12 αναμετρήσεις με μια ιδιοφυΐα
Ο δωδεκάχρονος Κίστερ αντιμετωπίζει με την απελπισμένα ανικανοποίητη ιδιοφυΐα του δώδεκα διαδοχικές αναμετρήσεις με εκείνες κι εκείνους που, ηθελημένα ή μη, μετέχουν στη διαπαιδαγώγησή του (την τροφό, τον παιδαγωγό, τον επιστήθιο φίλο, τη μητέρα, την ποθητή, τον αλήτη, τον διανοούμενο, τον φεουδάρχη, τον πανουκλιασμένο, τους γονείς του φίλου, τους αγγέλους, τον αντεραστή) και,
Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας από την Εταιρεία Θεάτρου Θέση
Η ρομαντική κωμωδία του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ περιγράφει τις περιπέτειες τεσσάρων νεαρών αθηναίων και μιας ομάδας ερασιτεχνών ηθοποιών, τη σχέση τους με το βασιλιά Θησέα και με τα ξωτικά ενός δάσους κάτω από το φεγγάρι. Το έργο του Σαίξπηρ συμπλέκει τρεις κόσμους: τον κόσμο των ξωτικών, των νεράιδων και των πνευμάτων της φύσης, τον πραγματικό κόσμο των ευγενών και του βασιλιά και τον κόσμο των ταπεινών μαστόρων με την απλοϊκότητα και την αφέλειά τους. Το σκοτάδι της νύχτας και το μεγάλο πυκνό δάσος είναι το τέλειο σκηνικό για να εκτυλιχθεί η κωμωδία.
Ημερίδα: Το θέατρο στην Κύπρο στον 21ο αιώνα
H Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας-Σπίτι της Κύπρου, το Κυπριακό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη στήριξη του The Greek Play Project και του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων, διοργανώνουν ημερίδα με θέμα "Το θέατρο στην Κύπρο στον 21ο αιώνα", την Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015 στο Σπίτι της Κύπρου, στις 18:00.
Ο χορός του θανάτου
"Ο χορός του θανάτου" γράφτηκε από τον Αύγουστο Στρίντμπεργκ το 1900. Εχει επηρεάσει άμεσα συγγραφείς όπως ο Ο’Νιλ, ο Άλμπυ, ο Ιονέσκο, ο Πίντερ. Αποτελεί τον προάγγελο για το "θέατρο του παραλόγου" που κυριάρχησε στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Διαπραγματεύεται με χιούμορ και σαρκασμό την αιώνια πάλη των δύο φύλων μέσα από το θεσμό του γάμου. Η αγάπη, το μίσος, το άγχος του θανάτου και η παράνοια, εναλλάσσονται ακατάπαυστα σ’ αυτή τη σχέση.
Το κάστρο της Ωριάς
Ο Γιώργος Θεοτοκάς έγραψε το έργο "Το κάστρο της Ωριάς" το 1944. Πρόκειται για ένα κωμικό μονόπρακτο, ένα "θεατρικό παιχνίδι" με επιρροές από τον Καραγκιόζη και το κουκλοθέατρο. Το έργο παραμπέμπει στο ομότιτλο δημοτικό τραγούδι. Η λέξη "κάστρο" συνειρμικά παραπέμπει σε κάτι που πρέπει να κατακτηθεί. Είναι το "κάστρο της Ωριάς", της όμορφης.
