Από το Blogger.

Ποιος είναι ο Ορλάντο;

Είναι πραγματικός ή πλάσμα της φαντασίας; Είναι άντρας ή γυναίκα; Αριστοκράτης, παρίας, φτωχός ή πλούσιος; Είναι νέος ή τριακοσίων κάτι χρονών; Κυνηγάει τον έρωτα ή τη δόξα; Θέλει να γίνει ποιητής ή πρεσβευτής; Είναι ελεύθερος ή αιχμάλωτος σε αόρατα δίχτυα;

Κριτική θεάτρου: Κατάδικός μου

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Κατάδικός μου των Ελένης Ράντου, Σάρας Γανωτή και Νίκου Σταυρακούδη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη, στο Θέατρο Διάνα.

Οικογένεια Τοτ στη Λάρισα

Ο ούγγρος συγγραφέας Ιστβάν Ορκένυ (1912-1979) έγραψε θεατρικά έργα και μυθιστορήματα, με ιδιαίτερα αναπτυγμένο το γκροτέσκο στοιχείο. Γιος εβραίου φαρμακοποιού, σπούδασε κι ο ίδιος χημεία και φαρμακολογία.

Κριτική θεάτρου: Από τι ζουν οι άνθρωποι;

Της Δήμητρας Χριστοδούλου
Από τι ζουν οι άνθρωποι;, δραματοποιημένο διήγημα του Τολστόι, σε σκηνοθεσία Όλιας Λαζαρίδου, Γιώργου Νανούρη και Ηλία Κουνέλα, στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος"

Μορφές από το έργο του Βιζυηνού

Η Άννα Κοκκίνου μεταφέρει και ζωντανεύει κείμενα του έλληνα λογοτέχνη και μετατρέπει την γλώσσα του κειμένου σε θεατρικό λόγο. Με μοναδικό αντικείμενο ένα τραπέζι γίνεται η αφηγήτρια των έργων του Βιζυηνού Το μόνο της ζωής του ταξείδιον, Το αμάρτημα της μητρός μου, Μοσκώβ Σελίμ, Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπολέως, Αι συνέπειαι της παλαιάς ιστορίας, Πρωτομαγιά.

Το τρένο των νεφών


Λένε πως είναι ένα τρένο-φάντασμα, που, αφού φύγει από το σταθμό, βγαίνει από τις ράγες του, χώνεται στα νέφη και χάνεται. Ότι ταξιδεύει ακυβέρνητο και πως όταν φτάσει στο τέρμα του, που είναι και το τέλος του κόσμου, οι επιβάτες έχουν χάσει τα νιάτα τους.

Κριτική θεάτρου: Το ραφτάδικο

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Το Ραφτάδικο του Ζαν Κλωντ Γκραμπέρ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη, στο Βασιλικό Θέατρο.

Θεατρική ανασκόπηση: Θεσσαλονίκη 2013

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Όσα αγαπήθηκαν, συζητήθηκαν και ξεχώρισαν τη χρονιά που φεύγει, σε ένα μηνολόγιο-απολογισμό.

5+5 προτάσεις για τα Χριστούγεννα

5+5 επιλογές-προτάσεις για γιορτινές θεατρικές εξόδους σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Οι αγαπημένες παραστάσεις της χρονιάς!

Λίγο πριν την εκπνοή του 2013, οι Σκηνοβασίες αναζητούν τις αγαπημένες θεατρικές παραστάσεις του κοινού, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το πνεύμα των Χριστουγέννων στον Πειραιά

Παραμονή Χριστουγέννων. Ο γερο-Σκρουτζ καθόταν στο αφιλόξενο γραφείο του και δούλευε σκυμμένος πάνω από τα χαρτιά του, όπως συνήθως. Τα κόκκινα ρυτιδιασμένα μάτα και τα σφιγμένα άχρωμα χείλη του φανέρωναν καλά το στρυφνό χαρακτήρα του.

