Από το Blogger.

Θεατρική Άνοιξη 2015 στη Λάρισα

To Θεσσαλικό Θέατρο-Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Λάρισας διοργανώνει για έκτη χρονιά τη "Θεατρική Άνοιξη". Πρόκειται για έναν κύκλο παραστάσεων με μετακλήσεις θεατρικών σχημάτων από την Αθήνα.

Zyklon ή το πεπρωμένο

Ένας άντρας και μια γυναίκα συναντιούνται στη δίδυμη κάψουλα ενός διάσημου παιχνιδιού roller coaster του Ζyklon. Βασική προϋπόθεση του παιχνιδιού είναι ότι κατά τη διάρκειά του, αυτοί οι δύο άνθρωποι δε θα ιδωθούν ποτέ.

Big Day: Μολιέρος

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος διοργανώνει το τέταρτο Big Day-Αφιέρωμα αυτής της θεατρικής περιόδου, την Κυριακή 8 Μαρτίου 2015, στους χώρους του Θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Παράνομη οδήγηση

Το έργο της Πάολα Βόγκελ "Παράνομη οδήγηση" ("How I Learned to Drive") έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη τον Φεβρουάριο του 1997. To έργο παρακολουθεί την ιδιαίτερη σχέση που δημιουργείται ανάμεσα σε μια ανήλικη κοπέλα, που ψάχνει να καλύψει το κενό του απόντα πατέρα της και στον 40χρονο αλκοολικό άνδρα της θείας της. Δύο άνθρωποι που νιώθουν πως δεν ανήκουν πουθενά, συναντιούνται ερωτικά μέσα σε μία δυσλειτουργική οικογένεια. 

Ο Πύργος στο Σχήμα Εκτός Άξονα

Ο Φραντς Κάφκα ξεκίνησε να γράφει τον "Πύργο" το 1922 όταν έφτασε στο χειμερινό θέρετρο Spindlermuhle. To έργο έμεινε ημιτελές και δημοσιεύτηκε δύο χρόνια μετά τον θάνατό του. Πρόκειται για μια στοιχειωμένη ιστορία για την αμείλικτη μάχη ενός ανθρώπου, του "Κ", απέναντι σε μια ανεξιχνίαστη, μυστηριώδη εξουσία, προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στον Πύργο.

Ναταλία Γκίντζμπουργκ - "Η καρδιά είναι δυνατή, Μάρκο! Μονάχα η καρδιά!"

Γκίντζμπουργκ Ναταλία, Διάλογος - Παραθαλάσσιο χωριό, μτφρ. Ειρένα Ιωαννίδου Αδαμίδου, Δωδώνη, Αθήνα, 1998.

Η βασίλισσα της ομορφιάς

Η σχέση μάνας και κόρης είναι το κύριο θέμα στο έργο "Η βασίλισσα της ομορφιάς" του ιρλανδού συγγραφέα Μάρτιν Μακ Ντόνα. Η εβδομηντάχρονη Μαγκ ταλαιπωρεί τη σαραντάχρονη κόρη της Μωρήν, δηλητηριάζοντας την καθημερινότητα της με ψέματα, εκνευριστικές απαιτήσεις και προσωπικές κακίες, φτάνοντας στο σημείο να εμποδίσει τη Μωρήν να ζήσει τη μοναδική ερωτική εμπειρία της ζωής της.

Βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2015

Ανακοινώθηκαν την Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015 οι υποψηφιότητες για την τιμητική διάκριση για την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία της χρονιάς.

Κανελόριζα στο Μπενσουσάν Χαν

Τ`ακροδάκτυλα μου / καμία ακτή / καλή μου / καμιά ακτή / καλή μου / δεν ορίζουν / παρεκτός / του κορμιού σου το περίγραμμα."
(Αναστασία Γκίτση)

Χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών 2015

2, 3 και 4 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"BiT", σε χορογραφία Μαγκύ Μαρέν.
Η γαλλίδα χορογράφος επανακάμπτει για πέμπτη φορά στην Πειραιώς 260, με την τελευταία δημιουργία της, "BiT" –τίτλος που παραπέμπει στον ρυθμό της techno. Με πηγή έμπνευσης το έργο του Γάλλου φιλοσόφου Πιερ Σοβανέ "Ο ρυθμός και ο λόγος", μας βυθίζει σε ένα αγχωτικό ημίφως, υπογράφοντας μια χορογραφία άλλοτε πένθιμη, άλλοτε οργισμένη, βαθιά πολιτική ωστόσο, και σε ευθεία σύνδεση με τη ζωή.

Το Ινστιτούτο Γκροτόφσκι στη Θεσσαλονίκη

H θεατρική ομάδα Passatempo διοργανώνει έναν κύκλο εκδηλώσεων και προσκαλεί στη Θεσσαλονίκη το Ινστιτούτο Γκροτόφσκι και το Στούντιο Ματέκα, που βρίσκεται υπό την αιγίδα του. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις θεατρικές παραγωγές κι ένα master class.

Κριτική θεάτρου: Ιμμάνουελ Καντ

Της Κατερίνας Πεσταματζόγλου 

"Ιμμάνουελ Καντ" του Τόμας Μπέρνχαρντ, σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα, στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν (Φρυνίχου)

Οδύσσεια από τους Patari Project

Ποιος είναι ο Οδυσσέας; Σε τι θέλει να γυρίσει; Κι αν τα καταφέρει, τι μένει στο τέλος;
Χρησιμοποιώντας την τεχνική της πλατφόρμας, πέντε ηθοποιοί σε περιορισμένο χώρο 1 x 1,60, χωρίς σκηνικά και κοστούμια, μόνο με το σώμα και τη φωνή τους, αφηγούνται το ταξίδι ενός ήρωα που υπάρχει μέσα μας. Που τον επιστρατεύουμε και τον ανακαλούμε κάθε φορά που μας χρειάζεται.

Αλεξέι Αρμπούζοφ - Φθινοπωρινή ιστορία

Αρμπούζοφ Αλεξέι, Φθινοπωρινή Ιστορία, μτφρ. Κώστας Κοτζιάς, Πατάκη, 1999. [...]

Θέατρο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015

31 Μαΐου και 1, 2 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Πάπισσα Ιωάννα" του Εμμανουήλ Ροΐδη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου.
Ο σκηνοθέτης ολοκληρώνει την περσινή παράσταση "εν εξελίξει".

Ανοιχτή Σκηνή-Θεατρικές Φωνές της Πόλης για τέταρτη χρονιά

To Φεστιβάλ "Ανοιχτή Σκηνή-Θεατρικές Φωνές της Πόλης" που διοργανώνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης έρχεται για τέταρτη χρονιά στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον-Σκηνή Νίκος Ναουμίδης. Στη φετινή διοργάνωση συμμετέχουν 11 θεατρικές παραγωγές από ομάδες της πόλης που συνεχίζουν να δημιουργούν, δίχως να διαθέτουν μόνιμη θεατρική στέγη.

Χάσεκ Γιάροσλαβ - Ο καλός στρατιώτης Σβέικ

Χάσεκ Γιάροσλαβ, Ο καλός στρατιώτης Σβέικ, διασκευή Δημήτρης Πιατάς, Ύψιλον, Αθήνα, 1997.

Η αρχή του Αρχιμήδη

Κάθε σώμα βυθισμένο σε ρευστό, δέχεται άνωση
ίση με το βάρος του ρευστού που εκτοπίζει. 

Αρχιμήδης

Σάμουελ Μπέκετ - ΟΧΙ ΕΓΩ

Μπέκετ Σάμουελ, Μονόπρακτα, μτφρ. Μάκης Λαχανάς, Δωδώνη, Αθήνα, 1990.

Τέρατα στον Τεχνοχώρο Cartel

1η Μαΐου 1895. Σικάγο. 30 χρόνια από το τέλος του Εμφυλίου. Σε μια μικρή, σκονισμένη πλατεία της πόλης, έχει στηθεί η τέντα του φημισμένου, αλλά τώρα πια ξεπεσμένου, περιοδεύοντος τσίρκου Lalloo.

Κριτική θεάτρου: Το νησί των σκλάβων

Tης Κατερίνας Πεσταματζόγλου 

"Το νησί των σκλάβων" του Πιερ ντε Μαριβώ, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης-Κάρολος Κουν.

Ένα φανταστικό στιγμιότυπο από τη ζωή του ζωγράφου Κλαρκ

ζωγράφος Κλαρκ, είναι πρόσωπο του θεατρικού έργου Ανωνύμου, Ο Άρντεν από το Φέβερσαμ, μτφρ. Σεραφείμ Βελέντζας,  Άγρα, 1991.

Ένας μήνας στην εξοχή

Τουργκένιεφ Ιβάν, Ένας μήνας στην εξοχή, μτφρ. Αλέξης Σολομός, εκδ. Δωδώνη, Αθήνα, 1993.

Βιβλιοπαρουσίαση: Γυναικείες διαδρομές: Η Γαλάτεια Καζαντζάκη και το θέατρο

Βαρβάρα Γεωργοπούλου, Γυναικείες διαδρομές: Η Γαλάτεια Καζαντζάκη και το θέατρο, Αιγόκερως, Αθήνα 2012.

Τη Μοναξιά και τους Ανθρώπους να φοβάσαι

Τόπος: Ψυχιατρείο (ή το μυαλό του ψυχασθενούς)
Χρόνος: Σήμερα (ή μπορεί και πάντα)
Πρόσωπα: ο Α και ο Β (ή εγώ κι εσύ)

Δον Ζουάν: οι περιπέτειες ενός ακόλαστου αριστοκράτη

Ο "Δον Ζουάν" του Μολιέρου δημοσιεύτηκε το 1665 και είναι η τρίτη γαλλική προσαρμογή του μύθου, αφού έχουν προηγηθεί η εκδοχή του Dorimon το 1659 και του Villier το 1660. Εκτός αυτών, ιταλικοί κωμικοί και ιδίως ο θίασος του Biancolelli, παρουσιάζουν στο Παρίσι, σκηνές της Commedia Dell' Arte με το ίδιο θέμα. Το έργο, γραμμένο σε πεζό λόγο, δεν ακολουθεί τους θεατρικούς κανόνες της εποχής και παραμερίζει τις ενότητες χώρου, χρόνου και δράσης.

Κριτική θεάτρου: Σμύρνη μου αγαπημένη

Της Κατερίνας Πεσταματζόγλου

"Σμύρνη μου αγαπημένη", σε κείμενο και σκηνοθεσία Μιμής Ντενίση, στο "Θέατρον" του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος (Αθήνα)

Σώμα σε 64 κινήσεις

5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55,60, 64 = γη
5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55,60, 64 = ουρανός
5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55,60, 64 = χώμα
5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55,60, 64 = αστερισμός
5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55,60, 64 = σώμα

Στην άκρη του βατήρα

Σ" έναν γυμνό χώρο που μεταμορφώνεται πότε σε σπίτι, πότε σε πασαρέλα, πότε σε γιαπωνέζικο λουτρό και πότε σε ατμόσφαιρα από έργο του Μπέκετ, μια γυναίκα κολυμπά ανάμεσα στις δοξασίες της, στις αντιφάσεις της, στην αναποφαστικότητά της και στα αδιέξοδα που —κατά κύριο λόγο— η ίδια δημιουργεί στον εαυτό της.

Κριτική θεάτρου: Ο γλάρος

Της Κατερίνας Πεσταματζόγλου

"Ο γλάρος", του Άντον Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, στο Θέατρο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες. (Αθήνα)

Ο προγραμματισμός του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καβάλας έχει προγραμματίσει για το τρίμηνο Φεβρουάριος-Απρίλιος 2015 τις ακόλουθες παραγωγές:

Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας

"Κινήσεις ασυγκράτητες κοφτές
όπως βγαίνουν και πετιούνται όπου νάναι
σαν για να μη φορεθούν ποτέ ξανά
περιττά και άχρηστα
τα ρούχα τρελαμένων εραστών που επείγονται
να φανερώσουν ολόγυμνα τα σώματά τους
και να παρθούν ο ένας απ’ τον άλλον
μέσα στην άσκεπτη συναρπαγή τους".

Μηνολόγιο Φεβρουαρίου 2015

Μια επιλογή από τις θεατρικές πρεμιέρες του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