Η θεατρική ομάδα "Ουκ Νουκ" και οι Σκηνοβασίες προσφέρουν 2 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση "Εξορία" του Παύλου Μάτεσι, που θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα 6 και την Τρίτη 7 Απριλίου 2015 στο Θέατρο Άνετον της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του θεατρικού φεστιβάλ "Ανοιχτή Σκηνή-Θεατρικές Φωνές της Πόλης".
Βόυτσεκ: έργο τραύμα και κραυγή αγωνίας
Ο στρατιώτης Βόυτσεκ ξυρίζει καθημερινά τον λοχαγό του και για λίγα χρήματα κάνει το πειραματόζωο στον γιατρό του στρατοπέδου, για να θρέψει την οικογένειά του. Ο Βόυτσεκ θα σκοτώσει τη Μαρία, τη μάνα του παιδιού του, γιατί τον απατά. Η φυλακή της κοινωνίας γίνεται τόσο ασφυκτική που του αφήνει μόνο μια διέξοδο, τη βία. Αυτή η μορφή βίας δεν στρέφεται ενάντια στους καταπιεστές του, αλλά ενάντια στη γυναίκα του και σε τελική ανάλυση, ενάντια στον ίδιο του τον εαυτό, οδηγώντας τον στην πιο επικίνδυνη φυλακή, αυτή του μυαλού του.
10+1 θεατρικές επιλογές λίγο πριν το φινάλε
Αν και η παραδοσιακά καθιερωμένη λήξη της θεατρικής σαιζόν δεν συμβαδίζει πλέον με την Κυριακή των Βαΐών, αφού οι δεκάδες πρεμιέρες θα συνεχιστούν και μετά την Κυριακή του Πάσχα και οι παραστάσεις σε χειμερινά θέατρα θα ολοκληρωθούν τον Ιούνιο, ωστόσο υπάρχουν παραγωγές που ολοκληρώνουν την πορεία τους στις 5 Απριλίου 2015.
Κυριακές για παιδιά στο Άνετον
Για δεύτερη συνεχή χρονιά ο Δήμος Θεσσαλονίκης διοργανώνει τον κύκλο εκδηλώσεων για παιδιά, με τίτλο "Κυριακές στο Άνετον".
Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή, από τις 29 Μαρτίου έως και τις 31 Μαΐου 2015, στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον-Σκηνή Νίκος Ναουμίδης και απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 5 έως 12 ετών, με στόχο την ψυχαγωγία και τη διαπαιδαγώγηση μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, βιωματικές δράσεις και καλλιτεχνικά εργαστήρια.
Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή, από τις 29 Μαρτίου έως και τις 31 Μαΐου 2015, στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον-Σκηνή Νίκος Ναουμίδης και απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 5 έως 12 ετών, με στόχο την ψυχαγωγία και τη διαπαιδαγώγηση μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, βιωματικές δράσεις και καλλιτεχνικά εργαστήρια.
Συνέντευξη: Ο Θάνος Τοκάκης μιλά στις Σκηνοβασίες
Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους και πιο αγαπητούς ηθοποιούς της γενιάς του. Διατηρεί χαμηλό προφίλ, αν και οι επαγγελματικές του επιτυχίες είναι πολλές και ιδιαιτέρως αξιόλογες. Στα μελλοντικά του σχέδια συγκαταλέγονται 2 θεατρικές παραστάσεις και μια ταινία μικρού μήκους. Είναι μια πολυσχιδής προσωπικότητα με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες απόψεις.
Βγερού γλυκά φανού
Mια σύγχρονη ελληνίδα, η Αγγελική, μέσα από τη συγκλονιστική αφήγηση της Βγερούς, που επέζησε της Σφαγής στη Χίο και της δουλείας στη Σμύρνη, προσπαθεί να συναρμολογήσει την κατακερματισμένη ταυτότητα της. Δύο διαφορετικές εποχές, δύο διαφορετικές γυναίκες, δύο αφηγήσεις συναντιούνται. Η μία κραυγή επιβίωσης και αυτογνωσίας. Η άλλη, μαρτυρία και ταυτόχρονα καταγγελία. Και οι δύο συναρμολογούν μία κοινή μνήμη, μία ελπίδα του μέλλοντος, μία ιστορία.
Συνέντευξη: Ο Κώστας Βουτσάς μιλά στις Σκηνοβασίες
Συνέντευξη στην Κατερίνα Πεσταματζόγλου.
