Οδύσσεια από την Πειραματική Σκηνή της "Τέχνης"
Το ταξίδι του Οδυσσέα
Το ταξίδι είναι πάντα μια επιστροφή μέσα μας. Το ίδιο συμβαίνει και με το ταξίδι του Οδυσσέα. Πολλοί πειρασμοί θα βρεθούν μπροστά του: η λήθη στη χώρα των Λωτοφάγων, ο αισθησιασμός στο παλάτι της Κίρκης, η αθανασία στο νησί της Καλυψώς, κλπ. Αλλά κάθε φορά αντιστέκεται στον πειρασμό, δεν θα αφεθεί σε κανένα από τα όνειρά του, ούτε καν στο τελευταίο, όταν θα βρεθεί στην κατάσταση ενός τρωτού γυμνού παιδιού, με την τύχη του στα χέρια της Ναυσικάς, και θα τον δεχτούν οι μακάριοι Φαίακες, ένας λαός που αγαπάει την ισορροπία, που ξέρει να οργανώνει την ευτυχία.
Το ταξίδι είναι πάντα μια επιστροφή μέσα μας. Το ίδιο συμβαίνει και με το ταξίδι του Οδυσσέα. Πολλοί πειρασμοί θα βρεθούν μπροστά του: η λήθη στη χώρα των Λωτοφάγων, ο αισθησιασμός στο παλάτι της Κίρκης, η αθανασία στο νησί της Καλυψώς, κλπ. Αλλά κάθε φορά αντιστέκεται στον πειρασμό, δεν θα αφεθεί σε κανένα από τα όνειρά του, ούτε καν στο τελευταίο, όταν θα βρεθεί στην κατάσταση ενός τρωτού γυμνού παιδιού, με την τύχη του στα χέρια της Ναυσικάς, και θα τον δεχτούν οι μακάριοι Φαίακες, ένας λαός που αγαπάει την ισορροπία, που ξέρει να οργανώνει την ευτυχία.
Θέατρο του Νέου Κόσμου: θεατρική περίοδος 2015-2016
Το πρόγραμμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου —που αυτή τη χρονιά συμπληρώνει 18 χρόνια παρουσίας στη θεατρική ζωή— περιλαμβάνει παραστάσεις που συνυπάρχουν και εναλλάσσονται στη διάρκεια της σεζόν, περιοδείες, παραγωγές και συμπαραγωγές, σύγχρονα και κλασικά έργα, παραστάσεις για ενήλικο κοινό και παραστάσεις για παιδιά και εφήβους, δράσεις αλληλεγγύης, θέατρο για παιδιά σε νοσοκομεία και ιδρύματα ή παιδιά από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Λέξεις χωρίς αναβάτες
Η πρώτη πόλη
"Πες μου για μια ακόμη πόλη", επέμενε.
"...Φεύγεις από εκεί και καλπάζεις τρεις μέρες ανάμεσα στο γρέγο και το λεβάντε..." ξανάρχισε ο Μάρκο, απαριθμώντας ονόματα και έθιμα και εμπορεύματα πολλών τόπων. Θα μπορούσες να πεις ότι είχε ένα ρεπερτόριο ανεξάντλητο, όμως τώρα ήρθε και η σειρά του να παραιτηθεί.
"Πες μου για μια ακόμη πόλη", επέμενε.
"...Φεύγεις από εκεί και καλπάζεις τρεις μέρες ανάμεσα στο γρέγο και το λεβάντε..." ξανάρχισε ο Μάρκο, απαριθμώντας ονόματα και έθιμα και εμπορεύματα πολλών τόπων. Θα μπορούσες να πεις ότι είχε ένα ρεπερτόριο ανεξάντλητο, όμως τώρα ήρθε και η σειρά του να παραιτηθεί.
Ο άνθρωπος που έγινε σπουργίτι
[...]Ο Σπουργίτης έστριψε το κεφάλι μια από δω και μια από κει. Μ' όλο που ο ήχος της θάλασσας έβγαινε μέσα από το σπόρο, εκείνος ένιωθε πως έρχεται μόνο από μια κατεύθυνση. Στράφηκε προς τον ήχο. Και καθώς το έκανε αυτό, ένα παράξενο πράγμα συνέβη. Είδε τη θάλασσα μικρή κι απομακρυσμένη σαν να κοιτούσε απ' την ανάποδη ενός τηλεσκοπίου.
Στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων...
Η δημιουργική ομάδα του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων έχει ετοιμάσει για την περίοδο 2015–2016, ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, φεστιβάλ, σεμινάρια, εργαστήρια και θεάματα για παιδιά, site specific θεατρικές, χορευτικές, μουσικές και εικαστικές εγκαταστάσεις,
Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός του Εθνικoύ Θεάτρου για την περίοδο 2015-2016
Ο καλλιτεχνικός διεθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός παρουσίασε το αναθεωρημένο πρόγραμμα της θεατρικής περιόδου 2015-2016. Οι κύριοι άξονες του ρεπερτορίου στηρίζονται στο πρόγραμμα που παρουσίασε εσπευσμένα την περασμένη άνοιξη ο προηγούμενος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού, Σωτήρης Χατζάκης.
Πλατφόρμα Μονοδράματος στην Πάφο
Η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης Πάφος 2017 παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Κύπρο μια Πλατφόρμα Μονοδράματος. Το Μονόδραμα διαφοροποιείται από τον μονόλογο ως αυτόνομο είδος (genre) θεάτρου, αφού σε αυτό μπορούν να ερμηνευθούν από έναν μόνο ηθοποιό, περισσότεροι ρόλοι του ενός. Ξεκινώντας από τη Βόρεια Ευρώπη στα τέλη του 20ού αιώνα, κατέκτησε τη θεατρική σκηνή πολλών χωρών συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία μέχρι σήμερα με γοργούς ρυθμούς.