Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος πραγματοποιεί ολοήμερο αφιέρωμα στον ρώσο συγγραφέα Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, (συγγραφέα του έργου "Δον Κιχώτης" που ανεβαίνει αυτή την περίοδο από το Κρατικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη), την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015, στους χώρους του Θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.
3 Χρόνια Σκηνοβασίες
Οι αγαπημένες μας Σκηνοβασίες συμπληρώνουν σήμερα 3 χρόνια διαδικτυακού ταξιδιού στον κόσμο του θεάτρου. Με εφόδιο τις 980 αναρτήσεις μας και με πολλές ευχαριστίες για τις περίπου 225.000 επισκέψεις αναγνωστών στο blog συνεχίζουμε την προσπάθεια μας για μια ολοκληρωμένη και αντικειμενική θεατρική ενημέρωση.
Ιμμάνουελ Καντ
Στο έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ "Ιμμάνουελ Καντ", ο μέγιστος γερμανός διαφωτιστής του 18ου αιώνα ταξιδεύει με ένα υπερωκεάνιο προς την Νέα Υόρκη, στη δική μας σύγχρονη εποχή. Πρόκειται να ανακηρυχθεί Επίτιμος Διδάκτορας κι ελπίζει ταυτοχρόνως, πως οι γιατροί της Αμερικής θα θεραπεύσουν το γλαύκωμα από το οποίο πάσχει.
Addio del passato
Μία μάνα και μία κόρη συναντιούνται στο πατρικό σπίτι για να εκτελέσουν μια οικογενειακή ιεροτελεστία: το παραδοσιακό κέικ της Τετάρτης. Μέσα στα σκεύη και τα υλικά της κουζίνας θα ανακατέψουν και τις μνήμες της κοινής τους ζωής, ανασύροντας μυρωδιές, ήχους, στιγμές και εν τέλει συναισθήματα. Το ταξίδι αυτό θα τους οδηγήσει αναπόφευκτα σε ένα ξεχασμένο τραύμα που έχει μείνει ανοιχτό. Ηρθε η ώρα ν'ακουστεί ή θα μείνει σιωπηλό για πάντα;
Sweeney Todd, Ο αστικός μύθος του φονικού κουρέα
Ένας κουρέας που ζει δύο ζωές. Ένα παρελθόν που στερήθηκε άδοξα και ένα παρόν που δεν επέλεξε. Παιχνίδι της μοίρας, θα έλεγε κάποιος. Συχνά όμως η ανθρώπινη δολοπλοκία ξεπερνά κάθε είδους πεπρωμένο. Οι θύτες γίνονται θύματα και τα θύματα θύτες. Η ανθρώπινη φύση αλλοτριώνεται και ο βασιλιάς της τροφικής αλυσίδας του πολιτισμένου κόσμου μπαίνει στην μηχανή του κιμά και γίνεται βρώση για το ίδιο του το είδος.
Big Day: Βασίλης Τσιτσάνης
Mε ένα αφιέρωμα στον συνθέτη Βασίλη Τσιτσάνη συνεχίζονται τα "Big Days" του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, την Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015, στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.
Πυρήνας του αφιερώματος θα αποτελέσει ένα λαϊκό γλέντι της δεκαετίας του ΄50, της εποχής δηλαδή που μεσουρανούσε ο μεγάλος δημιουργός.
Πυρήνας του αφιερώματος θα αποτελέσει ένα λαϊκό γλέντι της δεκαετίας του ΄50, της εποχής δηλαδή που μεσουρανούσε ο μεγάλος δημιουργός.
54 χρόνια Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ιδρύθηκε στις 13 Ιανουαρίου 1961 και εγκαινίασε τη δραστηριότητά του το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς με παραστάσεις της τραγωδίας του Σοφοκλή "Οιδίπους Τύραννος, στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων. Πρώτος πρόεδρός του υπήρξε ο συγγραφέας Γιώργος Θεοτοκάς και πρώτος διευθυντής του ο σκηνοθέτης Σωκράτης Καραντινός.
Μαύρο αίμα
Από πότε ο πόλεμος έγινε ο πατέρας των πάντων; Πότε αναγορεύτηκε η καταστροφή κατόρθωμα; Οι πρώτοι ιδιοκτήτες γης, από ποιόν την κληρονόμησαν; Ποια ήταν η πρώτη φορά που ο άνθρωπος είπε: "αυτό εδώ είναι δικό μου"; Το έγκλημα, πότε έπαψε να είναι εσωτερική υπόθεση των τύψεων και έγινε υπόθεση του νόμου;
Προσγείωση στο Faust
Μια αμερικανίδα πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας εκτελεί με αφοσίωση τις αποστολές που λαμβάνει. Πετάει ψηλά στον ουρανό, απολαμβάνει την ελευθερία του γαλάζιου και ξεφορτώνει τις βόμβες της πάνω από τα μυρμήγκια που χαλάνε την αρμονία του τοπίου. Δεν ξέρει ποιοι ακριβώς είναι αυτοί εκεί κάτω, είναι όμως σίγουρη πως είναι οι κακοί.
Manifesto 2083
Στις 22 Ιουλίου 2011, ο Νορβηγός Anders Behring Breivik, πυροδότησε μια βόμβα σε παγιδευμένο αυτοκίνητο έξω από κυβερνητικό κτίριο στο Όσλο, σκοτώνοντας οκτώ ανθρώπους, και συνέχισε την αιματηρή του πορεία στο νησί Ουτόγια, όπου δολοφόνησε ακόμα 69 άτομα, στην πλειοψηφία τους έφηβοι, στη νεανική κατασκήνωση του Εργατικού Κόμματος. Πριν απ’ αυτή του την τρομοκρατική επίθεση, έγραψε και δημοσίευσε στο διαδίκτυο ένα κείμενο με τίτλο "Μανιφέστο 2083–Μια Ευρωπαϊκή Διακήρυξη Ανεξαρτησίας".
Παράσιτα στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
H Πινκ αγαπάει τη Ρόλλυ και η Ρόλλυ αγαπάει την Πινκ. Είναι αδελφές, που μοιράζονται το ίδιο τραυματικό παρελθόν και το ίδιο ζοφερό παρόν: κακοποίηση, φτώχεια, φυλακή, ναρκωτικά. Η μία θέλει να ξεφύγει. Η άλλη δεν την αφήνει, τη χρειάζεται κοντά της. Πώς μπορείς να σταθείς στα πόδια σου κουβαλώντας το ασήκωτο βάρος της ύπαρξης ενός δικού σου ανθρώπου;