Από το Blogger.

2016-2017: οι νέες παραγωγές της γερμανικής Σάουμπινε

Empire από τον Milo Rau στη Σάουμπινε
6 πρεμιέρες έρχονται να προστεθούν στο πλούσιο ρεπερτόριο της Σάουμπινε, τη θεατρική περίοδο 2016-2017. Το γερμανικό θέατρο φιλοξενεί —μεταξύ άλλων— το κλείσιμο της "ευρωπαϊκής τριλογίας" του Milo Rau, που προσεγγίζει το φλέγον προσφυγικό ζήτημα, τη νέα σκηνοθετική πρόταση του Τόμας Οστερμάγερ και τη "συνάντηση" της βρετανίδας Katie Mitchell με τη νομπελίστα Ελφρίντε Γέλινεκ.

"Empire", σε σύλληψη, κείμενο και σκηνοθεσία Milo Rau.
To "Empire" είναι το φινάλε της "ευρωπαϊκής τριλογίας", μιας τριετούς έρευνας του μύθου και της πραγματικότητας της Ευρώπης. Ηθοποιοί από την Ελλάδα, τη Συρία, τη Ρουμανία παρουσιάζουν τα προφίλ των προσφύγων που έφτασαν στην Ευρώπη και αποτυπώνουν σκηνικά, στιγμές θανάτου, πένθους κι αναγέννησης. Στον θίασο ο Ακύλας Καραζήσης, η Μάγια Μόργκενστερν, ο Ramo Ali, o Rami Khalaf.
Από 8 Σεπτεμβρίου 2016.

"Shadows (Eurydice Speaks)" της Ελφρίντε Γέλινεκ, σε σκηνοθεσία Katie Mitchell.
Στο έργο "Shadows (Eurydice Speaks)" η Γέλινεκ συνεχίζει την εξερεύνηση του γυναικείου μύθου από μια φεμινιστική σκοπιά. Η βρετανίδα Katie Mitchell χρησιμοποιεί live βιντεοπροβολές και συνεργάζεται με κινηματογραφιστή και μουσικούς για να δημιουργήσουν το οπτικοακουστικό ταξίδι της Ευριδίκης, πίσω στον πατριαρχικό πολιτισμό.
Από 28 Σεπτεμβρίου 2016.

"The Stranger" (Ο ξένος) του Αλμπέρ Καμύ, σε σκηνοθεσία Philipp Preuss.
Στον "Ξένο" του Καμύ (1942), ο γάλλος Meursault σκοτώνει έναν άραβα σε μια παραλία στο Αλγέρι. Στην δίκη που ακολουθεί δεν υπερασπίζεται τον εαυτό του, ακόμη κι όταν καταδικάζεται σε θάνατο. Ο άνθρωπος που παρουσιάζει ο Καμύ είναι ένα υπόδειγμα του παραλόγου: συμπυκνώνει την παραδοχή της τυχαιότητας της ζωής, αλλά και την αδιαφορία απέναντι στον επερχόμενο θάνατο. Το έργο του Καμύ αποτελεί τη δεύτερη σκηνοθετική δουλειά του αυστριακού Preuss στη Σαουμπίνε, αμέσως μετά το έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ "The Lime Works".
Από Νοέμβριο 2016.

"Danton's Death" του Γκέοργκ Μπύχνερ, σε σκηνοθεσία Peter Kleinert.
Ο Peter Kleinert και οι τριτοετείς μαθητές του από την Ακαδημία Δραματικών Τεχνών "Ernst Busch" λαμβάνουν τη σύγκρουση ιδεαλισμού και ρεαλισμού που υπάρχει στο έργο του Μπύχνερ, ως σημείο εκκίνησης για να ερευνήσουν την ύπαρξη ελευθερίας, ισότητας κι αδελφότητας στον σημερινό κόσμο.
Από 26 Νοεμβρίου 2016.

"Professor Bernhardi" του Άρθουρ Σνίτσλερ, σε σκηνοθεσία Τόμας Οστερμάγερ.
Ο διευθυντής μιας ιδιωτικής κλινικής, καθηγητής Bernhardi, αρνείται να επιτρέψει την είσοδος ενός ιερέα μέσα στο δωμάτιο ενός ασθενούς, για να δώσει την τελευταία μετάληψη. Ο ασθενής πεθαίνει και ο εβραϊκής καταγωγής Bernhardi βρίσκεται μπροστά σε ένα πολιτικό σκάνδαλο που απειλεί να καταστρέψει την καριέρα και την ύπαρξή του. Μέσα από το έργο του Σνίτσλερ, ο Οστερμάγερ διερευνά το ζήτημα του πώς μια ομάδα μπορεί να χειριστεί συστηματικά ένα μεμονωμένο περιστατικό, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις δικές της φιλοδοξίες για την εξουσία.
Από Δεκέμβριο 2016.

"The Imaginary Invalid" (Ο κατά φαντασίαν ασθενής) του Μολιέρου, σε σκηνοθεσία Michael Thalheimer.
Το τελευταίο έργο του Μολιέρου είναι μια μελέτη του χαρακτήρα ενός ανθρώπου που ελέγχει τα πάντα γύρω του χρησιμοποιώντας τις αυταπάτες και το "υπερεγώ" του και μια έξυπνη ανάλυση των μηχανισμών χειραγώγησης. Ο Thalheimer έχει σκηνοθετήσει για τη Σαουμπίνε τον "Ταρτούφο", το 2013.
Από Ιανουάριο 2017.


(επιμέλεια: Κορνήλιος Ρουσάκης) 



0 comments:

Δημοσίευση σχολίου