Από το Blogger.

Ορλάντο με πατίνια

Η Βιρτζίνια Γούλφ, όταν το 1928 γράφει τον Ορλάντο, είναι γοητευμένη από την Βίτα-Σάκβιλ Γουέστ, την οποία γνώρισε το 1922 και συνδέθηκε στενά μαζί της ως το 1925. Η Βίτα είναι μια αριστοκράτισσα.

Κριτική θεάτρου: Γκόλφω

Της Ήβης Βασιλείου 
Γκόλφω του Σπυρίδωνα Περεσιάδη, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου, στο Εθνικό Θέατρο.

Κάτω από το γαλατόδασος

Έργο προορισμένο για το ραδιόφωνο, που πολύ γρήγορα το διεκδίκησε η σκηνή, το Κάτω από το Γαλατόδασος του Ντύλαν Τόμας περιγράφει με ανεπανάληπτο τρόπο, μέσα από αφηγήσεις, διαλογικές σκηνές και τραγούδια, μια μέρα από τη ζωή των κατοίκων ενός φανταστικού παραθαλάσσιου ουαλέζικου χωριού, του Χλαρέγκιμπ.

Υποβολή προτάσεων στις "Θεατρικές Πρεμιέρες"

Ο Δήμος Καλαμαριάς, προκειμένου να συμβάλει στην προώθηση της τοπικής θεατρικής παραγωγής, οργανώνει, για δεύτερη χρονιά, τις Θεατρικές Πρεμιέρες, παρέχοντας φιλοξενία σε θεατρικά σχήματα της Θεσσαλονίκης, από τις 3 ως τις 23 Φεβρουαρίου 2014.

Ο πολύπλευρος Γιούκιο Μισίμα

Ο Γιούκιο Μισίμα γεννήθηκε το 1925 στο Τόκιο και το πραγματικό του όνομα ήταν Κιμιτάκε Χιράοκα. Καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια και μεγάλωσε με αυστηρή πειθαρχία, φοιτώντας στο σχολείο Γκακουσιού-ιν (Κολέγιο των Πατρικίων), όπου ανακάλυψε την ευρωπαϊκή και κλασική ιαπωνική λογοτεχνία.

Κριτική θεάτρου: Τέλος

Της Δήμητρας Χριστοδούλου
Τέλος, σε δραματουργική επεξεργασία Έλενας Μαυρίδου και σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Big Day Ίψεν

Τα μεγάλα ολοήμερα αφιερώματα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος σε σημαντικούς συγγραφείς συνεχίζονται με το Big Day Ίψεν, ένα αφιέρωμα στον Ερρίκο Ίψεν που θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013, με ελεύθερη είσοδο.

Ταξίδι πνευματικής αναζήτησης και ενηλικίωσης

Κάποτε υπήρχε ένα αγόρι που ονομάζονταν Πέερ Γκυντ. Ήταν κακό παιδί. Έκλεβε πράγματα, έκανε κόλπα και ποτέ δεν βοηθούσε τη μητέρα του. Όλοι τον μισούσαν.
Μια μέρα πήγε σε έναν γάμο. Εκεί συνάντησε το πιο όμορφο κοριτσι στον κόσμο.

Οι τελευταίες ώρες του κόσμου

Μετά από μια μεγάλη καταστροφή, οι πέντε τελευταίοι άνθρωποι στον πλανήτη φτάνουν στο μοναδικό σημείο του πολιτισμού που έχει μείνει όρθιο. Εκεί θα περάσουν τις τελευταίες τους ώρες χωρίς να μπορούν πια να περιμένουν κανέναν και τίποτα.

Θεατρικά βραβεία κοινού 2013

Απονεμήθηκαν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013 τα θεατρικά βραβεία κοινού του περιοδικού Αθηνόραμα, για τη θεατρική περίοδο 2012-2013. Την εκδήλωση σκηνοθέτησε ο Γιάννης Κακλέας και παρουσίασε ο ηθοποιός Πάνος Βλάχος.

Η Τρικυμία του Σαίξπηρ για παιδιά

Ο Αριελ το καλό πνεύμα που πετάει, οι φίλοι του τα ξωτικά, ο Κάλιμπαν το κακό τέρας, η δίκαιη δούκισσα Προσπέρια που της άρπαξαν τον θρόνο, εκδιώχθηκε από την πατρίδα της κι έμαθε να κάνει μαγικά σ ένα ερημονήσι,

Το μπουλούκι

Δεκαετία του '60. Ένα από τα λίγα μπουλούκια, αυτά τα μικρά αυτοσχέδια θεατρικά σχήματα που γύριζαν την επαρχία, που έχει απομείνει, φτάνει σε ένα χωριό της Μακεδονίας. Είναι το μπουλούκι-θίασος του Πρόδρομου Χαλκίδη,

Στον Πολυχώρο Vault

O Πολυχώρος Vault, με τις επιλογές του για τη θεατρική περίοδο 2013-2014, δίνει έμφαση στη γυναικεία ψυχοσύνθεση και ξεκινώντας με ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Λόρκα, παρουσιάζει μια σειρά από κλασικά έργα με σύγχρονη ματιά, δράματα και κωμωδίες, χοροθέατρο, όπερα δωματίου και παραστάσεις για παιδιά.

Κριτική Θεάτρου: Debrayage

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Debrayage του Ρεμί ντε Βος, σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου, στο Νέο Υπερώο της Ε.Μ.Σ.
Το Debrayage (συμπλέκτης) του γάλλου Ρεμί ντε Boς έρχεται στην ελληνική θεατρική σκηνή την πιο κατάλληλη χρονική στιγμή.

Σπαράγματα του ανθρώπινου μυαλού

Ο συγκλονιστικός μονόλογος του A από το Crave της Σάρας Κέην, δίχως άλλο σχόλιο.

Εγώ θέλω να κοιμάμαι πλάι σου…
Και να σου κάνω τα ψώνια σου, και να σου κουβαλάω τις σακούλες σου,
Και να σου λέω πόσο πολύ μου αρέσει να είμαι μαζί σου,

Κριτική θεάτρου: Ομήρου Ιλιάδα

Της Δήμητρας Χριστοδούλου

Ομήρου Ιλιάδα, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Ο Πινόκιο ζωντανεύει και πάλι

Ο Πινόκιο έχει ως θέμα του τη συναρπαστική, όσο και γεμάτη εμπόδια πορεία προς την ενηλικίωση και έχει ως ήρωά του το γνωστό ξύλινο ανθρωπάκι που, παρά τις συμβουλές του πατέρα του Τζεπέτο, παρασύρεται από τον κόσμο του θεάματος,

Άμλετ, η τρίτη πράξη

Το στοιχείο που κάνει ξεχωριστό τον Άμλετ, σε σχέση με τις άλλες τραγωδίες εκδίκησης, είναι ότι κάθε δράση που αναμένουμε να δούμε, διαρκώς αναβάλλεται και μετατίθεται (ιδιαίτερα από τον ίδιο τον Άμλετ). Το έργο θέτει μια σειρά ερωτημάτων:

Το μυστικό της κυρίας Έλεν

Κάποιοι από εμάς έχουμε άλυτες υποθέσεις... Μερικοί τις αντιμετωπίζουμε άμεσα και τις λύνουμε εγκαίρως. Πολλοί από μας όμως τις αφήνουμε σε εκκρεμότητα. Και είναι αυτή η καθυστέρηση που κάνει τη σημασία ζωτική, ιδιαίτερα όταν οι εκκρεμότητες αφορούν σε οικεία πρόσωπα.

Κριτική θεάτρου: Η γειτονιά των αγγέλων

Της Ήβης Βασιλείου 

Η γειτονιά των αγγέλων του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου.

Στις ευρωπαϊκές σκηνές

ΛΟΝΔΙΝΟ
Theatre Uncut: Capitalism is Crisis του Tim Price, Amanda του Kieran Hurley, Pick One του Neil LaBut, Church Forced To Put Up Gates After Font Is Used As Wash Basin By Migrants του Mark Thomas, The Wing της Clara Brennan.

Μηνολόγιο Νοεμβρίου 2013

Μια επιλογή από τις πρεμιέρες του μήνα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Once upon... a crime in America. Μια χούφτα άνθρωποι που ξεβράστηκαν κάτω από το άγαλμα της Ελευθερίας,