Από το Blogger.

Θερινές θεατρικές επιλογές εκτός συνόρων

ΛΟΝΔΙΝΟ
Liola του Λουίτζι Πιραντέλλο, σε σκηνοθεσία Richard Eyre.
Νάπολη, καλοκαίρι του 1916. Κουτσομπολιό και τραγούδι· οι γυναίκες συγκεντρώνονται για τη συγκομιδή αμύγδαλου στο κτήμα του πλούσιου και άκληρου γαιοκτήμονα Simone.

Κύκλωπας...σατυρικός

Ο Σιληνός και οι γιοι του, οι Σάτυροι, βγαίνουν στο πέλαγος για να κυνηγήσουν τους Τυρρηνούς ληστές που έκλεψαν τον Διόνυσο, αλλά ναυαγούν στο νησί των Κυκλώπων. Έτσι, από υπηρέτες του Βάκχου γίνονται βοσκοί και οικονόμοι του Πολύφημου.


Χορεύοντας στα Δημήτρια

Τα 48α Δημήτρια φέρνουν στη Θεσσαλονίκη χορευτικές ομάδες από την Γαλλία, τη Γερμανία, την Αργεντινή, αλλά και από την Κύπρο και την Αθήνα. Με έμφαση στη σύγχρονη σωματική έκφραση το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραστάσεις, σεμινάρια και προβολές ντοκυμανταίρ.

Έρχονται τα 48α Δημήτρια

Με μειωμένο προϋπολογισμό κατά 40%, συντομότερη χρονική διάρκεια (λιγότερο από ένα μήνα) και έμφαση στην πειραματική, εναλλακτική καλλιτεχνική δημιουργία τα Δημήτρια έρχονται για ακόμη χρονιά να πυροδοτήσουν την πολιτιστική ζωή της Θεσσαλονίκης.

Εκάβη, μια αρχετυπική μορφή

Ο ρόλος της Εκάβης, αρχετυπικής μορφής του πάσχοντος ανθρώπου, από θεατρική άποψη είναι εκπληκτικός. Από τον πρόλογο, όπου ο Ποσειδώνας δείχνει τη μορφή η οποία κείτεται με το πρόσωπο καταγής, μέχρι την τελευταία στιγμή του έργου οι θεατές τη βλέπουν διαρκώς επί σκηνής.

Θερμοκήπιο μνήμης

Το Θερμοκήπιο του Χάρολντ Πίντερ γράφηκε τον χειμώνα του 1958, αμέσως μετά το Πάρτι γενεθλίων (1957) και πριν τον Επιστάτη (1959). Ο Πίντερ, αμέσως μετά την πρόσκαιρη εμπορική αποτυχία του Πάρτι γενεθλίων, "άφησε στην άκρη" το Θερμοκήπιο,

Βιβλιοπαρουσίαση: Λεξικό του Αρχαίου Θεάτρου

Σάββας Γώγος και Κυριακή Πετράκου, Λεξικό του Αρχαίου Θεάτρου: όροι-έννοιες-πρόσωπα, Μίλητος, Αθήνα 2012.
Το Λεξικό του Αρχαίου Θεάτρου: όροι-έννοιες-πρόσωπα ασχολείται αποκλειστικά με το θέατρο της αρχαιότητας και περιλαμβάνει υπό μορφή 

Με Γιον Φόσε και Σάρα Κέιν το θέατρο Πορεία

Ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα επιφυλάσσει για τους θεατές του το θέατρο Πορεία την ερχόμενη θεατρική περίοδο. Η αρχή γίνεται με την επανάληψη τη περσινής Ευρυδίκης της Sarah Ruhl, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου. (από 16 Οκτωβρίου)



Το αμάρτημα της μητρός μου

Ο Γεώργιος Βιζυηνός (1849-1896) μεταφέρει στις αφηγήσεις του τις εμπειρίες των παιδικών του χρόνων, εμπλουτισμένες με τους λαϊκούς θρύλους και τις αφελείς δεισιδαιμονίες του θρακιώτικου χωριού του. Χρησιμοποιώντας πότε το όνειρο, πότε τις παραισθήσεις και καταφεύγοντας συχνά στο απρόοπτο, διεισδύει σε βάθος στα ψυχικά κίνητρα των πρωταγωνιστών. 

Κριτική θεάτρου: Περλιμπλίν και Μπελίσα του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

H αποθέωση της προχειρότητας

Περλιμπλίν και Μπελίσα του Λόρκα, σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη.

