12 αναμετρήσεις με μια ιδιοφυΐα
Ο δωδεκάχρονος Κίστερ αντιμετωπίζει με την απελπισμένα ανικανοποίητη ιδιοφυΐα του δώδεκα διαδοχικές αναμετρήσεις με εκείνες κι εκείνους που, ηθελημένα ή μη, μετέχουν στη διαπαιδαγώγησή του (την τροφό, τον παιδαγωγό, τον επιστήθιο φίλο, τη μητέρα, την ποθητή, τον αλήτη, τον διανοούμενο, τον φεουδάρχη, τον πανουκλιασμένο, τους γονείς του φίλου, τους αγγέλους, τον αντεραστή) και,
Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας από την Εταιρεία Θεάτρου Θέση
Η ρομαντική κωμωδία του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ περιγράφει τις περιπέτειες τεσσάρων νεαρών αθηναίων και μιας ομάδας ερασιτεχνών ηθοποιών, τη σχέση τους με το βασιλιά Θησέα και με τα ξωτικά ενός δάσους κάτω από το φεγγάρι. Το έργο του Σαίξπηρ συμπλέκει τρεις κόσμους: τον κόσμο των ξωτικών, των νεράιδων και των πνευμάτων της φύσης, τον πραγματικό κόσμο των ευγενών και του βασιλιά και τον κόσμο των ταπεινών μαστόρων με την απλοϊκότητα και την αφέλειά τους. Το σκοτάδι της νύχτας και το μεγάλο πυκνό δάσος είναι το τέλειο σκηνικό για να εκτυλιχθεί η κωμωδία.
Ημερίδα: Το θέατρο στην Κύπρο στον 21ο αιώνα
H Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας-Σπίτι της Κύπρου, το Κυπριακό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη στήριξη του The Greek Play Project και του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων, διοργανώνουν ημερίδα με θέμα "Το θέατρο στην Κύπρο στον 21ο αιώνα", την Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015 στο Σπίτι της Κύπρου, στις 18:00.
Ο χορός του θανάτου
"Ο χορός του θανάτου" γράφτηκε από τον Αύγουστο Στρίντμπεργκ το 1900. Εχει επηρεάσει άμεσα συγγραφείς όπως ο Ο’Νιλ, ο Άλμπυ, ο Ιονέσκο, ο Πίντερ. Αποτελεί τον προάγγελο για το "θέατρο του παραλόγου" που κυριάρχησε στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Διαπραγματεύεται με χιούμορ και σαρκασμό την αιώνια πάλη των δύο φύλων μέσα από το θεσμό του γάμου. Η αγάπη, το μίσος, το άγχος του θανάτου και η παράνοια, εναλλάσσονται ακατάπαυστα σ’ αυτή τη σχέση.
Το κάστρο της Ωριάς
Ο Γιώργος Θεοτοκάς έγραψε το έργο "Το κάστρο της Ωριάς" το 1944. Πρόκειται για ένα κωμικό μονόπρακτο, ένα "θεατρικό παιχνίδι" με επιρροές από τον Καραγκιόζη και το κουκλοθέατρο. Το έργο παραμπέμπει στο ομότιτλο δημοτικό τραγούδι. Η λέξη "κάστρο" συνειρμικά παραπέμπει σε κάτι που πρέπει να κατακτηθεί. Είναι το "κάστρο της Ωριάς", της όμορφης.
Θεατρικοί Βηματισμοί στη Σάμο
Θέατρο στην καρδιά του χειμώνα, στο νησί του Πυθαγόρα. Το Θεατρικό Φεστιβάλ Σάμου "Χρύσα Καρρά" θα πραγματοποιηθεί από 15 έως 31 Ιανουαρίου 2016, στο Βαθύ και στο Καρλόβασι. Το Φεστιβάλ —που τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Σάμου— περιλαμβάνει μετακλήσεις θεατρικών παραστάσεων από την Αθήνα, διαλέξεις και σεμινάρια, καθώς και έκθεση θεατρικών κοστουμιών από το βεστιάριο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Σεμινάριο λόγου με τον Δήμο Αβδελιώδη
"O έλεγχος και ο τρόπος εκφοράς του λόγου ως ρυθμιστής της σημασίας και του νοήματος"
Tο Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης διοργανώνει σεμινάριο με τον σκηνοθέτη Δήμο Αβδελιώδη, το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Tο Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης διοργανώνει σεμινάριο με τον σκηνοθέτη Δήμο Αβδελιώδη, το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το Παγκάκι στο Vis Motrix Performance Studio
Γραμμένο στη Ρωσία το 1983, "Το Παγκάκι" αντικατοπτρίζει το τέλος μιας εποχής, το αδιέξοδο των ανθρώπων και την προσπάθειά τους να αποδράσουν από μια πραγματικότητα που δε χωράει όνειρα, φορώντας προσωπεία που θα ήθελαν να είναι το πρόσωπό τους και πλάθοντας ιστορίες που θα ήθελαν να είναι η ζωή τους.
Σωτηρία με λένε
Σ' εσάς που με ακούτε
Η Λούλα Αναγνωστάκη παρακολουθεί —μέσα από τα έργα της— τα τελευταία πενήντα χρόνια, τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις, στην Ελλάδα. Το καθεστώς φόβου και ανασφάλειας που συνοδεύει την πολιτική αστάθεια, τα μεταναστευτικα ρεύματα για λόγους οικονομικούς ή πολιτικούς, το προσωπικό βίωμα που συμβαδίζει με το ιστορικό γεγονός, είναι χαρακτηριστικά που δεσπόζουν στην εργογραφία της.
Πού 'ναι η μάνα σου, μωρή; στον Πολυχώρο Vault
Αντιμέτωποι με την Ιστορία. Μια γυναίκα ή μαλλον μια ψυχή ή καλυτερα ενα παιδί βιώνει μια απο τις μελανότερες σελιδες της Ελληνικής Ιστορίας τον Εμφύλιο. Ζει την αγριότητα και την ωμότητα ενός σκληρού πολέμου. Ενηλικιώνεται βίαια και αποτρόπαια ζωντας 31 σφαγές των ανθρώπων της από ντόπιους Χίτες, πρώην συνεργάτες των ναζί και μετέπειτα διώκτες των κομμουνιστών που έλαβαν μέρος στην Αντίσταση... Μάρτυρας και θύμα ενός αλλησπαραγμού.