Από το Blogger.

Αντιγόνη από το Θέατρο της Μόσχας "Luna Theater"

Η αρχαία ελληνική τραγωδία "Αντιγόνη" του Σοφοκλή είναι ένα από τα ωραιότερα δείγματα της παγκόσμιας λογοτεχνικής κληρονομιάς, σύμβολο συνέπειας στο χρέος και τους άγραφους νόμους, πίστης σε διαχρονικές αξίες και ιδανικά, φορέας μηνύματος καθολικής αγάπης, ανθρωπιάς, ανθρωπισμού, πραγματικής αρετής.

Πολιτιστική Ατζέντα Γαλλικού Ινστιτούτου

To Γαλλικό Ινστιτούτο έχει προγραμματίσει πλήθος εκδηλώσεων λόγου, κινηματογραφικών προβολών, σεμιναρίων, εικαστικών εκθέσεων, θεατρικών και μουσικών παραστάσεων.

Το θεατρικό πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Βάκχες: Ταξίδι αυτογνωσίας και έκστασης

Το σοφόν δ’ ου σοφία… Ένας θεός με ανθρώπινη μορφή εδραιώνει τη λατρεία του στη Θήβα: "Είμαι ο Διόνυσος. Ήρθα. Εφανερώθηκα", θα πει και θα εκδικηθεί τη βασιλική οικογένεια της μητέρας του Σεμέλης, που δεν πίστεψε ότι απέκτησε γιο με τον Δία. Η φύση αντιπαρατίθεται στον ορθολογισμό. Η θρησκευτική εμπειρία της βακχείας εξελίσσεται σε τελετουργικό σπαραγμό και ωμοφαγία, παραπέμποντας στον κύκλο του θανάτου και της ανανέωσης.

Η ηθική επιλογή της Αντιγόνης

Στην "Αντιγόνη" του Σοφοκλή, η κεντρική αντιπαράθεση στον Κρέοντα και στην Αντιγόνη είναι ισχυρή. Έχοντας δώσει τη διαταγή του, ο Κρέων νιώθει ότι πρέπει να την υποστηρίξει με οποιοδήποτε κόστος. Η Αντιγόνη καταβάλλει μικρή προσπάθεια να αντιμετωπίσει το παραπάνω επιχείρημά του, καθώς στην περίπτωσή της βασίζεται σε έναν νόμο που υπερέχει όλων των νόμων που έχει φτιάξει ο άνθρωπος. Η σύγκρουση φαίνεται εκ πρώτης όψεως ισορροπημένη,  ένα αληθινό παράδειγμα της σοφόκλειας συμμετρίας, αν και όσο περισσότερο τη μελετά κανείς, τόσο λιγότερο υποστηρίζει αυτή την άποψη.

Ο άνθρωπος ανεμιστήρας ή πως να ντύσετε έναν ελέφαντα

Ήταν ένα άνθρωπος,
ο άνθρωπος ανεμιστήρας.
Αντί για σώμα είχε ένα χοντρό άκαμπτο σίδερο.
Μία προπέλα για πρόσωπο,
ένα κουμπί στη θέση της καρδιάς,
και στο μυαλό αέρα.

Βιβλιοπαρουσίαση: Πολύχρωμες αφηγήσεις

Αντόν Π. Τσέχοφ, Πολύχρωμες αφηγήσεις, μετ. Πάνος Σταθόγιαννης, Ροές, Αθήνα 2014.

Royal Court Theatre: θεατρική περίοδος 2014-2015


Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός του Royal Court Theatre του Λονδίνου για τη θεατρική περίοδο 2014-2015 περιλαμβάνει τα νέα έργα των Molly Davies, Zinnie Harris, Rory Mullarkey, Tim Price και Jack Thorne, το έργο της πρωτοεμφανιζόμενης Diana Nneka Atuona, μια συνεργασία ανάμεσα στον επιστήμονα Chris Rapley, στον θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη Duncan Macmillan και στη σκηνοθέτιδα Katie Mitchell και μια παραγωγή για νεανικό κοινό, τη διασκευή του έργου "The Twits" από τον Enda Walsh.

Φεστιβάλ Μεσογειακής Δραματουργίας στη Νέα Υόρκη

Το φεστιβάλ Between the Seas της Νέας Υόρκης ιδρύθηκε το 2011 απο την ελληνίδα ηθοποιό και θεατρολόγο Ακτίνα Σταθάκη με στόχο την προώθηση στη Βόρεια Αμερική της μεσογειακής ταυτότητας και των παρασταστικών τεχνών.