Αδιαμφισβήτητα μία από τις πιο αγαπημένες θεατρικές και κινηματογραφικές προσωπικότητες της Ελλάδας. Όλοι μεγαλώσαμε με τις ταινίες του και πλέον δεν είναι μονάχα ένας μεγάλος ηθοποιός. Είναι μέλος της οικογένειάς μας. Τον φωνάζουν με το μικρό του και αγαπάει όλον τον κόσμο, αφού άλλωστε κι ο κόσμος τον λατρεύει. Νομίζω πως ό,τι και να πω θα είναι λίγο. Συστάσεις ούτως ή άλλως δεν χρειάζονται, όλοι μας τον γνωρίζουμε πολύ καλά. Είναι ο Κώστας Βουτσάς.
Αδιαμφισβήτητα μία από τις πιο αγαπημένες θεατρικές και κινηματογραφικές προσωπικότητες της Ελλάδας. Όλοι μεγαλώσαμε με τις ταινίες του και πλέον δεν είναι μονάχα ένας μεγάλος ηθοποιός. Είναι μέλος της οικογένειάς μας. Τον φωνάζουν με το μικρό του και αγαπάει όλον τον κόσμο, αφού άλλωστε κι ο κόσμος τον λατρεύει. Νομίζω πως ό,τι και να πω θα είναι λίγο. Συστάσεις ούτως ή άλλως δεν χρειάζονται, όλοι μας τον γνωρίζουμε πολύ καλά. Είναι ο Κώστας Βουτσάς.
Μήνυμα Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2015 από τον Κριστόφ Βαρλικόφσκι
Μήνυμα του Κριστόφ Βαρλικόφσκι για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου (27 Μαρτίου)
Τους καλύτερους καλλιτέχνες του θεάτρου πιο εύκολα τους βρίσκεις μακριά από τη σκηνή. Και οι πλείστοι από αυτούς γενικά δεν ενδιαφέρονται για το θέατρο, ως μια μηχανή αντιγραφής δραματικών συμβάσεων και αναπαραγωγής κοινοτυπιών.
Γλάρος: δικαίωμα στη διαφορετικότητα
Ο Άντον Τσέχωφ στον "Γλάρο", δίνει μεγαλύτερη έμφαση στους χαρακτήρες κι όχι στην ανάπτυξη της πλοκής. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο έρωτας του αποτυχημένου συγγραφέα Κονσταντίν Τρέπλιεβ για την ανερχόμενη νεαρή ηθοποιό Νίνα. Ο πόνος του Τρέπλιεβ αντανακλάται στους υπόλοιπους χαρακτήρες του έργου και τους οδηγεί σ' έναν διαρκή στροβιλισμό γύρω από τα αδιέξοδα της ζωής τους.
Προσκλήσεις για την παράσταση "Ο Δράκος beta"
Η θεατρική ομάδα "Ο επιπόλαιος Φρεντ" και οι Σκηνοβασίες προσφέρουν 2 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση "Ο Δράκος beta" του Ευγκένι Σβαρτς, που θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 20 και το Σάββατο 21 Μαρτίου 2015 στο Θέατρο Άνετον της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του θεατρικού φεστιβάλ "Ανοιχτή Σκηνή-Θεατρικές Φωνές της Πόλης".
Το πράσινο μου το φουστανάκι
Στο κείμενο "Το πράσινο μου το φουστανάκι" η Λένα Κιτσοπούλου αφηγείται τη ζωή μιας γυναίκας του σήμερα, που περιμένει "κάτι να συμβεί για ξεφύγει από την αγωνία της ύπαρξής της". Ένας άνθρωπος όπως όλοι μας, έτσι την περιγράφει η συγγραφέας, "που πληρώνει τους λογαριασμούς του, που έχει φίλους και γνωστούς, που πηγαίνει επισκέψεις, που κάθεται ώρες στο σπίτι μόνος του...
Ομάδα Θεάτρου "Ο επιπόλαιος Φρεντ"
"Ο επιπόλαιος Φρεντ" είναι μία ομάδα θεάτρου που δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2012 και δρα κυρίως στη Θεσσαλονίκη. Τα περισσότερα μέλη της ομάδας ασχολούνται με το θεάτρο ερασιτεχνικά αρκετά χρόνια. Θέλοντας να κινηθούν σε μια πιο επαγγελματική πορεία δημιούργησαν την ομάδα θεάτρου "Ο επιπόλαιος Φρεντ" που συστεγάζεται και συνεργάζεται με την Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία και ομάδα θεάτρου "C. for Circus". Σκηνοθέτης της ομάδας είναι ο Γιωργής Σφυρής, μέλος της "C. for Circus".
