρασκευή 21 Ιουλίου, στις 12:00 [ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ]
"To Μουσείο χορεύει": Ξενάγηση στο Μουσείο και Παρουσίαση του πρωινού σεμιναρίου της Μπάρμπαρας Κέιν.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το 23ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει προετοιμάσει έξι ενδιαφέρουσες προτάσεις, με οικονομικά χαμηλή συμμετοχή και μία με δωρεάν συμμετοχή, που ανοίγονται σε πολλά θέματα και απευθύνονται, κατά περίπτωση, σε πολλούς και διαφορετικούς αποδέκτες: παιδιά και ενήλικες, χορευτές, χορογράφους, σπουδαστές χορού και ερασιτέχνες με εμπειρία στην κίνηση και χωρίς, εργαζομένους –καλλιτέχνες και µη–, ανέργους όλων των κλάδων, δραματουργούς, ηθοποιούς, καθηγητές φυσικής αγωγής, arts managers, δημοσιογράφους, προγραμματιστές, performance artists και συγγραφείς, στο πλαίσιο της πολιτικής των ανοικτών θυρών. Η αρχή γίνεται με ένα σεμινάριο που πραγματοποιείται για πρώτη φορά με θέμα τους "επαναστατικούς χορούς" της Ισιδώρας Ντάνκαν.





0 comments:

Δημοσίευση σχολίου