Κριτική θεάτρου: Τρωάδες

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Με οδηγό τις συμβάσεις και χωρίς ρίσκο

"Τρωάδες" του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Πέρσες: ο μύθος και η Ιστορία

Οι "Πέρσες" είναι έργο μοναδικό ανάμεσα στα σωζόμενα αρχαία ελληνικά έργα, επειδή το θέμα του αντλείται από ένα περιστατικό της σύγχρονης αθηναϊκής ιστορίας. Κατά μια έννοια, όλες οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες δραματοποιούν τη σύγχρονη τους ιστορία, είτε το θέμα τους είναι η ιστορία του Οιδίποδα είτε ο Τρωικός Πόλεμος, χωρίς αυτό να απειλεί την εγκυρότητα του χειρισμού του μύθου από τους τραγικούς.

Διασκεδαστικές ιστορίες περί θνητότητας

Ο Γιάννης Μόσχος, σκηνοθετεί για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών και προτείνει μια σύνθεση βασισμένη κυρίως σε διηγήματα, αλλά και σε αποσπάσματα από θεατρικά έργα του Τσέχοφ. Ένα ψηφιδωτό των προσώπων και των θεματικών του συγγραφέα. Ένα σύμπαν ανθρώπινων ζωών τόσο διαφορετικών αλλά και τόσο όμοιων μεταξύ τους.

Η Μεγάλη Χίμαιρα για πρώτη φορά στη σκηνή

Ένα από τα πιο γνωστά και αγαπητά μυθιστορήματα των τελευταίων 60 χρόνων, η "Μεγάλη Χίμαιρα" του Μ. Καραγάτση, παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρώτη από το θέατρο Πορεία, σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών.

Προμηθέας Δεσμώτης από τον Έκτορα Λυγίζο στην Επιδαυρο

Το Κράτος και η Βία οδηγούν τον αιχμάλωτο Προμηθέα σε ένα βράχο, όπου θα καρφωθεί επειδή αγνόησε τη θέληση του Δία και έκλεψε τη φωτιά για να τη δώσει στους ανθρώπους. Αρχετυπική μορφή κατά της τυραννίας, ο αισχυλικός ήρωας θα υποστεί αμετανόητος το μαρτύριο και θα καταποντιστεί, με βροντές και αστροπελέκια, από τον εκδικητή θεό, μαζί με τις Ωκεανίδες που του συμπαραστάθηκαν.

Ιούλιος στη Θερινή Αυλαία

Το Θέατρο Αυλαία, ύστερα από 3 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης μας αποφάσισε να προχωρήσει και να ανοίξει τα φτερά του δημιουργώντας ένα ανοιχτό θέατρο, την "Θερινή Αυλαία".
Η "Θερινή Αυλαία" λειτουργεί για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2014, μέσα στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, πλησίον του περιπτέρου 16.

"Ρομαντικοί ληστές" στο Φεστιβάλ Αθηνών

Ο Φρίντριχ Σίλερ, κύριος εκπρόσωπος του Ρομαντισμού, έγραψε το πρώτο έργο του, τους "Ληστές", το 1781, σε ηλικία 22 ετών. Στο έργο κυριαρχεί η πάλη του ατόμου ενάντια σε μια άδικη κοινωνία. Οι έννοιες της αδικίας και της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της ελπίδας για το αύριο είναι ιδανικά που χαρακτηρίζουν το κίνημα του Ρομαντισμού και προτάσσονται στα έργα που "εντάσσονται" σ' αυτό.

Ουρανός κατακόκκινος στο Επταπύργιο

Ένα κορίτσι ανεβαίνει με τη μητέρα της το δρόμο προς το Επταπύργιο. Δεν πάει αυτοκίνητο ως εκεί. Είναι χωματόδρομος. Φυσάει.
Μέσα στις φυλακές κρατείται ο ποιητής Μανόλης Αναγνωστάκης. Για τη συμμετοχή του στην οργάνωση της ΕΠΟΝ.
Το κορίτσι είναι η μικρότερη αδερφή του. Του πηγαίνουν πράγματα, εφημερίδες, κρυμμένα ποιήματα.

Μηνολόγιο Ιουλίου 2014

Μια επιλογή από τις θεατρικες προτάσεις του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