O έρωτας κι ο θάνατος, πηγή έμπνευσης και δημιουργίας των δραματουργών ανά τους αιώνες, αποτελούν δύο θεματικές ζώνες άρρηκτες δεμένες στα έργα του Λόρκα

Θέατρο Αγγέλων Βήμα

Σε μια εποχή που η διαφορετικότητα έχει καταλήξει να θεωρείται μειονέκτημα και αιτία δεινών για όσους διαφέρουν από το κοινώς παραδεκτό, είναι σκόπιμο και αναγκαίο να καταδειχθεί ότι, πάντα στους αιώνες αλλά και μέχρι τις μέρες μας, αυτό που "κινούσε τη γη" ήταν η ζωή, η δράση, η σκέψη και το παράδειγμα αυτών που "οι πολλοί" ή "οι δυνατοί" θεωρούσαν αλλιώτικους, έξω από το...


Τι θα δούμε στο Κ.Θ.Β.Ε. την περίοδο 2013-2014

21 παραγωγές περιλαμβάνει το ρεπερτόριο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για τη θεατρική περίοδο 2013-2014, που ανακοίνωσε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Βούρος. Στο πρόγραμμα συναντάμε έργα κλασικά που ανεβαίνουν για πρώτη φορά από το Κ.Θ.Β.Ε, συνεργασία με σκηνοθέτες που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη όπως η Γλυκερία Καλαϊτζή, η Χριστίνα Χατζηβασιλείου, ο Γιάννης Παρασκευόπουλος,

Ο Διόνυσος "σκηνοθετεί"

Οι Βάκχες του Ευριπίδη αποτελούν το σπουδαιότερο παράδειγμα μεταθεατρικότητας στην τραγωδία, και αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει ίσως, αφού το κεντρικό πρόσωπο του έργου είναι ο θεός του θεάτρου. Όλο το έργο σκηνοθετείται για μας τους θεατές από τον Διόνυσο, ο οποίος αναγγέλλει στην αρχή ότι υποδύεται τον ρόλο του ιερέα του, προκειμένου να τιμωρήσει τον Πενθέα.


Εθνικό Θέατρο: ρεπερτόριο 2013-2014

Την Τρίτη 9 Ιουλίου 2013 ανακοινώθηκε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Σωτήρη Χατζάκη, το ρεπερτόριο για την θεατρική περίοδο 2013-2014. Η "νέα" εποχή της πρώτης κρατικής σκηνής της χώρας φέρνει μαζί της, σκηνοθεσίες του Λάκη Λαζόπουλου, του Πέτρου Φιλιππίδη, του Γιάννη Μπέζου, αλλά

Στα κύματα της Βιρτζίνια Γουλφ

Τα Κύματα της Βιρτζίνια Γουλφ —το πιο "πειραματικό" μυθιστόρημα της— δημοσιεύτηκαν το 1931. Αποτελείται από μονολόγους των έξι βασικών χαρακτήρων του έργου: του Bernard, της Susan, της Rhoda, του Neville, της Jinny, and και του Louis. Εξίσου σημαντικός είναι και ο έβδομος χαρακτήρας, ο Percival, τον οποίο οι αναγνώστες ποτέ δεν "ακούν" να μιλάει με τη δική του φωνή.

Οι περιπέτειες του Λεπρέντη

Ο Μιχάλης (ή Μιλτιάδης) Χουρμούζης ταλαντεύεται αβέβαιος ανάμεσα στον κομφορμιστικό μολιερισμό και στην ανατρεπτική ρομαντική σάτιρα, ανάμεσα στην ηθογραφία και στον πολιτικό λίβελο.

Ο θεατρικός Μίκης Θεοδωράκης

9 Ιουνίου 1962. Στο Θέατρο Παρκ ανεβαίνει η Όμορφη Πόλη του Μίκη Θεοδωράκη, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη, με κείμενα του Μποστ και χορογραφίες Βαγγέλη Σειληνού. Στη σκηνή ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Γιάννης Βογιατζής, η Ντόρα Γιαννακοπούλου, οι αδελφές Καλουτά, ο Ανδρέας Ντούζος, η Σμάρω Στεφανίδου, η Ταϋγέτη, η Μίρκα Καλατζοπούλου κ.α.

Πλούτος σε καιρούς φτώχειας

Στον Πλούτο η φτώχεια είναι και πάλι στο επίκεντρο του οπτικού πεδίου του συγγραφέα, αλλά το ηθικό ζήτημα είναι ίσως περισσότερο διάχυτο. Σημαντική θέση δίνεται στην αρετή της γενναιοδωρίας, η οποία, στον κόσμο ως έχει, δεν φέρνει κανένα κέρδος: ο Δίκαιος είδε ότι οι φίλοι τους οποίους είχε βοηθήσει στο παρελθόν τον απογοήτευσαν όταν είχε ανάγκη,

Μαρτυρίες και σπαράγματα ψυχής

Ο κοινός λόγος αίσθημα και μετάδοση άμεση, πράξη συνηθισμένη, τέλεια: γεμίζεις ένα ποτήρι νερό, πίνεις ή προσφέρεις, περνά το λεωφορείο, σταματά, μπαίνεις. Έτσι απλά, τέλεια, θυμάσαι ιστορίες, περιστατικά, μεγάλα, μικρά και παραμικρά, με λόγια κοινά μια ζωή, πολλές ζωές, εποχές ολόκληρες ζωντανεύουνε,


19ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Η Καλαμάτα, πόλη του χορού, υποδέχεται την 19η κατά σειρά διοργάνωση από 18 έως 25 Ιουλίου 2013.
Η πολυμορφία τάσεων που διαπερνά τον σύγχρονο χορό αλλά και η διεύρυνση του κοινού που προσεγγίζει και αγαπά αυτή την τέχνη αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή βασικό μέλημα της πολιτικής προγραμματισμού του Φεστιβάλ.

Site Specific Festival στο Βυρσοδεψείο

Το Βυρσοδεψείο, οι ΟΔC ensemble και οι AbOvo διοργανώνουν το πρώτο Site Specific Festival στις 13, 14 & 15 Ιουλίου στο Βυρσοδεψείο. Curators του φεστιβάλ είναι η Γιωργίνα Γερμανού, η  Έλλη Παπακωνσταντίνου και ο Γιάννης Σαρακατσάνης.
Το Site Specific αναπτύσσεται με αφετηρία τον ίδιο τον χώρο...

Για ένα πουκάμισο αδειανό...

Η Ελένη του Ευριπίδη γράφτηκε το 412 π.Χ και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την ίδια εποχή, δηλαδή μόλις είχε τελειώσει η Σικελική εκστρατεία με την πανωλεθρία του αθηναϊκού στόλου. Παράλληλα την ίδια εποχή αναπτύσσεται το κίνημα των σοφιστών που είχε αρχίσει να αμφισβητεί πατροπαράδοτες αξίες και προκαλούσε με την κριτική των


Theatre Local 2013

To project Theatre Local του Royal Court Theatre συνεχίζεται στο Λονδίνο και το καλοκαίρι του 2013, με δύο θεατρικές παραγωγές που παρουσιάζονται σε εναλλακτικούς χώρους, εκτός θεατρικής σκηνής.
Πρόκειται για το έργο Circle Mirror Transformation της Annie Baker που θα παρουσιαστεί στο κτίριο Rose Lipman στο Haggerston

Στέλλα travel: η γη της "απαγγελίας"

Το έργο αποτελεί μια θεατρική μεταγραφή της κινηματογραφικής Στέλλας, που φιλοδοξεί να επανεγγράψει στο σήμερα το μυθικό πρόσωπο που ταυτίστηκε με τη μορφή και την ερμηνεία της Μελίνας Μερκούρη. Στη Στέλλα travel τα πρόσωπα συμπυκνώνονται σε τρία και η κεντρική ηρωίδα μιλάει συνέχεια για ένα ταξίδι.Ένα ταξίδι που ούτε η ίδια γνωρίζει αν επιθυμεί πραγματικά.

Η Φαύστα και... το άτυχο Ριτσάκι

Ο Μποστ κατάφερε να δημιουργήσει ένα εντελώς προσωπικό και αναγνωρίσιμο σατιρικό ύφος ως σκιτσογράφος, κειμενογράφος, θεατρικός συγγραφέας, αλλά και ζωγράφος. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου του είναι η γλώσσα του και τα "επίτηδες" ανορθόγραφα κείμενα.

Ένας καλοκαιρινός πειρασμός

Το πρωινό στο σπίτι της οικογένειας Γεωργιάδη "σημαδεύεται" από δύο ατυχή περιστατικά: τη δυσκολία εύρεσης οικιακής βοηθού και την άφιξη της παντρεμένης κόρης Πολυξένης Δρογκά που μόλις έμαθε την άπιστη συμπεριφορά του συζύγου της Γιώργου Δρογκά, με την Καλλιόπη, την οικιακή βοηθό.


Μουσείο ανθρώπινης συμπεριφοράς

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2013, το Θέατρο Σημείο θα παρουσιάσει για δεύτερη χρονιά, τη θεατρική εγκατάσταση Μουσείο ανθρώπινης συμπεριφοράς, σε σύλληψη και σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή, η οποία θα βρίσκεται εγκατεστημένη σε συμβατικούς και μη χώρους, του Μουσείου Μπενάκη.


Μηνολόγιο Ιουλίου 2013

Επιλογές από τις θεατρικές προτάσεις του μήνα.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αγαμέμνων του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη.
Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος —σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Επη—