Θεατρικοί Βηματισμοί στη Σάμο
Θέατρο στην καρδιά του χειμώνα, στο νησί του Πυθαγόρα. Το Θεατρικό Φεστιβάλ Σάμου "Χρύσα Καρρά" θα πραγματοποιηθεί από 15 έως 31 Ιανουαρίου 2016, στο Βαθύ και στο Καρλόβασι. Το Φεστιβάλ —που τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Σάμου— περιλαμβάνει μετακλήσεις θεατρικών παραστάσεων από την Αθήνα, διαλέξεις και σεμινάρια, καθώς και έκθεση θεατρικών κοστουμιών από το βεστιάριο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Σεμινάριο λόγου με τον Δήμο Αβδελιώδη
"O έλεγχος και ο τρόπος εκφοράς του λόγου ως ρυθμιστής της σημασίας και του νοήματος"
Tο Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης διοργανώνει σεμινάριο με τον σκηνοθέτη Δήμο Αβδελιώδη, το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Tο Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης διοργανώνει σεμινάριο με τον σκηνοθέτη Δήμο Αβδελιώδη, το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το Παγκάκι στο Vis Motrix Performance Studio
Γραμμένο στη Ρωσία το 1983, "Το Παγκάκι" αντικατοπτρίζει το τέλος μιας εποχής, το αδιέξοδο των ανθρώπων και την προσπάθειά τους να αποδράσουν από μια πραγματικότητα που δε χωράει όνειρα, φορώντας προσωπεία που θα ήθελαν να είναι το πρόσωπό τους και πλάθοντας ιστορίες που θα ήθελαν να είναι η ζωή τους.
Σωτηρία με λένε
Σ' εσάς που με ακούτε
Η Λούλα Αναγνωστάκη παρακολουθεί —μέσα από τα έργα της— τα τελευταία πενήντα χρόνια, τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις, στην Ελλάδα. Το καθεστώς φόβου και ανασφάλειας που συνοδεύει την πολιτική αστάθεια, τα μεταναστευτικα ρεύματα για λόγους οικονομικούς ή πολιτικούς, το προσωπικό βίωμα που συμβαδίζει με το ιστορικό γεγονός, είναι χαρακτηριστικά που δεσπόζουν στην εργογραφία της.
Πού 'ναι η μάνα σου, μωρή; στον Πολυχώρο Vault
Αντιμέτωποι με την Ιστορία. Μια γυναίκα ή μαλλον μια ψυχή ή καλυτερα ενα παιδί βιώνει μια απο τις μελανότερες σελιδες της Ελληνικής Ιστορίας τον Εμφύλιο. Ζει την αγριότητα και την ωμότητα ενός σκληρού πολέμου. Ενηλικιώνεται βίαια και αποτρόπαια ζωντας 31 σφαγές των ανθρώπων της από ντόπιους Χίτες, πρώην συνεργάτες των ναζί και μετέπειτα διώκτες των κομμουνιστών που έλαβαν μέρος στην Αντίσταση... Μάρτυρας και θύμα ενός αλλησπαραγμού.
Συνέντευξη: Θεατρική ομάδα ριSκο
Η "Παρεξήγηση" του Αλμπέρ Καμύ είναι ένα έργο σύγχρονο και κλασικό, σκληρό, δραματικό, αληθινό, που έχει στον πυρήνα του εξαρτώμενες οικογενειακές σχέσεις, αγάπης και μίσους. Τέσσερα πρόσωπα, ήρωες μια σύγχρονης τραγωδίας, κι ένα πέμπτο, βουβό, ενός αινιγματικού υπηρέτη, που "σκηνοθετεί" την εξέλιξη της δράσης.
nomades artcore
Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία [nomadesartcore] δημιουργήθηκε το 2011 με σκοπό τον επαναπροσδιορισμό του θεάτρου σε σχέση με τις άλλες τέχνες, όπως επίσης και της σχέσης του με την κοινωνία και τον άνθρωπο. Μιας και η κοινωνία είναι ένας ζωντανός οργανισμός που μετατοπίζεται αέναα, η κίνηση, η παρατήρηση, η αλλαγή και η σύνθεση είναι τα εργαλεία της εταιρείας στον δρόμο της δημιουργίας.