Πνιγμονή: ένα ντοκουμέντο βουβής απελπισίας
Το κύκνειο άσμα του ισπανού ποιητή Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα (1898–1936), το έργο "Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα" (1936), αποτελεί μια τραγωδία για τη γυναίκα σε κάθε σημείο της γης. Έργο ηφαιστειακών και μητριαρχικών παθών και συγκρούσεων, στροβιλίζεται γύρω από τα όρια της ατομικής ελευθερίας και των τυραννικών προκαταλήψεων.
"Ο Δράκος beta" από την ομάδα "Ο Επιπόλαιος Φρεντ"
O Ευγκένι Σβαρτς, ρώσος θεατρικός συγγραφέας, γεννήθηκε στη Ρωσία στις 21 Οκτωβρίου του 1896 από εβραίο πατέρα και ρωσίδα μητέρα. Ασχολήθηκε από νεαρή ηλικία με το θέατρο και την ποίηση, με τα έργα του να διακατέχονται από πολιτικό περιεχόμενο. Κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο υπέφερε από τραυματισμούς όταν επιστρατεύτηκε και πολέμησε με τον Λευκό Στρατό. Έχασε αρκετά δόντια και απέκτησε ένα τρέμουλο στα χέρια που τον ταλαιπώρησε για το υπόλοιπο της ζωής του. Μετά τον πόλεμο σπούδασε εντός της ΕΣΣΔ την τέχνη του θεάτρου.
"Η Λίλα λέει" πολλά στο Θέατρο Τέχνης
Ο Σιμώ, γεννιέται στη Γαλλία από άραβες γονείς και μεγαλώνει στο γκέτο ενός παρισινού προαστίου. Δεν έχει δουλειά, λεφτά, όνειρα. Καμία ελπίδα και καμία προοπτική. Ώσπου γνωρίζει τη Λίλα, ένα πανέμορφο πλάσμα με αγγελικό πρόσωπο αλλά γλώσσα τόσο χυδαία "που νόμιζες πως οι λέξεις θα πλήγωναν τα χείλη της". Κι όμως η Λίλα, λέει τα πιο ακραία πράγματα απλά, απαλά "σαν αναγγελίες πτήσεων που δε θα προσγειωθούν ποτέ".
Ο ληστής στο Ίδρυμα Κακογιάννη
Δεν ξέρουμε ποιος είναι. Ο θρυλικός Γιαγκούλας; Ο Νταβέλης; Ένας από τα τρομερά αδέλφια Ρέντζου, ο Θωμάς Γκαντάρας; Ο ληστής με τις γλαδιόλες; Ο Παλαιοκώστας; Ένα πρόσωπο που εμπεριέχει όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα ή τίποτε από όλα αυτά, παρά ένας τρελός που παραληρεί για μια ζωή, που φαντάστηκε πως έγινε κάπως έτσι;
Radar: νέος θεατρικός χώρος στην Αθήνα
Η άνοιξη φέρνει έναν καινούργιο θεατρικό χώρο στην Αθήνα. Το όνομά του είναι Radar και βρίσκεται στην πλατεία του Αγίου Ιωάννη Κυνηγού, επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Το Radar φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν νέο πόλο στον θεατρικό χάρτη, με πλούσιο ρεπερτόριο που αγκαλιάζει όλες τις μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, δίνοντας το στίγμα του μέσα από το θέατρο, τις συναυλίες, τις εικαστικές τέχνες και τις ειδικές ομιλίες και προβολές.
Ψύχωση [4.48 psychosis] από το + Ινστιτούτο Πειραματικών Τεχνών
Αυτό είναι ένα σήμα κινδύνου: Πρώτα κατέρρευσαν οι ελπίδες, μετά χάθηκε η κοινότητα, στο τέλος κατέρρευσαν οι άνθρωποι. Εκατομμύρια άνθρωποι αυτή την στιγμή βρίσκονται αποκλεισμένοι στην εμπόλεμη ζώνη που βρίσκεται ανάμεσα στην καθημερινότητα τους και τις αληθινές τους επιθυμίες. Καθώς όλες οι ανθρώπινες ανάγκες και οι επιθυμίες γίνονται εμπορεύσιμες οι άνθρωποι μετατρέπονται σε εμπορεύματα και αριθμητικές μονάδες.