Πολιτισμός: μια κοσμική τραγωδία

Οι ανθρώπινες ζωές, σε ατομική και συλλογική κλίμακα, πλήττονται καίρια, στην σωματική τους ολότητα, ως φορείς νοητικών και ερωτικών δυνάμεων, όταν εκείνο που τις συγκρατεί σε στοιχειώδη λειτουργία, ένα σύστημα αξιών, καταρρέει απογυμνώνοντας το Σύμπαν.

Χριστούγεννα με τον Καραγκιόζη

Ο Καραγκιόζης αναλαμβάνει μια πολύ δύσκολη αποστολή: να περιπλανηθεί από την Ανατολή έως τη Δύση και, με τη βοήθεια ενός μελωδικού πλάσματος, της Αγάπης, να μεταφέρει το μήνυμα του Μεγάλου Άρχοντα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας για τις μέρες των Χριστουγέννων.

Κριτική θεάτρου: Ψύλλοι στ' αυτιά

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Ψύλλοι στ' αυτιά του Ζορζ Φεϊντό, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, στο θέατρο Αλίκη.

Iraq-9 τόποι επιθυμίας

Εννέα Ιρακινές γυναίκες, με φόντο τους δύο πολέμους στον Κόλπο, επιχειρούν να εκφράσουν το τί σημαίνει να είσαι γυναίκα, σε μια χώρα που επισκιάζεται από το καθεστώς του πολέμου.

Θεατρική απόδραση στο Λονδίνο

Mojo του Jez Butterwort, σε σκηνοθεσία Ian Rickson.
O Rupert Grint και ο Ben Whishaw πρωταγωνιστούν στην πρώτη σημαντική αναβίωση —μετά την πρώτη παράσταση το 1996— του βραβευμένου με βραβείο Olivier, Mojo.

Κριτική θεάτρου: Η ζωή μου-Ισιδώρα Ντάνκαν

Της Ήβης Βασιλείου
Η ζωή μου-Ισιδώρα Ντάνκαν, σε κείμενο και σκηνοθεσία Θανάση Θεολόγη, στο Θέατρο Αργώ.

Οι περιπέτειες του Γαργαληστή

Ζούσε πριν από χρόνια,
σχεδόν στα βάθη της Ανατολής,
ένας παράξενος ξακουστός Ληστής.
Καθόλου εγωιστής, ούτε κι εφοπλιστής,
παλαιστής, τραγουδιστής αλλά μέγας ταξιδευτής.
Θεωρούσε ένα από τα σπουδαιότερα πράγματα στον κόσμο
το παιδικό γέλιο, γι αυτό...και το έκλεβε!

Γράμμα σε ένα παιδί

Μια γυναικεία φωνή ακούγεται–μια ανύπαντρη γυναίκα που έχει στα σπλάχνα της ένα παιδί. Η γυναίκα αυτή δεν έχει όνομα, ούτε αποκαλύπτει την κοινωνική της θέση. Άλλωστε δεν έχει νόημα. Αυτή η γυναίκα θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε γυναίκα. Πώς αντιμετωπίζεται από τον περίγυρο της;

Η νύχτα των δολοφόνων

Τρία αδέλφια αυτoεγκλωβισμένα στο υπόγειο του σπιτιού τους, αντιδρούν στην ιδέα των παντοδύναμων γονιών τους και φαντασιώνονται ότι τους βγάζουν απ’ τη μέση. Για να ξεπεράσουν τις ενστάσεις τους και για να αντλήσουν κουράγιο για την άρρητη πράξη που αέναα σχεδιάζουν χωρίς να εκτελούν, αναλώνονται σε παιχνίδια ρόλων.

Προσκλήσεις για την "Ισιδώρα Ντάνκαν"

Η Αττική Αυλαία και οι Σκηνοβασίες προσφέρουν προσκλήσεις για την παράσταση Ισιδώρα Ντάνκαν-Η ζωή μου, σε κείμενο και σκηνοθεσία Θαναση Θεολόγη, που παίζεται στο Θέατρο Αργώ, στο Μεταξουργείο.

Η Ηλέκτρα συναντά τις Δούλες

Είναι η Ηλέκτρα η ευγενική και θλιμμένη κόρη, που πενθεί για τον αδικοχαμένο πατέρα της ή η στυγερή μητροκτόνος; Είναι η ηρωική αδερφή που σώζει τη ζωή του αδερφού της ή η αδίστακτη ηθική αυτουργός που του οπλίζει το χέρι; Είναι θύμα ή θύτης; Αφέντης ή δούλα;

Κριτική θεάτρου: Amor

Της Δήμητρας Χριστοδούλου
Amor, σκηνική σύνθεση σε σκηνοθεσία Θόδωρου Τερζόπουλου, στο Θέατρο Άττις.

Μόνος με τον Άμλετ

Ο βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει και στον θρόνο τον διαδέχεται ο αδερφός του Κλαύδιος, που δε διστάζει να παντρευτεί τη χήρα του νεκρού βασιλιά, βασίλισσα Γερτρούδη. Ο γιος της Άμλετ βασανίζεται τόσο από τον ξαφνικό χαμό του πατέρα του όσο και από την απόφαση της μητέρας του να ξαναπαντρευτεί τόσο σύντομα.

Κριτική θεάτρου: Πέερ Γκυντ

Του Κορνήλιου Ρουσάκη
Η δυναμική της λαϊκής φαντασμαγορίας

Πέερ Γκυντ του Ερρίκου Ίψεν, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μαργαρίτη, στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Άγριος σπόρος

Ένας πατέρας με την κόρη του, μία παραλία, ένα μυστήριο το οποίο ψάχνει τη λύση του. Κατηγορίες, μία εξαφάνιση και ένας ενδεχόμενος φόνος υπό διερεύνηση. Μία αυθαίρετη καντίνα τοποθετημένη σε μία απόμερη επαρχιακή παραλία, συρτάρια γεμάτα απλήρωτους λογαριασμούς, κλήσεις και χρέη.

Τζέλα, Λέλα, Κόρνας και Κλεομένης

4 φιλαράκια μεταμορφώνουν το αφιλόξενο αστικό τοπίο σε έναν απέραντο φανταστικό παιχνιδότοπο. Ταξιδεύουν ανάμεσα σε κάδους, αυτοκίνητα, κολώνες, πολυκατοικίες και φωνές γειτόνων με οδηγό και καύσιμο την φαντασία και την φιλία τους.

Τα μυστήρια του Κάτω Κόσμου

Η λυγερή στον Άδη

Καλά τό χουνε τα βουνά, καλόμοιρ' ειν' οι κάμποι,
που Χάρο δεν παντέχουνε, Χάρο δεν καρτερούνε,
το καλοκαίρι πρόβατα και το χειμώνα χιόνια.

Himmelweg-Ο Δρόμος για τον Ουρανό

Στα μέσα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης Εβραίων στην Τσεχοσλοβακία, το Theresienstadt Concentration Camp, μεταμορφώθηκε κυριολεκτικά, σε θέατρο, προορισμένο να υποδεχτεί την πιο φιλόδοξη θεατρική παράσταση της σύγχρονης ιστορίας.

Ισιδώρα Ντάνκαν, η ξυπόλητη χορεύτρια

Η Ισιδώρα Ντάνκαν γνωστή και σαν "ξυπόλητη χορεύτρια" θεωρείται από πολλούς σαν η μητέρα του σύγχρονου χορού. Η Ντάνκαν πρότεινε την επιστροφή στην αρχαία ελληνική χορογραφία.
Παρά τις τραγωδίες που έπληξαν την ζωή της, στάθηκε στα πόδια της,

Ένας ποιητικός ύμνος στη γονιμότητα

Σ' ένα αγροτικό χωριό της Ισπανίας, η Γέρμα, μια νέα, παντρεμένη γυναίκα, γίνεται στόχος και αντικείμενο κουτσομπολιού επειδή δεν μπορεί να κάνει παιδιά. Απελπισμένη και μελαγχολική, αφού έχει εξαντλήσει όλες τις φυσικές και μεταφυσικές δυνατότητες (ξόρκια, μάγια κλπ.),

Μηνολόγιο Δεκεμβρίου 2013

Μια ματιά στις θεατρικές πρεμιέρες του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το Θέατρο του Άλλοτε επιστρέφει με τον Κάτω κόσμο, μια παράσταση βασισμένη στα δημοτικά τραγούδια Γιατί είναι μαύρα τα βουνά, Η Λυγερή στον Άδη, Του Νεκρού Αδελφού.

Ορλάντο με πατίνια

Η Βιρτζίνια Γούλφ, όταν το 1928 γράφει τον Ορλάντο, είναι γοητευμένη από την Βίτα-Σάκβιλ Γουέστ, την οποία γνώρισε το 1922 και συνδέθηκε στενά μαζί της ως το 1925. Η Βίτα είναι μια αριστοκράτισσα.

Κριτική θεάτρου: Γκόλφω

Της Ήβης Βασιλείου 
Γκόλφω του Σπυρίδωνα Περεσιάδη, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου, στο Εθνικό Θέατρο.

Κάτω από το γαλατόδασος

Έργο προορισμένο για το ραδιόφωνο, που πολύ γρήγορα το διεκδίκησε η σκηνή, το Κάτω από το Γαλατόδασος του Ντύλαν Τόμας περιγράφει με ανεπανάληπτο τρόπο, μέσα από αφηγήσεις, διαλογικές σκηνές και τραγούδια, μια μέρα από τη ζωή των κατοίκων ενός φανταστικού παραθαλάσσιου ουαλέζικου χωριού, του Χλαρέγκιμπ.

Υποβολή προτάσεων στις "Θεατρικές Πρεμιέρες"

Ο Δήμος Καλαμαριάς, προκειμένου να συμβάλει στην προώθηση της τοπικής θεατρικής παραγωγής, οργανώνει, για δεύτερη χρονιά, τις Θεατρικές Πρεμιέρες, παρέχοντας φιλοξενία σε θεατρικά σχήματα της Θεσσαλονίκης, από τις 3 ως τις 23 Φεβρουαρίου 2014.

Ο πολύπλευρος Γιούκιο Μισίμα

Ο Γιούκιο Μισίμα γεννήθηκε το 1925 στο Τόκιο και το πραγματικό του όνομα ήταν Κιμιτάκε Χιράοκα. Καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια και μεγάλωσε με αυστηρή πειθαρχία, φοιτώντας στο σχολείο Γκακουσιού-ιν (Κολέγιο των Πατρικίων), όπου ανακάλυψε την ευρωπαϊκή και κλασική ιαπωνική λογοτεχνία.

Κριτική θεάτρου: Τέλος

Της Δήμητρας Χριστοδούλου
Τέλος, σε δραματουργική επεξεργασία Έλενας Μαυρίδου και σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Big Day Ίψεν

Τα μεγάλα ολοήμερα αφιερώματα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος σε σημαντικούς συγγραφείς συνεχίζονται με το Big Day Ίψεν, ένα αφιέρωμα στον Ερρίκο Ίψεν που θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013, με ελεύθερη είσοδο.

Ταξίδι πνευματικής αναζήτησης και ενηλικίωσης

Κάποτε υπήρχε ένα αγόρι που ονομάζονταν Πέερ Γκυντ. Ήταν κακό παιδί. Έκλεβε πράγματα, έκανε κόλπα και ποτέ δεν βοηθούσε τη μητέρα του. Όλοι τον μισούσαν.
Μια μέρα πήγε σε έναν γάμο. Εκεί συνάντησε το πιο όμορφο κοριτσι στον κόσμο.

Οι τελευταίες ώρες του κόσμου

Μετά από μια μεγάλη καταστροφή, οι πέντε τελευταίοι άνθρωποι στον πλανήτη φτάνουν στο μοναδικό σημείο του πολιτισμού που έχει μείνει όρθιο. Εκεί θα περάσουν τις τελευταίες τους ώρες χωρίς να μπορούν πια να περιμένουν κανέναν και τίποτα.

Θεατρικά βραβεία κοινού 2013

Απονεμήθηκαν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013 τα θεατρικά βραβεία κοινού του περιοδικού Αθηνόραμα, για τη θεατρική περίοδο 2012-2013. Την εκδήλωση σκηνοθέτησε ο Γιάννης Κακλέας και παρουσίασε ο ηθοποιός Πάνος Βλάχος.

Η Τρικυμία του Σαίξπηρ για παιδιά

Ο Αριελ το καλό πνεύμα που πετάει, οι φίλοι του τα ξωτικά, ο Κάλιμπαν το κακό τέρας, η δίκαιη δούκισσα Προσπέρια που της άρπαξαν τον θρόνο, εκδιώχθηκε από την πατρίδα της κι έμαθε να κάνει μαγικά σ ένα ερημονήσι,

Το μπουλούκι

Δεκαετία του '60. Ένα από τα λίγα μπουλούκια, αυτά τα μικρά αυτοσχέδια θεατρικά σχήματα που γύριζαν την επαρχία, που έχει απομείνει, φτάνει σε ένα χωριό της Μακεδονίας. Είναι το μπουλούκι-θίασος του Πρόδρομου Χαλκίδη,

Στον Πολυχώρο Vault

O Πολυχώρος Vault, με τις επιλογές του για τη θεατρική περίοδο 2013-2014, δίνει έμφαση στη γυναικεία ψυχοσύνθεση και ξεκινώντας με ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Λόρκα, παρουσιάζει μια σειρά από κλασικά έργα με σύγχρονη ματιά, δράματα και κωμωδίες, χοροθέατρο, όπερα δωματίου και παραστάσεις για παιδιά.

Κριτική Θεάτρου: Debrayage

Του Κορνήλιου Ρουσάκη

Debrayage του Ρεμί ντε Βος, σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου, στο Νέο Υπερώο της Ε.Μ.Σ.
Το Debrayage (συμπλέκτης) του γάλλου Ρεμί ντε Boς έρχεται στην ελληνική θεατρική σκηνή την πιο κατάλληλη χρονική στιγμή.

Σπαράγματα του ανθρώπινου μυαλού

Ο συγκλονιστικός μονόλογος του A από το Crave της Σάρας Κέην, δίχως άλλο σχόλιο.

Εγώ θέλω να κοιμάμαι πλάι σου…
Και να σου κάνω τα ψώνια σου, και να σου κουβαλάω τις σακούλες σου,
Και να σου λέω πόσο πολύ μου αρέσει να είμαι μαζί σου,

Κριτική θεάτρου: Ομήρου Ιλιάδα

Της Δήμητρας Χριστοδούλου

Ομήρου Ιλιάδα, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Ο Πινόκιο ζωντανεύει και πάλι

Ο Πινόκιο έχει ως θέμα του τη συναρπαστική, όσο και γεμάτη εμπόδια πορεία προς την ενηλικίωση και έχει ως ήρωά του το γνωστό ξύλινο ανθρωπάκι που, παρά τις συμβουλές του πατέρα του Τζεπέτο, παρασύρεται από τον κόσμο του θεάματος,

Άμλετ, η τρίτη πράξη

Το στοιχείο που κάνει ξεχωριστό τον Άμλετ, σε σχέση με τις άλλες τραγωδίες εκδίκησης, είναι ότι κάθε δράση που αναμένουμε να δούμε, διαρκώς αναβάλλεται και μετατίθεται (ιδιαίτερα από τον ίδιο τον Άμλετ). Το έργο θέτει μια σειρά ερωτημάτων:

Το μυστικό της κυρίας Έλεν

Κάποιοι από εμάς έχουμε άλυτες υποθέσεις... Μερικοί τις αντιμετωπίζουμε άμεσα και τις λύνουμε εγκαίρως. Πολλοί από μας όμως τις αφήνουμε σε εκκρεμότητα. Και είναι αυτή η καθυστέρηση που κάνει τη σημασία ζωτική, ιδιαίτερα όταν οι εκκρεμότητες αφορούν σε οικεία πρόσωπα.

Κριτική θεάτρου: Η γειτονιά των αγγέλων

Της Ήβης Βασιλείου 

Η γειτονιά των αγγέλων του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου.