Από το Blogger.

Ποιος είναι ο Ορλάντο;

Είναι πραγματικός ή πλάσμα της φαντασίας; Είναι άντρας ή γυναίκα; Αριστοκράτης, παρίας, φτωχός ή πλούσιος; Είναι νέος ή τριακοσίων κάτι χρονών; Κυνηγάει τον έρωτα ή τη δόξα; Θέλει να γίνει ποιητής ή πρεσβευτής; Είναι ελεύθερος ή αιχμάλωτος σε αόρατα δίχτυα;

Κριτική θεάτρου: Κατάδικός μου

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Κατάδικός μου των Ελένης Ράντου, Σάρας Γανωτή και Νίκου Σταυρακούδη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη, στο Θέατρο Διάνα.

Οικογένεια Τοτ στη Λάρισα

Ο ούγγρος συγγραφέας Ιστβάν Ορκένυ (1912-1979) έγραψε θεατρικά έργα και μυθιστορήματα, με ιδιαίτερα αναπτυγμένο το γκροτέσκο στοιχείο. Γιος εβραίου φαρμακοποιού, σπούδασε κι ο ίδιος χημεία και φαρμακολογία.

Κριτική θεάτρου: Από τι ζουν οι άνθρωποι;

Της Δήμητρας Χριστοδούλου
Από τι ζουν οι άνθρωποι;, δραματοποιημένο διήγημα του Τολστόι, σε σκηνοθεσία Όλιας Λαζαρίδου, Γιώργου Νανούρη και Ηλία Κουνέλα, στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος"

Μορφές από το έργο του Βιζυηνού

Η Άννα Κοκκίνου μεταφέρει και ζωντανεύει κείμενα του έλληνα λογοτέχνη και μετατρέπει την γλώσσα του κειμένου σε θεατρικό λόγο. Με μοναδικό αντικείμενο ένα τραπέζι γίνεται η αφηγήτρια των έργων του Βιζυηνού Το μόνο της ζωής του ταξείδιον, Το αμάρτημα της μητρός μου, Μοσκώβ Σελίμ, Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπολέως, Αι συνέπειαι της παλαιάς ιστορίας, Πρωτομαγιά.

Το τρένο των νεφών


Λένε πως είναι ένα τρένο-φάντασμα, που, αφού φύγει από το σταθμό, βγαίνει από τις ράγες του, χώνεται στα νέφη και χάνεται. Ότι ταξιδεύει ακυβέρνητο και πως όταν φτάσει στο τέρμα του, που είναι και το τέλος του κόσμου, οι επιβάτες έχουν χάσει τα νιάτα τους.

Κριτική θεάτρου: Το ραφτάδικο

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Το Ραφτάδικο του Ζαν Κλωντ Γκραμπέρ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη, στο Βασιλικό Θέατρο.

Θεατρική ανασκόπηση: Θεσσαλονίκη 2013

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Όσα αγαπήθηκαν, συζητήθηκαν και ξεχώρισαν τη χρονιά που φεύγει, σε ένα μηνολόγιο-απολογισμό.

5+5 προτάσεις για τα Χριστούγεννα

5+5 επιλογές-προτάσεις για γιορτινές θεατρικές εξόδους σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Οι αγαπημένες παραστάσεις της χρονιάς!

Λίγο πριν την εκπνοή του 2013, οι Σκηνοβασίες αναζητούν τις αγαπημένες θεατρικές παραστάσεις του κοινού, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το πνεύμα των Χριστουγέννων στον Πειραιά

Παραμονή Χριστουγέννων. Ο γερο-Σκρουτζ καθόταν στο αφιλόξενο γραφείο του και δούλευε σκυμμένος πάνω από τα χαρτιά του, όπως συνήθως. Τα κόκκινα ρυτιδιασμένα μάτα και τα σφιγμένα άχρωμα χείλη του φανέρωναν καλά το στρυφνό χαρακτήρα του.

Πολιτισμός: μια κοσμική τραγωδία

Οι ανθρώπινες ζωές, σε ατομική και συλλογική κλίμακα, πλήττονται καίρια, στην σωματική τους ολότητα, ως φορείς νοητικών και ερωτικών δυνάμεων, όταν εκείνο που τις συγκρατεί σε στοιχειώδη λειτουργία, ένα σύστημα αξιών, καταρρέει απογυμνώνοντας το Σύμπαν.

Χριστούγεννα με τον Καραγκιόζη

Ο Καραγκιόζης αναλαμβάνει μια πολύ δύσκολη αποστολή: να περιπλανηθεί από την Ανατολή έως τη Δύση και, με τη βοήθεια ενός μελωδικού πλάσματος, της Αγάπης, να μεταφέρει το μήνυμα του Μεγάλου Άρχοντα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας για τις μέρες των Χριστουγέννων.

Κριτική θεάτρου: Ψύλλοι στ' αυτιά

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Ψύλλοι στ' αυτιά του Ζορζ Φεϊντό, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, στο θέατρο Αλίκη.

Iraq-9 τόποι επιθυμίας

Εννέα Ιρακινές γυναίκες, με φόντο τους δύο πολέμους στον Κόλπο, επιχειρούν να εκφράσουν το τί σημαίνει να είσαι γυναίκα, σε μια χώρα που επισκιάζεται από το καθεστώς του πολέμου.

Θεατρική απόδραση στο Λονδίνο

Mojo του Jez Butterwort, σε σκηνοθεσία Ian Rickson.
O Rupert Grint και ο Ben Whishaw πρωταγωνιστούν στην πρώτη σημαντική αναβίωση —μετά την πρώτη παράσταση το 1996— του βραβευμένου με βραβείο Olivier, Mojo.

Κριτική θεάτρου: Η ζωή μου-Ισιδώρα Ντάνκαν

Της Ήβης Βασιλείου
Η ζωή μου-Ισιδώρα Ντάνκαν, σε κείμενο και σκηνοθεσία Θανάση Θεολόγη, στο Θέατρο Αργώ.

Οι περιπέτειες του Γαργαληστή

Ζούσε πριν από χρόνια,
σχεδόν στα βάθη της Ανατολής,
ένας παράξενος ξακουστός Ληστής.
Καθόλου εγωιστής, ούτε κι εφοπλιστής,
παλαιστής, τραγουδιστής αλλά μέγας ταξιδευτής.
Θεωρούσε ένα από τα σπουδαιότερα πράγματα στον κόσμο
το παιδικό γέλιο, γι αυτό...και το έκλεβε!

Γράμμα σε ένα παιδί

Μια γυναικεία φωνή ακούγεται–μια ανύπαντρη γυναίκα που έχει στα σπλάχνα της ένα παιδί. Η γυναίκα αυτή δεν έχει όνομα, ούτε αποκαλύπτει την κοινωνική της θέση. Άλλωστε δεν έχει νόημα. Αυτή η γυναίκα θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε γυναίκα. Πώς αντιμετωπίζεται από τον περίγυρο της;

Η νύχτα των δολοφόνων

Τρία αδέλφια αυτoεγκλωβισμένα στο υπόγειο του σπιτιού τους, αντιδρούν στην ιδέα των παντοδύναμων γονιών τους και φαντασιώνονται ότι τους βγάζουν απ’ τη μέση. Για να ξεπεράσουν τις ενστάσεις τους και για να αντλήσουν κουράγιο για την άρρητη πράξη που αέναα σχεδιάζουν χωρίς να εκτελούν, αναλώνονται σε παιχνίδια ρόλων.

Προσκλήσεις για την "Ισιδώρα Ντάνκαν"

Η Αττική Αυλαία και οι Σκηνοβασίες προσφέρουν προσκλήσεις για την παράσταση Ισιδώρα Ντάνκαν-Η ζωή μου, σε κείμενο και σκηνοθεσία Θαναση Θεολόγη, που παίζεται στο Θέατρο Αργώ, στο Μεταξουργείο.

Η Ηλέκτρα συναντά τις Δούλες

Είναι η Ηλέκτρα η ευγενική και θλιμμένη κόρη, που πενθεί για τον αδικοχαμένο πατέρα της ή η στυγερή μητροκτόνος; Είναι η ηρωική αδερφή που σώζει τη ζωή του αδερφού της ή η αδίστακτη ηθική αυτουργός που του οπλίζει το χέρι; Είναι θύμα ή θύτης; Αφέντης ή δούλα;

Κριτική θεάτρου: Amor

Της Δήμητρας Χριστοδούλου
Amor, σκηνική σύνθεση σε σκηνοθεσία Θόδωρου Τερζόπουλου, στο Θέατρο Άττις.

Μόνος με τον Άμλετ

Ο βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει και στον θρόνο τον διαδέχεται ο αδερφός του Κλαύδιος, που δε διστάζει να παντρευτεί τη χήρα του νεκρού βασιλιά, βασίλισσα Γερτρούδη. Ο γιος της Άμλετ βασανίζεται τόσο από τον ξαφνικό χαμό του πατέρα του όσο και από την απόφαση της μητέρας του να ξαναπαντρευτεί τόσο σύντομα.

Κριτική θεάτρου: Πέερ Γκυντ

Του Κορνήλιου Ρουσάκη
Η δυναμική της λαϊκής φαντασμαγορίας

Πέερ Γκυντ του Ερρίκου Ίψεν, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μαργαρίτη, στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Άγριος σπόρος

Ένας πατέρας με την κόρη του, μία παραλία, ένα μυστήριο το οποίο ψάχνει τη λύση του. Κατηγορίες, μία εξαφάνιση και ένας ενδεχόμενος φόνος υπό διερεύνηση. Μία αυθαίρετη καντίνα τοποθετημένη σε μία απόμερη επαρχιακή παραλία, συρτάρια γεμάτα απλήρωτους λογαριασμούς, κλήσεις και χρέη.

Τζέλα, Λέλα, Κόρνας και Κλεομένης

4 φιλαράκια μεταμορφώνουν το αφιλόξενο αστικό τοπίο σε έναν απέραντο φανταστικό παιχνιδότοπο. Ταξιδεύουν ανάμεσα σε κάδους, αυτοκίνητα, κολώνες, πολυκατοικίες και φωνές γειτόνων με οδηγό και καύσιμο την φαντασία και την φιλία τους.

Τα μυστήρια του Κάτω Κόσμου

Η λυγερή στον Άδη

Καλά τό χουνε τα βουνά, καλόμοιρ' ειν' οι κάμποι,
που Χάρο δεν παντέχουνε, Χάρο δεν καρτερούνε,
το καλοκαίρι πρόβατα και το χειμώνα χιόνια.

Himmelweg-Ο Δρόμος για τον Ουρανό

Στα μέσα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης Εβραίων στην Τσεχοσλοβακία, το Theresienstadt Concentration Camp, μεταμορφώθηκε κυριολεκτικά, σε θέατρο, προορισμένο να υποδεχτεί την πιο φιλόδοξη θεατρική παράσταση της σύγχρονης ιστορίας.

Ισιδώρα Ντάνκαν, η ξυπόλητη χορεύτρια

Η Ισιδώρα Ντάνκαν γνωστή και σαν "ξυπόλητη χορεύτρια" θεωρείται από πολλούς σαν η μητέρα του σύγχρονου χορού. Η Ντάνκαν πρότεινε την επιστροφή στην αρχαία ελληνική χορογραφία.
Παρά τις τραγωδίες που έπληξαν την ζωή της, στάθηκε στα πόδια της,

Ένας ποιητικός ύμνος στη γονιμότητα

Σ' ένα αγροτικό χωριό της Ισπανίας, η Γέρμα, μια νέα, παντρεμένη γυναίκα, γίνεται στόχος και αντικείμενο κουτσομπολιού επειδή δεν μπορεί να κάνει παιδιά. Απελπισμένη και μελαγχολική, αφού έχει εξαντλήσει όλες τις φυσικές και μεταφυσικές δυνατότητες (ξόρκια, μάγια κλπ.),

Μηνολόγιο Δεκεμβρίου 2013

Μια ματιά στις θεατρικές πρεμιέρες του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το Θέατρο του Άλλοτε επιστρέφει με τον Κάτω κόσμο, μια παράσταση βασισμένη στα δημοτικά τραγούδια Γιατί είναι μαύρα τα βουνά, Η Λυγερή στον Άδη, Του Νεκρού Αδελφού.