Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Μηνολόγιο Μαρτίου 2018

Leave a Comment
(1-3-2018)

Μια επιλογή από τις θεατρικές προτάσεις του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Η "Δυιόσκουρος Φοίνιξ" παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο-ταμπού του Ερρίκου Ίψεν "Μπράντ". Το έργο αναφέρεται σε μιά σκοτεινή πατρίδα που μαστίζεται από φτώχια και κρίση ενώ κάτοικοι και πνεύματα έχουν μικρύνει καθώς βυθίζονται στον βούρκο της απραξίας. Σε αυτό το ζοφερό τοπίο, ένας νεαρός Ιερέας τολμά να εφαρμόσει ολοκληρωτικά στην ζωή του το Χριστιανικό ιδεώδες και καλώντας άπαντες να πράξουν το ίδιο, βρίσκει απέναντί του στον αγώνα αυτοθυσίας και παλινόρθωσης του πνεύματος συμπατριώτες, συνεργάτες, φίλους, εχθρούς, οικογένεια, κράτος, θεσμούς ακόμη και ένα μέρος της εκκλησίας. (Θέατρο Αυλαία, από 7/3)

Το "Σπίτι" της Βιργινίας Διακάκη, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά, είναι ένα πρωτότυπο νεοελληνικό έργο σε μορφή θεατρικής, ηχητικής και εικαστικής εγκατάστασης. Πρόκειται για μια υβριδική παράσταση, η οποία συνδέει το θεατρικό κείμενο με τον ήχο, το φωτισμό και τις ψηφιακές τέχνες και εξερευνά τη χρήση των τεχνολογικών μέσων ως μέσο έκφρασης. Ο θεατής εισέρχεται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, φοράει ακουστικά και στη συνέχεια γίνεται μέρος ενός οπτικοακουστικού θεατρικού δρώμενου, που αναπαράγεται ψηφιακά. (Μέγαρο Μουσικής-Μ2, Υπόγειο Πάρκινγκ, 9-31/3) 

Το έργο "Περλιμπλίν και Μπελίσα" του Λόρκα εξιστορεί τον έρωτα του Δον Περλιμπλίν για την νεότερή του Μπελίσα. Πρόκειται για το ποίημα που γίνεται θέατρο. Ο Λόρκα συνδυάζει με έναν μοναδικό τρόπο το κωμικό με το τραγικό στοιχείο, αναζητώντας την πνευματική ουσία του έρωτα και ανάγοντας τον από το επίπεδο του σώματος στο επίπεδο της ψυχής. Από την Ομάδα Τέχνης Oberon, σε σκηνοθεσία Αλέκου Σπυριδάκη (Θέατρο Τ, από 9/3)

H "Βρωμιά" του Robert Schneider -ένα αντιρατσιστικό έργο για τον φόβο και τη μοναξιά- ανεβαίνει στο Θέατρο Αυλαία. Ο Σαντ είναι τριάντα χρονών. Από μικρός ονειρευόταν να φτάσει στ' αστέρια. Από μικρός διάβαζε και μελετούσε λογοτεχνία και γερμανική γλώσσα. Ο Σαντ γεννήθηκε στο Ιράκ. Σήμερα ζει στη Γερμανία που τόσο είχε αγαπήσει. Είναι ένας ακόμα μετανάστης. Θα ήθελε να είναι σαν όλους τους άλλους. Θα ήθελε να μπορεί να τους μιλάει. Να μπορεί να μπαίνει στο μετρό. Αλλά είναι ξένος. Ο Σαντ νοιώθει μοναξιά και φόβο. Ζει κλεισμένος στο δωμάτιό του... Σκηνοθετεί η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου. (16-24/3)