Καρφίτσες στα γόνατα
Δυο "συνηθισμένες" γυναίκες, πωλήτρια και πελάτισσα, συναντιούνται σε έναν χώρο εκτός τόπου και χρόνου, που είναι ένα διανυκτερεύον κατάστημα γυναικείων ρούχων, κάτω από το οποίο περνάει ο ηλεκτρικός. Η πελάτισσα επείγεται να βρει το οριστικό ρούχο της, την αποκρυσταλλωμένη εικόνα του σώματος εαυτού–καινούργιου ρόλου, ενώ η πωλήτρια-ψυχοπομπός διατηρεί την εξουσία και τη γοητεία του θανάτου και της αναγέννησης!
m ι t r ό ο || Παραμορφωτικό δράμα
Σε φυσικό τόπο και χρόνο μια γυναίκα συστήνεται και μαζί της μια ολόκληρη κοινωνία, με όλα τα ευχάριστα και τα συγκαλυμμένα, τα σκοτεινά και όλα όσα διψούν για φως. Μήτρα λέξεων, σκέψεων και αντικείμενων η παράσταση αναμετριέται με τις επιλογές που μας παραμόρφωσαν, μας αποξένωσαν και αναζητά μαζί με τον θεατή την Μ ε τ α μ ό ρ φ ω σ η.
Mall από την ομάδα Casuali
Ένας πόλεμος μόλις τελείωσε. Οι νικητές βρίσκονται προστατευμένοι μέσα σε τεράστια εμπορικά κέντρα. Ο μηχανισμός κινείται με σχέδιο και ασφάλεια. Οχτώ πρόσωπα προσπαθούν να επιβιώσουν χαμογελώντας μέσα σε ένα πλαίσιο εξουσίας όπου τίποτα δεν αμφισβητείται. Ώσπου κάποια στιγμή ένα ερωτηματικό εισβάλλει στο mall και οι ισορροπίες διαταράσσονται.
Μιράντα: ένας αγώνας για εξουσία
Ο Δούκας του Μιλάνου Πρόσπερο, λάτρης των βιβλίων και της μαγείας, χάνει τον θρόνο του όταν ο αδερφός του Αντόνιο, με τη βοήθεια του Αλόνσο, σφετερίζεται την εξουσία του και εγκαταλείπει τον Πρόσπερο και τη μικρή κόρη του Μιράντα στ' ανοιχτά της θάλασσας για να πνιγούν. Οι δυο τους σώζονται και καταλήγουν σε ένα ερημονήσι, όπου ζει ο τερατόμορφος Κάλιμπαν.
27 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιχνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κ.ά.
Συνέντευξη: Ομάδα Χορού Safety Net
H ομάδα χορού Safety net δημιουργήθηκε τον Φεβρουάριο του 2015 από τις Ροδιά Βόμβολου (Τμήμα Θεάτρου, Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ.), Νίκη Τζάνα (BA Dance Education στη Royal Academy of Dance), Φένια Χατζάκου (BA Dance Education στη Royal Academy of Dance). Έχει έδρα την Θεσσαλονίκη. Βασικός άξονας της ομάδας είναι η δημιουργία ενός πλαισίου συνεύρεσης και συνεργασίας όπου να εκφράζονται ελεύθερα οι καλλιτεχνικές ανησυχίες των μελών της. Το έργο "Safety net (;)" είναι η πρώτη παράσταση της ομάδας.
Συνέντευξη: Πηνελόπη Χριστοπούλου
Το έργο "Παρακαλώ, περιμένετε" της Πηνελόπης Χριστοπούλου πραγματεύεται τον χρόνο αναμονης ενός διαφημιστή, καθώς πρόκειται να συναντηθεί με τον γκαλερίστα Μισέλ. Η έκβαση της συνομιλίας τους θα είναι καθοριστική για την ανάληψη ή όχι της διευθυντικής θέσης στην εταιρεία που έργαζεται με υψηλό ζήλο ο διαφημιστής Ανρί Σαρλότ.
Μάγκντα Γκαίμπελς, η πρώτη κυρία της ναζιστικής Γερμανίας
H Τζοάνα Μαρία Μαγκνταλένα Γκαίμπελς (το γένος Ritschel) ήταν η σύζυγος του Υπουργού "Προπαγάνδας και Διαφωτίσεως του Λαού" της ναζιστικής Γερμανίας, Γιόζεφ Γκαίμπελς. Βασικό μέλος του ναζιστικού κόμματος, ήταν στενός συνεργάτης, σύντροφος και πολιτικός υποστηρικτής του Αδόλφου Χίτλερ. Ορισμένοι ιστορικοί αναφέρουν τη Μάγκντα Γκαίμπελς ως ανεπίσημη "Πρώτη Κυρία" της ναζιστικής Γερμανίας, ενώ άλλοι δίνουν τον ίδιο τίτλο στην Emmy Göring.
Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια
ΣΤΕΛΛΑ:…ηλίθια, πειναλέα, κακομοιριασμένη, άνοιξε τα στραβά σου, αυτοί που λυπάσαι μάς χαραμίζουνε! του ζήτησα γω να με νοικοκυρέψει; γιατί όλοι θέλουν να με κουτσουρέψουν, ο ένας να με κάνει κυρία, ο άλλος νοικοκυρά! τι στραβό έχω έτσι που είμαι; δηλαδή όποιος θέλει την ελευθερία τού εαυτού του είναι υπόκοσμος; πέστε μου έναν που να ‘ρθε και να μην ήθελε να μ’ αλλάξει κατά το κέφι του…!
Μικρό Φεστιβάλ στην Καλαμαριά
Το Μικρό Φεστιβάλ αποτελεί το πρώτο δείγμα δουλειάς της αναδιοργάνωσης του ετήσιου πολιτιστικού προγράμματος του Δήμου Καλαμαριάς. Με νέους καλλιτεχνικούς συμβούλους τον ηθοποιό Αιμίλιο Χειλάκη (Θέατρο) και την Τατιάνα Παπαδοπούλου (Χορός), ο Δήμος Καλαμαριάς έχει καταρτίσει έναν καλλιτεχνικό σχεδιασμό που θα αναπτυχθεί από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2016 και θα περιλαμβάνει μετακλήσεις θεατρικών παραστάσεων από την Αθήνα και παραγωγές σύγχρονου χορού (με μήνα χορού τον Μάρτιο)
Σάρωσε η "Μεγάλη Χίμαιρα" στα Βραβεία Κοινού
Τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του περιοδικού "Αθηνόραμα" απονεμηθήκαν το βράδυ της Τρίτης 10 Νοεμβρίου 2015, στην αίθουσα "Χρήστος Λαμπράκης" του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Η παράσταση "Η μεγάλη χίμαιρα" —που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Πορεία— απέσπασε έξι βραβεία, μεταξύ αυτών, το βραβείο 1ης παράστασης, το 1ο βραβείο σκηνοθεσίας για τον Δημήτρη Τάρλου και το 1ο βραβείο γυναικείας ερμηνείας για την Αλεξάνδρα Αϊδίνη.
Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας από την Ομάδα Ιδέα
Γραμμένο στα μέσα της δεκαετίας του 1590 —και λίγο πριν τη δημιουργία του έργου "Ρωμαίος και Ιουλιέτα"— το "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας" σηματοδοτεί την απομάκρυνση από το ύφος των έργων της αγγλικής αναγέννησης. Το έργο καταδεικνύει τόσο την ωριμότητα της γραφής του Σαίξπηρ όσο και την αστείρευτη φαντασία του.
Θεατρικά βραβεία κοινού 2015
Τα φετινά Θεατρικά Βραβεία Κοινού του περιοδικού "αθηνόραμα" θα απονεμηθούν την Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015 στην αίθουσα "Χρήστος Λαμπράκης" του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Την εκδήλωση, η οποία είναι αφιερωμένη στο stand up comedy, σκηνοθετεί και παρουσιάζει ο Λάμπρος Φισφής. Οι υποψηφιότητες για βραβείο σε κάθε κατηγορία είναι:
Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17
"Έρχεται η απελευθέρωση, σιμώνει! Και τότε στα γαλάζια ταμπελάκια των δρόμων θα μπουν τα ονόματα των δικών μας ηρώων. Οδός Ηλέκτρας Αποστόλου, οδός Νικόλαου Σουκατζίδη, οδός Γιάννη Ιωακειμίδη ετών 17. Και σαν περάσει λίγος καιρός ακόμη, θ’ αλλάξουν κι αυτά μαζί μ’ ολάκερο τον κόσμο. Ανάγκη για ήρωες δε θα υπάρχει πια. Τα παιδιά θα παίζουν μπάλα στη συμβολή των δρόμων ευτυχίας και λαού".