Το αμάρτημα της μητρός μου
Ο Γεώργιος Βιζυηνός (1849-1896) μεταφέρει στις αφηγήσεις του τις εμπειρίες των παιδικών του χρόνων, εμπλουτισμένες με τους λαϊκούς θρύλους και τις αφελείς δεισιδαιμονίες του θρακιώτικου χωριού του. Χρησιμοποιώντας πότε το όνειρο, πότε τις παραισθήσεις και καταφεύγοντας συχνά στο απρόοπτο, διεισδύει σε βάθος στα ψυχικά κίνητρα των πρωταγωνιστών.
Θέατρο Αγγέλων Βήμα
Σε μια εποχή που η διαφορετικότητα έχει καταλήξει να θεωρείται μειονέκτημα και αιτία δεινών για όσους διαφέρουν από το κοινώς παραδεκτό, είναι σκόπιμο και αναγκαίο να καταδειχθεί ότι, πάντα στους αιώνες αλλά και μέχρι τις μέρες μας, αυτό που "κινούσε τη γη" ήταν η ζωή, η δράση, η σκέψη και το παράδειγμα αυτών που "οι πολλοί" ή "οι δυνατοί" θεωρούσαν αλλιώτικους, έξω από το...
Τι θα δούμε στο Κ.Θ.Β.Ε. την περίοδο 2013-2014
21 παραγωγές περιλαμβάνει το ρεπερτόριο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για τη θεατρική περίοδο 2013-2014, που ανακοίνωσε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Βούρος. Στο πρόγραμμα συναντάμε έργα κλασικά που ανεβαίνουν για πρώτη φορά από το Κ.Θ.Β.Ε, συνεργασία με σκηνοθέτες που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη όπως η Γλυκερία Καλαϊτζή, η Χριστίνα Χατζηβασιλείου, ο Γιάννης Παρασκευόπουλος,
Ο Διόνυσος "σκηνοθετεί"
Οι Βάκχες του Ευριπίδη αποτελούν το σπουδαιότερο παράδειγμα μεταθεατρικότητας στην τραγωδία, και αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει ίσως, αφού το κεντρικό πρόσωπο του έργου είναι ο θεός του θεάτρου. Όλο το έργο σκηνοθετείται για μας τους θεατές από τον Διόνυσο, ο οποίος αναγγέλλει στην αρχή ότι υποδύεται τον ρόλο του ιερέα του, προκειμένου να τιμωρήσει τον Πενθέα.
Εθνικό Θέατρο: ρεπερτόριο 2013-2014
Στα κύματα της Βιρτζίνια Γουλφ
Τα Κύματα της Βιρτζίνια Γουλφ —το πιο "πειραματικό" μυθιστόρημα της— δημοσιεύτηκαν το 1931. Αποτελείται από μονολόγους των έξι βασικών χαρακτήρων του έργου: του Bernard, της Susan, της Rhoda, του Neville, της Jinny, and και του Louis. Εξίσου σημαντικός είναι και ο έβδομος χαρακτήρας, ο Percival, τον οποίο οι αναγνώστες ποτέ δεν "ακούν" να μιλάει με τη δική του φωνή.
Ο θεατρικός Μίκης Θεοδωράκης
9 Ιουνίου 1962. Στο Θέατρο Παρκ ανεβαίνει η Όμορφη Πόλη του Μίκη Θεοδωράκη, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη, με κείμενα του Μποστ και χορογραφίες Βαγγέλη Σειληνού. Στη σκηνή ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Γιάννης Βογιατζής, η Ντόρα Γιαννακοπούλου, οι αδελφές Καλουτά, ο Ανδρέας Ντούζος, η Σμάρω Στεφανίδου, η Ταϋγέτη, η Μίρκα Καλατζοπούλου κ.α.
Πλούτος σε καιρούς φτώχειας
Μαρτυρίες και σπαράγματα ψυχής
Ο κοινός λόγος αίσθημα και μετάδοση άμεση, πράξη συνηθισμένη, τέλεια: γεμίζεις ένα ποτήρι νερό, πίνεις ή προσφέρεις, περνά το λεωφορείο, σταματά, μπαίνεις. Έτσι απλά, τέλεια, θυμάσαι ιστορίες, περιστατικά, μεγάλα, μικρά και παραμικρά, με λόγια κοινά μια ζωή, πολλές ζωές, εποχές ολόκληρες ζωντανεύουνε,
19ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Η πολυμορφία τάσεων που διαπερνά τον σύγχρονο χορό αλλά και η διεύρυνση του κοινού που προσεγγίζει και αγαπά αυτή την τέχνη αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή βασικό μέλημα της πολιτικής προγραμματισμού του Φεστιβάλ.
Για ένα πουκάμισο αδειανό...
Η Ελένη του Ευριπίδη γράφτηκε το 412 π.Χ και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την ίδια εποχή, δηλαδή μόλις είχε τελειώσει η Σικελική εκστρατεία με την πανωλεθρία του αθηναϊκού στόλου. Παράλληλα την ίδια εποχή αναπτύσσεται το κίνημα των σοφιστών που είχε αρχίσει να αμφισβητεί πατροπαράδοτες αξίες και προκαλούσε με την κριτική των
Theatre Local 2013
To project Theatre Local του Royal Court Theatre συνεχίζεται στο Λονδίνο και το καλοκαίρι του 2013, με δύο θεατρικές παραγωγές που παρουσιάζονται σε εναλλακτικούς χώρους, εκτός θεατρικής σκηνής.
Πρόκειται για το έργο Circle Mirror Transformation της Annie Baker που θα παρουσιαστεί στο κτίριο Rose Lipman στο Haggerston
Πρόκειται για το έργο Circle Mirror Transformation της Annie Baker που θα παρουσιαστεί στο κτίριο Rose Lipman στο Haggerston
Στέλλα travel: η γη της "απαγγελίας"
Το έργο αποτελεί μια θεατρική μεταγραφή της κινηματογραφικής Στέλλας, που φιλοδοξεί να επανεγγράψει στο σήμερα το μυθικό πρόσωπο που ταυτίστηκε με τη μορφή και την ερμηνεία της Μελίνας Μερκούρη. Στη Στέλλα travel τα πρόσωπα συμπυκνώνονται σε τρία και η κεντρική ηρωίδα μιλάει συνέχεια για ένα ταξίδι.Ένα ταξίδι που ούτε η ίδια γνωρίζει αν επιθυμεί πραγματικά.