ΑΘΗΝΑ

Η εταιρεία θεάτρου 1+1=1 παρουσιάζει μια σκηνική σύνθεση βασισμένη στον λόγο "Υπέρ του αδυνάτου" του Λυσία (403 π.Χ.) και στο γλυπτό "Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών" του Ντεγκά (1881). Ένας ανάπηρος, μπροστά στη Βουλή, κατηγορούμενος, αγωνίζεται για την αξιοπρέπεια που δικαιούται. Μια μαθητευόμενη χορεύτρια εκτίθεται σαν "τέρας" μέσα στο κλουβί, ερήμην της. Είναι μικροί, ταπεινοί, ουσιαστικά ανώνυμοι. Θα κατηγορηθούν για αυθάδεια, αλαζονεία. Αλλά στέκουν στα πόδια τους και "εκτίθενται", από θέση ασθενή, αξιώνοντας προσοχή, σεβασμό, χώρο. (Οικία Κατακουζηνού, από 1/3)

Η νέα παράσταση της ομάδας σύγχρονου χορού "Στέρεο Νερό" με τίτλο "Dalga/Κύμα" παρουσιάζεται για τρεις μόνo βραδιές στο ιστορικό νυχτερινό κέντρο "Χαλκιάς Παλλάς" στην Πλατεία Καραϊσκάκη. Μια απόπειρα σωματικής έρευνας πάνω στο λαϊκό ιδίωμα. Ένας χορός που αναμετράται με την προσωπική μας ιστορία, τη συλλογική μας μνήμη, το θάνατο, τον έρωτα. Ένας χορός στοχαστικός, αξιακός, ένας χορός δήλωση. Μια δημόσια εξομολόγηση που χορεύεται νύχτα, σε κατάστημα διασκεδάσεως, με τη συνοδεία λαϊκής μουσικής. (4, 5, 18/3)

Το έργο "Super Supper: a title in english for no actual reason" του Γρηγόρη Χατζάκη ανεβαίνει στο Θέατρο Από Κοινού. Μία καυστική αποτύπωση μίας ανασφαλούς καθημερινότητας που αρνείται να αλλάξει προς χάριν της "ασφάλειάς" της. Μία μικροαστική οικογένεια υπερηρώων. Ξεκινάνε την καθημερινή ρουτίνα τους, κάνουν όλες τις καθημερινές δουλειές, με τις υπερδυνάμεις των υπερεργαλείων τους. Όλα αυτά, μέχρι την εμφάνιση ενός επισκέπτη… του "κακού". (από 5/3)

Το Θέατρο Σταθμός φιλοξενεί την παράσταση​ "Η απολογία της Μαρί Κιουρί", σε κείμενο και μουσική της Ευσταθίας και σκηνοθεσία της Κίρκης Καραλή. Η άγνωστη, στο ευρύ κοινό, ιστορία μιας σημαντικής γυναίκας της παγκόσμιας Ιστορίας. Τα όνειρα, η καριέρα, το αποτύπωμά της στην Επιστήμη, οι έρωτες και η σχέση με τις κόρες της. Ένα ερωτικό σκάνδαλο, στο Παρίσι του 1911, γίνεται αφορμή για να κινδυνέψει μια επιστήμονας, να μην πάρει ένα Νόμπελ. Πρωταγωνιστές σ’ αυτό το σκάνδαλο, η Μαρί Κιουρί και ο Πωλ Λανζεβάν, επίσης επιστήμονας, παλιός μαθητής του άντρα της, Πιέρ Κιουρί και παντρεμένος. (από 9/3)

Στο "Αίμα" του Σέρτζι Μπελμπέλ, μια ιδιόμορφη οικογένεια που δρα στο πλαίσιο μιας μυστηριώδους τρομοκρατικής οργάνωσης, απαγάγει μια καθηγήτρια φιλοσοφίας και σύζυγο ενός βουλευτή ζητώντας λύτρα και απειλώντας να κόβει ένα μέλος του σώματος της κάθε 10 ώρες. Η παρέμβαση της κυβέρνησης, καθυστερεί την πληρωμή, αυξάνοντας την αγωνία της κοινής γνώμης για την τύχη της απαχθείσας. Σ’ ένα παράλληλο χωροχρόνο, ένας άντρας και μια γυναίκα στο πάρκο, δύο αστυνομικοί και μια κρυφή ερωμένη εμπλέκονται απροσδόκητα στην ιστορία. Σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος (Altera Pars, από 11/3)



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: